Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Po trzech latach zakończono rekonstrukcję XIX-wiecznego wiaduktu w Pradze

inforail
01.06.2020 11:45
0 Komentarzy

Po trzech latachzakończono w Pradze rekonstrukcję wiaduktu Negrelliego, który po raz pierwszyoddano do użytku w 1850 r. Trasa kolejowa ma być częścią planowanego połączeniacentrum miasta z lotniskiem.

Pierwsze pociągi po zabytkowym wiadukcie łączącym prawobrzeżnąi lewobrzeżną część miasta i przebiegającym nad kilkoma ulicami dzielnicyKarlin, rzeką Wełtawą i wyspą Sztvanice, pojadą w poniedziałek (1 czerwca).

Premier Andrej Babisz, który wraz z ministrem przemysłu ihandlu i zarazem szefem resortu transportu Karlem Havliczkiem, wizytowałhistoryczną budowlę, podkreślił, że po torach będą mogły jeździć pociągiszybkiej kolei prowadzącej na lotnisko im. Vaclava Havla, a także do położonegona północny zachód od Pragi miasta Kladno. Budowa kolejnych odcinków trasy rozpoczniesię za trzy lata, a całe połączenie z lotniskiem ma zostać ukończone w 2028roku.

Rekonstrukcja XIX-wiecznego wiaduktu trwała pół roku dłużejniż planowano, gdyż stan budowli był gorszy od spodziewanego. Z tych samychprzyczyn koszt inwestycji wzrósł o ponad 25 proc. Cały remont kosztował około75 mln euro.

Nad rzeką znajduje się osiem łuków wiaduktu. Pod częścią 11pozostałych mają powstać niewielkie zakłady gastronomiczne i sklepy. Przedrozpoczęciem remontu były tu zakłady wulkanizacyjne, garaże lub składy surowcówwtórnych. Zagospodarowanie obiektu ma potrwać dwa lata.

Wiadukt Negrelliego to pierwszy most kolejowy w Pradzeprzebiegający nad Wełtawą i drugi najstarszy stojący most w czeskiej stolicy.Został wybudowany w latach 1846-1850, ma 1100 metrów długości, a nazwę nosi poXIX-wiecznym austriackim budowniczym mostów Aloisie Negrellim, który byłwykonawcą praskiego wiaduktu. (PAP)

Komentarze