Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

IBE 2018: Tramwaj, który jeździ po asfalcie

infotram
02.11.2018 17:48
0 Komentarzy

Tramwaj, który jeździpo asfalcie – tak swój produkt w postaci ie busa reklamuje Irizar. Pojazd tenmieliśmy okazję zobaczyć na targach IBE w Rimini.

Przyjmując wszelkie wytyczne co do pojazdów komunikacjimiejskiej jest to bez wątpienia autobus, ale z cechami tramwajów. Na pewno robiwrażenie. Pierwsze skojarzenie to oczywiście metrobus i być może do tejkategorii należałoby zaliczyć ten pojazd. Jedno wydaje się pewne. Irizar zeswoim pojazdem może nieco namieszać na rynku komunikacji miejskiej.

Co oferuje ten tramwaj na gumowych kołach? Otóż 18 metrówdługości przegubowego pojazdu. Dalej. Połączenie dużej przestrzeni pasażerskiej,łatwość dostępu i cechy wnętrza tramwaju, przy zerowej emisji. A przy tym Irizarie tram oferuje rozwiązania proste, bez zbędnych urozmaiceń. Jest zatem funkcjonalny i bez wątpienia charakterystyczny w swoim designie.

I rzut oka na szczegóły. Jedną z najbardziej typowych cech pojazdusą chromowe krawędzie dokoła nadwozia pojazdu. Znajdują się dokoła szklanychpowierzchni bocznych, dzięki temu powstaje coś w rodzaju „płótna malarskiego”,na którym odbija się krajobraz, przez który przejeżdża pojazd.

Pojazd jest bez wątpienia innowacyjny i warty uwagi. Zadbano w nim o detale, ale też o nowinki techniczne. Lusterka wsteczne zastąpione zostały kamerami,które wyświetlają obrazy na dwu ekranach wewnątrz pojazdu, po obu stronachkierowcy.

Ten tramwaj na gumowych kołach to autobus elektryczny.Oferta dla przewoźników z Włoch, a być może także z Polski. Czy Irizarowi udasię zainteresować nim klientów znad Wisły? Być może, choć może nie być to wcalełatwe. Nie jest to chyba pojazd dla miast z tramwajami. Pierwsze lokalizacjejakie przychodzą nam na myśl w kontekście takich pojazdów to dwa polskie bieguny.Białystok i Rzeszów. Miasta bez tramwajów, ale i miasta duże. Takie, w którychtramwaj jeżdżący po asfalcie mógłby się sprawdzić.

{https://www.youtube.com/watch?v=ns8AfK0N3cI}


Komentarze