Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Eko-oferta Solarisa dla polskich miast [FILM]

infobus
17.04.2015 07:16
0 Komentarzy

Rośnie zainteresowanie samorządów pojazdami bezemisyjnymi wkomunikacji publicznej. Miasta kupują coraz więcej autobusów elektrycznych,trolejbusów i tramwajów.

Wymuszają to coraz bardziej rygorystyczne unijneprzepisy. Korzysta na tym Solaris, który w ubiegłym roku sprzedał w Polscepierwsze autobusy elektryczne i rozwija produkcję tramwajów oraz trolejbusów. ??W ostatnim czasie możemy obserwować coraz większe zainteresowanie pojazdamicałkowicie bezemisyjnymi. Mam na myśli przede wszystkim autobusy elektryczne.Pierwsze tego typu pojazdy zamówione zostały także na rynku polskim. Autobusy zakontraktowałytakie miasta jak: Jaworzno, Ostrołęka, Warszawa i Inowrocław? ? wyjaśnia wrozmowie z agencją informacyjną Newseria Mateusz Figaszewski, rzecznik prasowySolaris Bus & Coach. W 2014 r. Solaris zakontraktował w Polsce łącznie 15 autobusówelektrycznych. Największe zamówienia złożyła Warszawa(10). Tego typu pojazdy spółka sprzedała także m.in. do Brunszwiku, Drezna,Düsseldorfu, Hanoweru, Hamburga oraz Oberhausen w Niemczech. Chętni naelektryczne solarisy są także w Czechach, Szwecji, Hiszpanii i Austrii. Narazie sprzedaż autobusów elektrycznych to wciąż jedynie ułamek całego portfeladostaw Solarisa, ale wskaźnik ten ma mocno rosnąć. Jak podkreśla Figaszewski,duże znaczenie mają coraz bardziej rygorystyczne przepisy unijne. Zgodnie z nimido 2030 r. tylko połowa wszystkich pojazdów komunikacji miejskiej może miećnapęd konwencjonalny. Po 2050 r. obowiązkowy będzie napęd ekologiczny ? nietylko elektryczny, lecz także m.in. LNG. ? ?Już niebawem stanie sięcodziennością to, że w centrach naszych miast będą poruszały się główniepojazdy bezemisyjne, a wjazd do centrów dużych aglomeracji będzie ograniczonydla prywatnego transportu pasażerskiego? ? ocenia Figaszewski.

Spółka jest też aktywna w segmencie trolejbusów. W Polsce tomały rynek, bo z tego typu pojazdów korzystają jedynie Gdynia, Tychy i Lublin.We wszystkich trzech miastach jeżdżą Solarisy Trollino. Figaszewski podkreśla,że w tym segmencie rynki zagraniczne są znacznie ważniejsze, bo Solaris jestnajwiększym europejskim producentem tego typu taboru. W ubiegłym roku udziałSolarisa w europejskim rynku trolejbusów sięgał 70 proc. Pojazdy producentajeżdżą m.in. w Tallinnie, Rydze, Kownie, Budapeszcie, Debreczynie, Cagliari iNeapolu. Figaszewski zauważa, że niezależnie od rynku, na który trafiająpojazdy Solarisa, ich wyposażenie jest do siebie zbliżone. Nie widać już różnicpomiędzy taborem zamawianym w Polsce i za granicą, a zdarza się nawet, żepojazdy na rynek krajowy są lepiej wyposażone. ? O ile jeszcze kilkanaście lattemu można było zauważyć różnicę w wyposażeniu pojazdów, o tyle dzisiaj teróżnice nie mają zupełnie związku z krajami, do których je dostarczmy ? mówiFigaszewski. ? Wiele miast w Polsce ma dużo lepiej wyposażone autobusykomunikacji miejskiej, np. w różne systemy liczenia pasażerów czy inne systemyinformacji pasażerskiej. Dodaje, że niemal standardowym wyposażeniem pojazdówjest już bezprzewodowy dostęp do internetu. Coraz więcej miast zamawia takżetabor wyposażony w porty USB przeznaczone do ładowania urządzeń mobilnychpasażerów.

Komentarze