Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Hel ma być gotowy na wakacje!

inforail
15.04.2015 11:44
0 Komentarzy

Do rozpoczęcia sezonu urlopowego Polskie Linie Kolejowe przebudują stację na Helu. Pasażerowie będą mogli korzystać z odnowionych i dostosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych peronów. Na razie, od kilkudziesięciu już miesięcy, stacja Hel jest raczej placem budowy. Jak informują PKP PLK inwestycja warta 39 milionów złotych zakłada także montaż nowych rozjazdów i przebudowę torów na półwyspie. Co w ramach prac? Polskie Linie Kolejowe gruntownie przebudują istniejące perony. Zostaną zainstalowane pochylnie, co będzie dużym ułatwieniem dla osób niepełnosprawnych. Powierzchnia nowych peronów będzie pokryta warstwą antypoślizgową. Wybudowana zostanie nowa wiata, utrzymana w stylu architektonicznym nawiązującym do zabytkowego dworca. Zainstalowane zostaną tablice informacyjne, nowe oświetlenie, megafony oraz elementy małej architektury. Tym samym zwiększy się komfort obsługi pasażerskiej.

Zarządca infrastruktury przebuduje na stacji Hel także układ torów. Jeden z peronów zostanie przesunięty, co umożliwi budowę w jego miejscu nowego toru o długości ponad 1200 metrów. Dzięki temu pasażerowie będą mogli korzystać nie z trzech, a czterech krawędzi peronów. To bardzo dobre posunięcie, zwłaszcza w sezonowych szczytach przewozowych. Zakres inwestycji został zaplanowany tak, aby główne prace i utrudnienia dla pasażerów zakończyć przed sezonem urlopowym. Oby!Część prac na Półwyspie została już ukończona. Polskie Linie Kolejowe wykonały już pierwszy etap robót, na odcinku z Redy do Helu. W ramach inwestycji naprawiono 57 km torów, zainstalowano 11 nowych rozjazdów, wyremontowano 12 stacji, 2 wiadukty i 3 mosty. Linia zyskała także 23 odnowione przejazdy kolejowe wyposażone w nową sygnalizację, telewizję przemysłową i rogatki. Cała inwestycja skróciła czas przejazdu między Redą a Helem o 17 minut.

Drugi etap to przebudowa stacji za 39 milionów złotych. Oprócz tego PLK wymieni kolejnych 20 rozjazdów co zwiększy przepustowość linii i stworzy możliwość przyjęcia większej liczby pociągów niż dotychczas.

Komentarze