Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

MAN z wyższym wynikiem operacyjnym

infobus
27.04.2015 13:41
0 Komentarzy

Pomimo trudnej sytuacji ekonomicznej, producent pojazdówużytkowych i napędów MAN zwiększył w roku 2014 wynik operacyjny. ??Zawdzięczamyto z jednej strony faktowi, że duże silniki i maszyny ponownie okazały sięopłacalnym interesem. Równocześnie silna pozycja pojazdów użytkowych w Europiepozwoliła na zrównoważenie załamania na rynku brazylijskim i rosyjskim. Jakodruga na rynku europejskim marka pojazdów użytkowych zawdzięczamy stabilnośćnaszemu macierzystemu kontynentowi. Do sukcesu przedsiębiorstwa w znacznymstopniu przyczynił się także pion Power Engineering. W ostatnich latachświadomie stosowaliśmy strategię międzynarodowego rozwoju przynoszącego efektyekonomiczne. Istotną rolę odgrywają przy tym rynki wschodzące. Wierzymy, że udasię zapewnić w nich długofalowy wzrost. Mimo wzrastającej aktywności międzynarodowejEuropa pozostaje naszym głównym polem działalności. Okazało się to prawdziwązaletą: w kontekście niekorzystnych warunków zewnętrznych, które wystąpiły nanajważniejszych rynkach ? w Brazylii i w Rosji, udało nam się w 2014 rokuuzyskać akceptowalny wynik?, mówi dr Georg Pachta-Reyhofen, rzecznik zarząduspółki MAN SE.

Mimo, iż europejski rynek pojazdów użytkowych, zgodnie zoczekiwaniami jeszcze nie w pełni ochłonął z efektu poprzedzającego wejście wżycie normy Euro 6, firmie MAN udało się obronić dotychczasową pozycję nanajważniejszych rynkach pojazdów użytkowych. Nawet w Brazylii naszeprzedsiębiorstwo po raz dwunasty z rzędu utrzymało wiodącą rolę na rynkupojazdów ciężarowych. Jednak zarówno w Brazylii, jak i na większości innychrynków spadek obrotów przyczynił się do wzrostu konkurencji i spadkudochodowości. W roku 2014 Grupa MAN wypracowała obrót w wysokości 14,3 miliardaeuro, który był niższy o 10% od obrotu roku ubiegłego. Zarówno pion CommercialVehicles, jak i Power Engineering odnotowały straty. Obrót MAN Truck & Bus w wysokości 8,4miliarda euro był o 9% niższy niż w roku ubiegłym, zaś obroty MAN Latin Americana poziomie 2,3 miliarda euro kształtowały się na poziomie o 24% niższym odpoziomu roku poprzedniego. Natomiast wynik operacyjny w pionie CommercialVehicles ze względu na spadek obrotów wyniósł 221 milionów euro i kształtowałsię znacznie poniżej poziomu roku poprzedniego. Pion MAN Truck & Busuzyskał wynik operacyjny w wysokości 152 milionów euro, a MAN Latin America 65milionów euro.

W związku z napiętą sytuacją rynkową zarząd koncernuzintensyfikował we wszystkich pionach stosowne programy mające na celuzwiększenie efektywności i obniżenie kosztów. W sektorze autobusów uchwalonośrodki pozwalające na odpowiednią adaptację struktury produkcji i rozpoczętoich wdrażanie. ?W czasach napiętej sytuacji finansowej należy zwrócićszczególną uwagę na wydatki. Obecnie korzystamy już z niższych kosztów, któreudało nam się zapewnić w przeszłości. Naszą konkurencyjność wspierają takżeefekty synergii w procesie zakupów, jakie powstały w związku z przynależnościąGrupy MAN do koncernu Volkswagena.? mówi Pachta-Reyhofen.

Zarząd spółki MAN SE oczekuje w roku 2015 lekkiego spadkusprzedaży w stosunku do roku ubiegłego, a obrót powinien się kształtować napoziomie roku poprzedniego. Wynik operacyjny i zyski z działalności operacyjnejosiągną, ze względu na utrzymującą się silną konkurencję, wartość lekko poniżejpoziomu roku ubiegłego. Pion Power Engineering powinien, według przewidywań zarządu,uzyskać w roku 2015 zlecenia o wartości kształtującej się lekko poniżej poziomuroku ubiegłego. Natomiast obroty przypuszczalnie przekroczą w niewielkimstopniu poziom obrotów uzyskanych w roku poprzednim. Lekkiej poprawie ulegnąwynik operacyjny i zyski operacyjne. Utrzymująca się wysoka presja nacharakteryzujących się aktualnie stagnacją rynkach będzie stanowiła także wroku 2015 roku poważne obciążenie. Dlatego zarząd zakłada, że zyski operacyjnebędą leżały w górnej strefie przedziału jednocyfrowego. Wynika z tego, żeobroty Grupy MAN będą się kształtowały na poziomie roku ubiegłego i uzyskanyzostanie stabilny wynik operacyjny. Zysk operacyjny osiągnie w przybliżeniupoziom roku 2014.

Komentarze