Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

W Poznaniu zagłosuj za transportem

infotrans
16.11.2016 16:30
0 Komentarzy

MPK Poznań zachęca, by zagłosować na projekty komunikacyjne. Każdy głosujący dysponuje 3 głosami: 2 na projekty rejonowe oraz 1 na projekt ogólnomiejski. Głosować można na specjalnej stronie lub w punktach do głosowania, uruchomionych w dni weekendowe, na terenie każdej jednostki pomocniczej miasta.

MPK szczególnie poleca dwa projekty:

PROJEKT OGÓLNOMIEJSKI NR 1 – dwa zadania:

Odbudowa wagonu doczepnego P1D

Został wyprodukowany w warsztatach w zajezdni przy ul. Gajowej. W związku z odbywającą się w 1929 roku Powszechną Wystawą Krajową na targach poznańskich przewidywano znaczny wzrost przewozów, dlatego złożono łącznie 20 sztuk tych wagonów. To jeden z pierwszych pojazdów posiadający przedsionek z obniżoną podłogą, co sprawiło, że był pozbawiony stopni wejściowych. Schodki znajdowały się dopiero wewnątrz i prowadziły do przedziałów pasażerskich umieszczonych po bokach przedsionka. Taka konstrukcja przyczepy stała się przyczyną jego obiegowej nazwy „dwa pokoje z kuchnią”. Za ich konstrukcję, na Międzynarodowej Wystawie Komunikacji i Turystyki, odbywającej się na terenie MTP, Poznańska Kolej Elektryczna (ówczesne MPK) otrzymała nagrodę Grand Prix.

Odbudowa wagonu silnikowego KSW

KSW powstał w fabryce Waggonfabrik Fuchs w Heidelbergu. Skrót KSW oznacza „Kriegs-Straßenbahn-Wagen”, czyli „Wojenny Wagon Tramwajowy” ? charakteryzujący się prostą konstrukcją, dużymi drzwiami (ułatwiającymi sprawną ewakuację w przypadku nalotów) i wysoką pojemnością pasażerską. Wagon trafił do Poznania w 1944 r. Po późniejszym przekształceniu na pojazd na jednokierunkowy kursował do 1972 roku, kiedy to został wycofany z ruchu liniowego i przekształcony na wagon gospodarczy.

PROJEKT REJONOWY NR 12

Zachowanie autobusu Jelcz M11

W latach osiemdziesiątych XX wieku, z uwagi na brak możliwości zwiększenia produkcji Jelczy PR110M, zdecydowano się na budowę w Jelczu wysokopodłogowych autobusów miejskich na węgierskich podwoziach z Ikarusów 260. Wozy te otrzymały oznaczenie typu Jelcz M11. Pierwszy, prototypowy Jelcz M11 wyjechał z zajezdni Warszawska do obsługi linii 70 21 grudnia 1984 roku. Łącznie MPK otrzymało 94 Jelcze M11 oraz 6 Jelczy L11 (odpowiedników wozów M11 przeznaczonych dla ruchu podmiejskiego). Autobusy M11 wycofano z ruchu liniowego w 2009 roku.

Komentarze