Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Studium SKA dla Krakowa gotowe

inforail
04.03.2020 12:15
0 Komentarzy

Studium wykonalnościdla Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej na terenie Krakowa jest gotowe – poinformowałtamtejszy ratusz.

Szczególnej analizie zostały poddane możliwości uruchomieniaprzewozów pasażerskich na „dużej” i „małej obwodowej”. Przeanalizowanomożliwości wykorzystania linii kolejowej do Łęgu jak również połączeń na osiwschód – zachód (m.in. od lotniska do Nowej Huty).

Celem opracowania studium wykonalności jest uzyskaniemerytorycznej podstawy do weryfikacji ustaleń dotyczących zasadności realizacjioraz przebiegu linii Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej (SKA) wzdłuż tzw. KolejowegoRingu Krakowskiego, zwanego też dużą obwodową – z wykorzystaniem liniikolejowych nr 8, 91 i 95, linii nr 100 – zwanej też małą obwodową orazpołączenia wykorzystującego linię kolejową nr 947. Opracowanie obejmuje swoimzakresem cały obszar aglomeracji krakowskiej, w szczególności skupiając się naobszarze śródmieścia Krakowa oraz jego części wschodniej – w miejscu przebiegulinii kolejowych nr 8, 91, 95, 100 i 947.

Opracowanie obejmowało przeprowadzenie prognoz i analizruchu na podstawie aktualnego modelu ruchu dla miasta Krakowa. Prognozy ruchuopracowano dla lat: 2020, 2035 oraz 2050. Analizie poddano uwarunkowaniageologiczne, hydrogeologiczne oraz środowiskowe wraz z wpływem inwestycjikolejowej na stan środowiska. Opracowanie zawiera również wynikiprzeprowadzonych analiz efektywności ekonomicznej dla inwestycji transportupublicznego.

Przeprowadzona analiza ekonomiczna wykazuje, że jedynie trzywarianty – spośród siedmiu przebadanych – okazują się ekonomicznie opłacalne.

Wariantem uzyskującym najwyższą ocenę ekonomiczną jestwariant linii SKA nr 7 Kraków Lotnisko – Kraków Nowa Huta Przyszłości, któryobejmuje swym przebiegiem odcinki linii kolejowych nr 118 Kraków Lotnisko –Kraków Mydlniki, linii kolejowej nr 133 przez Łobzów, łącznicę nr 601 KrakówPrzedmieście – Kraków Główny, linię kolejową nr 8 na odcinku do stacjiBatowice, linii kolejowej nr 95 na odcinku Batowice – Kraków Nowa Huta i nowoprojektowaną odnogę linię kolejową w okolice planowanego zagospodarowania NowejHuty Przyszłości.


Komentarze