Pomorskie nadal z Przewozami Regionalnymi

przetargi
14.07.2015 13:06
0 Komentarzy

Tylko Przewozy Regionalne chcą wozić pasażerów na Pomorzu. Możnapowiedzieć bez niespodzianki. Jak poinformowała nas Małgorzata Pisarewicz,rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego w postępowaniu o udzielenie zamówieniapublicznego na świadczenie usług publicznych w zakresie wojewódzkich kolejowychprzewozów pasażerskich została złożona jedna oferta Wykonawcy PrzewozyRegionalne Sp. z o.o. Całkowita wartość oferty wyniosła 40 764 400,00 zł. Wybórprzewoźnika wydaje się być zatem jedynie formalnością.

Przypomnijmy, że zamówienie zostało podzielone na zadania:

ZADANIE REGIONALNE 2

I. Podzadanie ? SPALINOWE 13.12.2015 ? 10.12.2016 natrasach:

a) Gdynia ? Hel ? 885.000 pockm

b) Malbork – Kwidzyn ? gr. województwa ? 885.000 pockm

c) gr. województwa ? Grudziądz 60.000 pockm, przy czymostateczna wielkość pracy eksploatacyjnej uzależniona jest od decyzji WojewództwaKujawsko-Pomorskiego.

II. Podzadanie ? ELEKTRYCZNE 13.12.2015 ? 10.12.2016 natrasach:

a) Gdynia ? Tczew ? Smętowo Gr. ? gr. województwa -Laskowice Pom. / Bydgoszcz Gł.

b) Gdynia – Malbork – Elbląg / Olsztyn

Praca eksploatacyjna łączna w okresie jednego rozkładu to2.000.000.

Przetarg obejmuje wykonywania usług przewozowych przez 1 rok,od 13 grudnia 2015 roku do 10 grudnia 2016 roku. Nie będzie zatem umowypięcioletniej na Pomorzu, o co zabiegały Przewozy Regionalne. Ponieważ wspecyfikacji znalazł się zapis, iż wykonawca w dniu rozpoczęcia wykonywaniazadania winien dysponować osobami i taborem, które w pełni zapewnią obsługęprzewozów, wiadomo było, że na złożenie oferty nie pokusi się Arriva. Sytuacjinie zmienił fakt, że do dnia 13.12.2015 r. zamawiający przewiduje przekazać:

1) 3 spalinowe zespoły trakcyjne, zakupione w ramachprojektu finansowanego z Regionalnego Programu Operacyjnego WojewództwaPomorskiego na lata 2007-2013,

2) 4 spalinowe zespoły trakcyjne, zakupione w ramachprojektu finansowanego ze Szwajcarsko ? Polskiego Programu Współpracy,

3) 12 elektrycznych zespołów trakcyjnych (EN57 – 8 sztuk,EN71 – 4 sztuki),

4) 8 zmodernizowanych EZT serii EN57, których modernizacjęprzeprowadzono w ramach projektu finansowanego z Programu OperacyjnegoInfrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013.

Krótki termin składania ofert i roczna umowa skuteczniezniechęciły przewoźnika, który przy nieco innym skonstruowaniu zapisówprzetargowych mógłby pokusić się o złożenie oferty, a więc wspomnianą Arrivę.

Komentarze