Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

?Matejki? nie ma z troski o pasażerów

inforail
15.01.2015 13:10
0 Komentarzy

InterRegio ?Matejko?został skasowany z troski o pasażerów. Taki wniosek można wysnuć po wysłuchaniu prezesa Przewozów Regionalnych Tomasza Pasikowskiego na wczorajszej Komisji Infrastruktury. Dlaczego? Otóż skład wagonowy, który obsługiwał to połączenie został wycofany i skierowany do obsługi trasy z Poznania do Wrocławia i dalej do Jeleniej Góry, które jest refundowane z programów POIiŚ. Powodowało to konieczność zastąpienia go ezt-em, co, zdaniem Pasikowskiego, uderzyłoby w reputację przewoźnika. Reputację dodajmy i tak już mocno nadszarpniętą kolejnymi wpadkami. Skierowanie do obsługi IR Matejko ezt-a byłoby zdaniem Pasikowskiego ?strzałem w stopę?. Nie wiemy do końca, czy obecny szef Przewozów Regionalnych pamięta początki pociągów InterRegio na trasie Warszawa ?Kraków, kiedy to połączenie obsługiwane ED72 cieszyło się sporą popularnością i tabor nie wpływał znacząco na wybór pasażerów. Mamy jednak wrażenie, że nie. Kolejnym powodem likwidacji ?Matejki?, i wydaje się, że to jest gwóźdź programu, była jego deficytowość. Jak powiedział Pasikowski w ciągu jedenastu miesięcy 2014 roku odnotowany został deficyt na poziomie 1 miliona złotych. Potoki pasażerskie generowane przez połączenie nie pokrywały kosztów uruchomienia składu. Stąd też decyzja o jego nie wysyłaniu na trasę.

Na pocieszenie Marcin Celejewski, szef PKP Intercity, zapewnił, że około godziny 8, kierowana przez niego spółka uruchamia pociąg TLK z Krakowa do Warszawy. Pasażerowie chcący jechać wcześniej są skazani na drogie pociągi EIP. A ?Matejko?na tory raczej nie wróci… Przynajmniej do czasu zakończenia restrukturyzacji spółki.

Komentarze