Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Chińczycy ponownie wygrywają przetarg na Rail Baltica

inforail
01.04.2020 14:45
0 Komentarzy

Ofertępolsko-chińskiego konsorcjum już po raz trzeci wybrano za najkorzystniejszą wprzetargu na projekt i budowę ok. 70 km odcinka Czyżew-Białystokmiędzynarodowej trasy kolejowej Rail Baltica – poinformowały w środę PAP prowadząceinwestycję PKP PLK SA.

Przetarg rozstrzygnięto w listopadzie 2019 roku, ale odtamtego czasu, dwukrotnie wpływały odwołania składane do Krajowej IzbyOdwoławczej przez niektóre uczestniczące w tym przetargu firmy.

Ponownego wyboru najkorzystniejszej oferty dokonano z końcemmarca. Rzecznik prowadzących inwestycję PKP Polskie Linie Kolejowe SA MirosławSiemieniec poinformował w środę PAP, że najkorzystniejszą ofertą w tymprzetargu jest oferta konsorcjum: Przedsiębiorstwa Usług Technicznych Intercorsp. z o.o., Stecol Corporation i Sinohydro Corporation Limited.

W informacji o wyborze tej oferty zamieszczonej naplatformie zakupowej PKP PLK podano, że konsorcjum zaproponowało kwotę 3,3 mldzł netto (4,1 mld zł brutto). W przetargu stosowano aukcję elektroniczną.

Mirosław Siemieniec poinformował, że przed tym wyboremkonsorcjum uzupełniło dokumenty, dalej możliwe są odwołania. „Obowiązująprocedury. Możliwe jest składanie odwołania do KIO” – poinformowałSiemieniec. Zaznaczył, że jeśli nie byłoby dalszych odwołań, podpisanie umowy zwykonawcą planowane jest w pierwszej połowie 2020 r.

W przetargu startowały trzy konsorcja. W opublikowanych wewtorek dokumentach o wyborze najkorzystniejszej oferty podano, że spełnia onawszystkie kryteria, warunki udziału w przetargu i zdobyła 100 proc. punktów wocenie.

Fragment trasy Czyżew-Białystok to jedna z kluczowychinwestycji kolejowych w Podlaskiem. To ostatni odcinek modernizacji trasykolejowej Warszawa-Białystok – fragmentu międzynarodowej trasy Rail Baltica.Jak zapowiadały wcześniej wielokrotnie PKP PLK, po modernizacji trasy pociągiosobowe będą mogły jeździć z prędkością do 200 km/h, a podróż z Białegostoku doWarszawy ma trwać półtorej godziny, czyli o godzinę krócej niż obecnie.

Inwestycja jest dofinansowana z UE z programu CEF – ŁączącEuropę.


Komentarze