Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PKP CARGO sprzedają trzy EM10. Jedna zostanie jako zabytek?

inforail
23.03.2020 08:45
0 Komentarzy

W ubiegłym tygodniuna łamach InfoRail.pl pisaliśmy o wystawieniu na sprzedaż 211 lokomotyw. Wśródnich są prawdziwe rodzynki w postaci EM10.

Ale tylko trzy. Na długiej liście wystawionych na sprzedażlokomotyw znalazły się manewrówki o numerach EM10-001, EM10-002 oraz EM10-004.Wszystkie stacjonują obecnie w Poznaniu Franowie. Wszystkie nie posiadają też EVN.

Jak udało nam się ustalić nieoficjalnie lokomotywa EM10-003ma pozostać w PKP CARGO jako eksponat muzealny, dlatego też trafi do jednego zmuzeów. Na tę chwilę nie ma decyzji, czy będzie eksponatem czynnym, ale znaszych informacji wynika, że jest na to szansa.

Przewoźnik sprzedają te wyłączone od dłuższego czasu zeksploatacji lokomotywy ze względu na ograniczone możliwości ich zatrudnienia.Wynika to z braku sieci trakcyjnych na większości stacji i rejonów manewrowychPKP CARGO.

EM10 zostały wyprodukowane jako lokomotywy prototypowe wlatach 1990-1991 przez zakłady H. Cegielskiego w Poznaniu. Posiadały one czeskąaparaturę tyrystorową, zastąpioną później polską. Przez ponad 20 lat służyły wzakładach w: Skarżysku-Kamiennej, Poznaniu, Katowicach, Wrocławiu, Nowym Sączui ponownie w Poznaniu, choć ten ostatni pobyt trudno już nazwać służbą. Toraczej oczekiwanie na to, co dalej… Ciekawostką jest malowanie lokomotyw EM10.Wszystkie egzemplarze zachowały malaturę PKP CARGO w odcieniachkremowo-niebiesko-czerwonym.

Komentarze