Konieczek: Hybrydy dostarczymy jeszcze w tym roku
Pomorze Zachodniestawia na nowoczesny, ekologiczny transport kolejowy. Jak informowaliśmy nałamach InfoRail.pl jako pierwszy region w Polsce kupiło hybrydy, które wyprodukujeNEWAG S.A. Pociągi mają ułatwić podróżowanie m.in. na trasie Szczecin Gł. –Kołobrzeg – Koszalin.
Łączny koszt zakupudwóch pojazdów to 49,2 mln zł. Każdy z nich jest wyposażony w 150 miejsc.
Chcemy żyć na PomorzuZachodnim zgodnie z naturą. Zakup hybryd wpisuje się w tą strategię. Dzięki nimzadbamy o środowisko i ograniczymy koszty. Przede wszystkim pojazdy zapewniąwiększy komfort podróży. Na Pomorzu Zachodnim mamy ok. 40% niezelektryfikowanychlinii kolejowych. Pojazdy dwusilnikowe pozwolą na podróż bez przesiadki np. zeSzczecina do Koszalina – powiedział marszałek Olgierd Geblewicz.
Wicemarszałek Tomasz Sobieraj podkreślał, że PomorzeZachodnie jest liderem w kraju pod względem nowoczesnego taboru. W 2013 r. przeprowadziliśmy modernizacjepociągów, potem przyszły zakupy pojazdów elektrycznym i spalinowych. Dzisiejszaumowa to kamień milowy w naszych inwestycjach – mówił.
Pojazdy dwunapędowe łączą najważniejsze zalety pojazdówelektrycznych, czyli wysokie przyspieszania i brak emisji spalin oraz pojazdówspalinowych wyposażonych w przekładnię elektryczną, jaką jest możliwośćporuszania się po liniach niezelektryfikowanych.
Zgodnie z umową, mają pojawić się na torach nie później niżdo końca 2021 r., ale prezes Zarządu NEWAG S.A Zbigniew Konieczek zadeklarował,że pociągi trafią na Pomorze Zachodnie jeszcze w tym roku. Składając ofertę rozpoczęliśmy negocjacje z naszymi dostawcami, żebywszystkie podzespoły były dostępne – mówił prezes NEWAG-u. Gratuluję odważnych decyzji. Nadal będziecienumerem 1 w Polsce – dodał.
Dysponowanie takimi pojazdami pozwoli na stworzenie lepszejoferty rozkładu jazdy poprzez wprowadzenie bezpośrednich pociągów relacjiSzczecin Gł. – Kołobrzeg – Koszalin. Trasa licząca 177 km łączący dwanajwiększe miasta Pomorza Zachodniego. Na ponad stukilometrowym odcinkuKołobrzeg – Goleniów jest niezelektryfikowana. Nowe pociągi stworzą też nowemożliwości obsługi zmodernizowanej linii kolejowej nr 210 Szczecinek – RunowoPomorskie obsługując bezpośrednią relację Szczecin Gł. – Szczecinek przezStargard, Drawsko Pomorskie, Złocieniec i Czaplinek.
Województwo Zachodniopomorskie na inwestycje taborowe wostatnich 10 latach wydało łącznie ponad 1 mld zł. Zakupy w znacznej większościbyły sfinansowane ze środków Unii Europejskiej.
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze