Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Jakie inwestycje kolejowe w lubelskim?

inforail
18.02.2015 10:39
0 Komentarzy

Odpo

wiadając na interpelację posła Zbigniewa Matuszczaka Ministerstwo Rozwoju i Infrastruktury przedstawiło plany inwestycji kolejowych na terenie województwa lubelskiego. Oto one:Obecnie realizowane są następujące działania inwestycyjne zmierzające do poprawy stanu infrastruktury na terenie woj. lubelskiego określone w Wieloletnim Programie Inwestycji Kolejowych do roku 2015:Modernizacja linii kolejowej E 20/C-E 20 na odcinku Siedlce –Terespol, etap II (POIŚ);Poprawa bezpieczeństwa poprzez zabudowę nowych rozjazdów kolejowych o podwyższonym standardzie konstrukcyjnym (POIŚ);Poprawa bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na przejazdach kolejowych –etap II (POIŚ);Przebudowa układu komunikacyjnego wraz z modernizacją wiaduktu kolejowego i przejścia podziemnego w obrębie dworca kolejowego Lublin (RPO);Modernizacja linii kolejowej Nr 30 Łuków –Lublin Północny na odcinku Lubartów –Lublin Północny (RPO);Modernizacja przejazdów kolejowych w celu podniesienia bezpieczeństwa ruchu na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami publicznymi na terenie województwa lubelskiego w zakresie urządzeń zabezpieczenia przejazdów (RPO) –zadanie zrealizowane;Budowa toru dojazdowego od stacji Świdnik do terminalu Portu Lotniczego Lublin S.A. w Świdniku wraz z infrastrukturą towarzyszącą (RPO) –zadanie zrealizowane;Modernizacja mostu w km 211,657 linii kolejowej nr 2 Warszawa –Terespol –zadanie zrealizowane w ramach środków budżetowych.W długofalowym ujęciu ww. działania inwestycyjne oraz zadania planowane do realizacji w ramach perspektywy finansowej 2014-2020, doprowadzą do skrócenia czasu przejazdu oraz podniesienia przepustowości linii na odcinkach najbardziej obciążonych. Inwestycje te wpłyną również na poprawę bezpieczeństwa ruchu pociągów, w szczególności na przejazdach kolejowych i na przejściach dla pieszych oraz wpłyną na podniesienie jakości i niezawodności infrastruktury na sieci kolejowej na terenie woj. lubelskiego –co przełoży się na wzrost atrakcyjności tego sektora transportu.Plany inwestycyjne na terenie woj. lubelskiegoW przygotowywanym obecnie przez Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju, Krajowym Programie Kolejowym na lata 2014-2023 planuje się inwestycje w zakresie modernizacji oraz rewitalizacji istniejących linii kolejowych, nie przewidując natomiast budowy nowych połączeń. W ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020 przewidziano możliwość odbudowy łącznicy w Rejowcu pomiędzy liniami 7 i 69 (projekt rezerwowy), jednakże jego realizację warunkuje dostępność środków. W związku ze znaczącymi potrzebami inwestycyjnymi na terenie woj. lubelskiego, w pierwszej kolejności planowane jest dostosowanie istniejącej infrastruktury kolejowej do odpowiednich parametrów.Poniżej przedstawiamy plany inwestycyjne na terenie województwa lubelskiego na lata 2014-2023:w ramach Funduszu „Łącząc Europę”(Connecting Europe Facility – CEF):Prace na linii kolejowej E 20 na odcinku Siedlce –Terespol, etap III –LCS Terespol,Prace na linii kolejowej C-E 20 na odcinku Skierniewice –Pilawa –Łuków;w ramach POIiŚ 2014-2020:Prace na linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa –Dorohusk na odcinku Warszawa –Otwock –Dęblin –Lublin;w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014-2020:Prace na liniach kolejowych nr 68, 565 na odcinku Lublin –Stalowa Wola Rozwadów wraz z elektryfikacją,Prace na linii kolejowej nr 30 na odcinku Parczew –Łuków.Zgodnie z podpisanym pomiędzy Rządem RP i Urzędem Marszałkowskim Województwa Lubelskiego Kontraktem Terytorialnym, wśród podstawowych przedsięwzięć planowanych do realizacji w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020 ujęto zadanie pn.: Rewitalizacja linii kolejowej nr 30 na odcinku Lubartów –Parczew.Ponadto rozpatrywanymi do przeprowadzenia inwestycjami w latach 2014-2020 w ramach RPO Województwa Lubelskiego są również:Modernizacja linii kolejowej nr 69 Rejowiec –Hrebenne –jako projekt warunkowy w KT;Modernizacja linii kolejowej nr 72 Zamość –Hrubieszów Miasto (na odcinku Zawada –Zamość) –jako projekt warunkowy w KT.Realizacja powyższych projektów uzależniona jest od dostępności środków finansowych w ramach RPO Województwa Lubelskiego 2014-2020.Powyższe inwestycje będą miały istotne znaczenie dla poprawy bezpieczeństwa ruchu kolejowego oraz jakości i efektywności przewozów kolejowych poprzez likwidację ograniczeń prędkości, zwiększanie przepustowości linii, skrócenie czasu jazdy pociągów oraz poprawę obsługi infrastruktury podróżnych.Prace planowane na 2015 r. w województwie lubelskimW ramach prac modernizacyjnych ujętych w Wieloletnim Programie Inwestycji Kolejowych w 2015 r. planowana jest realizacja następujących zadań:Modernizacja linii kolejowej E 20/C–E 20 na odcinku Siedlce –Terespol, etap II (POIŚ) – roboty budowlane dla LCS Łuków –stacja Siedlce, Łuków i Międzyrzec Podlaski oraz odcinków szlakowych (w zakresie systemów sterowania ruchem kolejowym i telekomunikacji) od stacji Siedlce do stacji Biała Podlaska w km 91,489 – 170,300;Poprawa bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na przejazdach kolejowych –etap II (POIŚ) –2 przejazdy na linii nr 68 i 1 przejazd na linii nr 7;Przebudowa układu komunikacyjnego wraz z modernizacją wiaduktu kolejowego i przejścia podziemnego w obrębie dworca kolejowego Lublin (RPO) –prace przygotowawcze i roboty budowlane na stacji Lublin;Modernizacja linii kolejowej Nr 30 Łuków –Lublin Północny na odcinku Lubartów –Lublin Północny (RPO) –roboty budowlane od wysuniętej głowicy rozjazdowej (rejon ul. Słowackiego w Lubartowie) do stacjiLubartów.W ramach robót utrzymaniowo-naprawczych wykonana zostanie:Kompleksowa wymiana nawierzchni wraz z robotami towarzyszącymi na linii nr 26 Łuków –Radom, odcinek Okrzeja –Stawy –Dęblin w torze nr 2, w ramach zadania Funduszu Kolejowego.Mechaniczna regulacja torów i rozjazdów w ramach napraw bieżących na wybranych liniach kolejowych, t.j.:linia nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa –Dorohusklinia nr 30 Łuków –Lublin Północnylinia nr 63 Dorohusk –Zawadówka Naftobazalinia nr 68 Lublin –Przeworsklinia nr 69 Rejowiec –Hrebennelinia nr 70 Włoszczowice –Chmielówlinia nr 72 Zawada –Hrubieszówlinia nr 74 Sobów –Stalowa Wola Rozwadów.Wymiana rozjazdów w ramach projektu pn. Poprawa bezpieczeństwa poprzez zabudowę nowych rozjazdów kolejowych o podwyższonym standardzie konstrukcyjnym (POIŚ) w stacjach Adampol, Świdnik, Minkowice, Jaszczów, Trawniki, Rejowiec, Chełm na linii nr 7 oraz w stacjach Zemborzyce, Niedrzwica, Stalowa Wola Rozwadów, Stalowa Wola Południe na linii nr 68.

Komentarze