Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Testy nowego przystanku w Warszawie

infotrans
03.02.2016 12:43
0 Komentarzy

Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie zastosował nowerozwiązania, ułatwiające osobom niepełnosprawnym korzystanie z komunikacji iporuszanie się po mieście.

Przed kilkoma dniami przeprowadzono testy przystanku na ul.Dwernickiego, który został wyremontowany pod koniec 2015 r. wraz z chodnikiemna odcinku od ul. Wiatracznej do ul. Mycielskiego zgodnie z najnowszymistandardami. Do współpracy ZDM zaprosił ZTM, Biuro Drogownictwa i Komunikacji,Biuro Koordynacji Inwestycji i Remontów w Pasie Drogowym oraz nadzór ruchuMiejskich Zakładów Autobusowych. Środowisko osób niepełnosprawnychreprezentowali zaś przedstawiciele Fundacji Vis Maior, Polskiego ZwiązkuNiewidomych oraz Społecznej Rady ds. Osób Niepełnosprawnych. Razem sprawdzononowe rozwiązania w praktyce.

Oprócz nowej nawierzchni na przystankach i przejściachpołożone zostały specjalne ?dotykowe? żółte płyty (pasy ostrzegawcze), któreinformują o zbliżaniu się do krawędzi chodnika. Zastosowane zostały też białepasy prowadzące z płyt o nawierzchni ryflowanej. Na przystankach autobusowychzastosowano krawężniki peronowe (zaokrąglone u podstawy) typu Kassel,ułatwiające autobusom podjazd do krawędzi peronu.

Osoby niewidome i niedowidzące zostały poproszone osprawdzenie warunków poruszania się przy wykorzystaniu zainstalowanych pasówostrzegawczych i prowadzących. Osoby poruszające się na wózkach inwalidzkichzapytano zaś o komfort korzystania z chodników wyposażonych w komplet oznaczeńdotykowych. Sprawdzono także możliwość wsiadania i wysiadania z pojazdu IIdrzwiami przez osoby niewidome oraz wjazdu i wyjazdu wózkiem bez rozkładaniarampy.

Wyższy standard wykonania nowych przystanków jestzauważalny. Testowane rozwiązania zdecydowanie poprawiają komfort korzystania zkomunikacji miejskiej przez pasażerów o ograniczonej mobilności. Po odpowiednimprzeszkoleniu, możliwe jest samodzielne korzystanie z infrastruktury.

Podobne standardy w zakresie rozwiązań dla osóbniepełnosprawnych będą stosowane przy wszystkich prowadzonych przez ZDMremontach i inwestycjach.

W tym roku będą kontynuowane działania związane z likwidacjąbarier architektonicznych. Pieniądze na usuwanie barier pochodzą ze specjalnegofunduszu w ramach budżetu m. st. Warszawy.

Komentarze