Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

SPPK idzie na zakupy

infobus
18.02.2015 20:05
0 Komentarzy

Szczecińsko-Polickie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Policach Sp. z o.o. ogłosiło przetarg na zakup 3 fabrycznie nowych całkowicie niskopodłogowych autobusów miejskich, w tym 1 autobus klasy MAXI o długości od 11,5 do 12 metrów oraz 2 autobusy klasy MEGA o długości od 17,5 do 18,1 metra. Jest to już trzeci podobny przetarg w ciągu ostatnich 3 lat.

Oferty będą oceniane na podstawie dwóch kryteriów: ceny (waga 80%) oraz warunków techniczno-eksploatacyjnych (waga 20%). 

W ramach warunków techniczno-eksploatacyjnych punktacja wygląda następująco:

Konstrukcja nośna nadwozia:

– kratownica ze wzmocnieniami w postaci belek poprzecznych ?25 punktów,

– kratownica bez wzmocnień ?5 punktów,

Materiał poszycia zewnętrznego nadwozia:

– stal konstrukcyjna o wysokiej wytrzymałości zabezpieczona przed korozją w procesie całonadwoziowej kataforezy KTL ?25 punktów,

– stal nierdzewna, aluminium ?5 punktów,

Silnik:

– tego samego producenta, co oferowany autobus ?30 punktów,

– innych producentów ?0 punktów,

Pojemność silnika (cm sześć.):

– >10.000 ?10 punktów

– < 10.000 ?0 punktów,

Podzespoły bezobsługowe bez punktów smarnych:

– wszystkie bezobsługowe ?10 punktów,

– obsługowe (posiada punkty smarne) ?0 punktów.

Łącznie za wartość techniczną można otrzymać 100 punktów.

Wymagania odnośnie wyposażenia autobusów są podobne, jak w poprzednim przetargu. Autobusy mają być wyposażone w całopojazdową klimatyzację, system głosowej zapowiedzi przystanków, Boczną tablicę wyświetlającą numer linii dla osób niedowidzących. Pojazdy będą całkowicie niskopodłogowe, przyjazne dla osób niepełnosprawnych, starszych, czy rodziców z dziećmi. Kasowniki elektroniczne, monitory LCD oraz automaty do sprzedaży biletów zostaną dostarczone przez Zarząd Dróg i Transportu w Szczecinie, w którego sieci autobusy będą eksploatowane.

Autobus solowy ma mieć co najmniej 80 miejsc, w tym co najmniej 29 miejsc siedzących. Silnik autobusu ma spełniać normę EURO 6 i posiadać moc co najmniej 160 kW oraz pojemność do 11 dm3. Preferowana będzie jednak pojemność skokowa pomiędzy 10 dm3, a 11 dm3. Układ drzwi pojazdu to 2-2-2

Autobusy przegubowe muszą posiadać co najmniej 130 miejsc pasażerskich, w tym co najmniej 35 miejsc siedzących. Silniki powinny spełniać normę EURO 6 i posiadać moc co najmniej 220 kW przy pojemności nie większej, niż 11 dm3. Układ drzwi to 2-2-2-2. Oferty można składać do 23 marca 2015 roku do godziny 11.00.

Który z producentów ma największe szanse na realizację tego zamówienia? Dotychczasowe doświadczenia wskazują, że MAN z modelami Lion?s City i Lion?s City G. Tabor spółki stanowią prawie wyłącznie MAN-y. Spośród 58 autobusów posiadanych przez spółkę, 45 jest spod znaku lwa. Jedynym wyjątkiem jest zakup w 2011 roku 8 Solarisów Urbino 12 i 5 Solarisów Urbino 18 wspólnie z Miastem Szczecin ze środków pochodzących z RPO Województwa Zachodniopomorskiego 2007-2013. Czy tym razem wygra MAN? Czas pokaże.

Komentarze