Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

MAN i Scania razem, czyli Truck & Bus GmbH

infobus
07.05.2015 08:27
0 Komentarzy

Volkswagen stworzył jedną organizację dla sprzedaży pojazdówciężarowych i autobusów marek VW, MAN i Scania. Nosi ona nazwę Truck & BusGmbH, a jej szefem został Andreas Renschler, który przez dobrą dekadę dowodziłDaimler Trucks. Tym samym dotychczasowe ruchy w zakresie przejmowania większościowychpakietów akcji w Scania i MAN (75,28%) zakończył się i nadszedł czas konkretnychkroków. Czy kolejny będzie dotyczył integracji fabryk autobusów zlokalizowanychw Polsce (Scania w Słupsku, a MAN w Sadach i Starachowicach)? Zobaczymy.  Na razie Truck & Bus GmbH ma kierować ikoordynować współpracę pomiędzy trzema pionami sprzedaży pojazdów użytkowych: MANTruck & Bus AG, MAN Latin America i Scania AB. Warto podkreślić, że Truck& Bus GmbH obejmuje nie tylko pojazdy marek  MAN i Scania, ale także ofertę Volkswagena wzakresie samochodów użytkowych. To razem daje razem potężny udział na światowymrynku, porównywalny tylko z Daimler i Volvo.

Osiągniecie takiego globalnego pułapu było głównym celemzarządu VW, a decyzję o powołaniu nowej organizacji Rada Nadzorcza VolkswagenAG podjęła w dniu 5 maja br.  Tym samym akcjeScania AB posiadane przez Volkswagen AG zostały  przeniesione do spółki Truck & Bus GmbH. Podobnylos spotkał akcje MAN SE, które posiada VW. Szefem nowej spółki został AndreasRenschler, członek zarządu Volkswagena, a Rada Nadzorcza ? pod kierownictwem MartinaWinterkorna, prezesa Zarządu Volkswagen ?składa się z prezesów MAN Truck &Bus AG, MAN Latin America i Scania AB. To oni będą współdecydować o zarządzaniuTruck & Bus GmbH.

??Nasz cel jest jasny. Stać się globalnym graczem na rynkupojazdów ciężarowych i autobusów, zwiększyć sprzedaż i dzięki pracy wszystkichnaszych pracowników osiągnąć pozycję lidera w branży. Spółka Truck & BusGmbH doprowadzi nas do tego celu dzięki koordynacji w zakresie strategii, wspólnegorozwoju zasobów ludzkich, zakupów i innych zagadnień realizowanych w ramachmarek. To z kolei przełoży się na lepszą rentowność, wyższy poziom technologii,a przede wszystkim zadowolenie klienta. Łącząc nasze użytkowe działy pod jednymdachem możemy bardziej skupić się na potrzebach branży pojazdów ciężarowych iautobusów, a zatem przyspieszyć proces podejmowania decyzji ? podkreślił AndreasRenschler. – W ten sposób również MAN i Scania zachowują swoją niezależność,zgodnie z podstawową zasadą Volkswagena.”

Z kolei przewodniczący Rady Zakładowej w Volkswagenie BerndOsterloh dodał: -?Z naszymi kolegami z MAN i Scania wspieraliśmy stworzenietakiej jednej organizacji. Potrzebujemy jasnych struktur w ramach grupy, abydziałać szybko i elastycznie w różnych obszarach biznesowych. Ten ruch pozwoli takżewzmacnić prawa naszych pracowników. Teraz po raz pierwszy w radzie nadzorczejzasiądą przedstawiciele pracowników z MAN, Scania oraz Volkswagen i będziemy omawiaćodpowiednie strategie dla naszej zintegrowanej grupy pojazdów użytkowych.Popieramy cel Zarządu, który ma zapewnić  nam miejsce wśród największych światowychgraczy.? Dodajmy, że Osterloh zostanie się członkiem rady nadzorczej Truck& Bus GmbH wraz z kolegą z Volkswagena. Dołączy do nich jeszcze dwóchprzedstawicieli pracowników  – po jednym zMAN i Scania.

Na koniec dodajmy, że Volkswagen już jest największymkoncernem motoryzacyjnym w Europie. W zeszłym roku sprzedał 9,5 mln pojazdów.Do grupy Volkswagena należą ? oprócz koncernu-matki VW w Wolfsburgu ? międzyinnymi MAN, Scania, Audi, Porsche, Skoda i Seat.

Komentarze