PKP PLK: Dworzec Łódź Fabryczna nabiera ostatecznych kształtów!
inforail
13.02.2015 13:57
0 Komentarzy
Budo
wa podziemnego dworca kolejowego Łódź Fabryczna wkracza w ostatnią fazę. Wykonawca wkrótce rozpocznie układanie torów oraz roboty wykończeniowe. Nowy łódzki dworzec będzie jednym z najnowocześniejszych w Europie. Pasażerowie będą mieli do dyspozycji wygodny węzeł przesiadkowy zapewniający komfortową podróż. Światło słoneczne na peronach 16 metrów pod ziemią Gotowa jest już konstrukcja zadaszenia nad wejściem głównym, które będzie miało szerokość aż 40 metrów. Do połowy roku zakończy się budowa środkowego zadaszenia, które umożliwi dotarcie światła słonecznego na poziom 16 metrów pod ziemią gdzie znajdą się perony. Trwają również prace nad wschodnim budynkiem, z którego będzie można dostać się do podziemnej hali od wschodu. W tym miejscu pasażer zobaczy replikę fasady dawnego dworca Łódź Fabryczna, która będzie podpierała dach. Faliste kształty dachów to najbardziej charakterystyczny element nowo powstającego budynku. Wszystkie trzy zostaną pokryte 10 tysiącami paneli, z których znaczna część jest wykonana ze szkła. Kolejne miesiące będą przeznaczone na prace wykończeniowe jak tynkowanie, montaż okładzin, wykonanie posadzek i przeprowadzenie wszystkich instalacji. 2015 rok –koniec prac na podziemnym dworcu Rok 2015 na budowie nowego dworca Łódź Fabryczna będzie okresem jeszcze bardziej wytężonej pracy niż w poprzednich latach. Prace na stacji prowadzone będą do końca roku. Łódź Fabryczna będzie jednym z najnowocześniejszych dworców kolejowych w Europie. Trzypoziomowa stacja kolejowa będzie centralną częścią węzła przesiadkowego gdzie zatrzymywać będą się pociągi, autobusy, autobusy dalekobieżne i tramwaje. Przesiadki będą wygodne, bo droga z przystanku komunikacji miejskiej do pociągu nie będzie dłuższa niż kilkadziesiąt metrów. Podróżni skorzystają z czterech peronów, do których pociągi ze zmodernizowanej stacji Łódź Widzew dotrą czterotorowym tunelem o długości blisko 2 km. Na perony będzie można dostać się ruchomymi schodami. Będą też windy –stacja będzie dostosowana do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Na dworcu pod ziemią znajdą się przystanki autobusów dalekobieżnych oraz parking mogący pomieścić blisko 1000 aut. Na wiosnę pierwsze tory W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2015 roku skończą się prace nad główną halą dworca gdzie będą poczekalnie, kasy i pomieszczenia przeznaczone m.in na sklepy. Wykonawca będzie prowadził prace przy budowie czterech peronów w podziemnej, najniższej części stacji. Wkrótce rozpocznie się również układanie pierwszych torów –najpierw na stacji, a na wiosnę w gotowym tunelu biegnącym w stronę Łodzi Widzewa. Pierwsze pociągi na nowym dworcu Łódź Fabryczna Główny inwestor –PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. planuje, że pierwsze pociągi na nowy dworzec dotrą w ostatnich miesiącach 2015 roku, kiedy rozpocznie się okres testów i prób eksploatacyjnych. Z nowej stacji, z której docelowo będzie mogło skorzystać kilkaset tysięcy pasażerów dziennie pociągi dojadą m.in. do Warszawy. Czas przejazdu najszybszych pociągów do stolicy nie przekroczy 70 minut. Ile to kosztuje? Wartość kontraktu na budowę nowego dworca Łódź Fabryczna, realizowanego przez konsorcjum Torpol Sp. z o.o. Astaldi S.p.A., Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor Sp. z o.o., oraz Przedsiębiorstwo Dróg i Mostów Sp. z o.o. to ponad 1,75 mld złotych brutto. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. finalizują prace nad zapewnieniem dofinansowania inwestycji z środków UE. wa dworca Łódź Fabryczna w liczbach 750 tys. m3 – tyle betonu, które pomieściłoby ok. 100 tysięcy standardowych samochodów – betoniarek trzeba przeznaczyć na budowę dworca 500 ton –tyle stali potrzeba do budowy jednego z trzech świetlików na terenie nowego Dworca Łódź Fabryczna 4 –na stacji będzie tyle peronów, tyle torów będzie biegło tunelem ze stacji Łódź Widzew
Zostało jeszcze 90% artykułu.
Aby czytać dalej, dołącz do subskrybentów TransInfo.pl już teraz!
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Masz już subskrypcję?
Więcej z Działu Kontrakty
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Koleje Śląskie kupiły kolejne Impulsy
29.02.2024
Do kupienia pięć wagonów 421Vb
19.02.2024
Więcej z Działu Pasażer
Świąteczne wzmocnienia od PKP Intercity
27.03.2024
SKM Warszawa zawiesza kursowanie linii S2
15.03.2024
Pociągi BWE ponownie tylko do Rzepina
06.03.2024
Nowości na kolejowych parkingach
05.03.2024
Z biletem PKM Jaworzno pociągami Polregio
05.03.2024
Więcej z Działu Prawo
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
W PKP CARGO bez porozumienia. Dziś strajk
07.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Kolej na kobiety w Kolejach Śląskich
08.03.2024
Coraz więcej kobiet pracuje na kolei
08.03.2024
Koleje Śląskie dają pracę
16.02.2024
PKP SKM unowocześni swoje EN57
14.02.2024
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Po aferze z Impulsami lecą akcje Newagu. Jest stanowisko producenta
Producenciza darmo
06.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
Producenciza darmo
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024
Kolej lepiej oświetlona
13.03.2024
Komentarze