Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Zakończono przebudowę Czechosłowackiej

infotrans
31.12.2016 18:02
0 Komentarzy

Niemal 100 mln zł wydały wspólnie Poznań oraz PKP PLK na realizację jednej z najważniejszych inwestycji drogowych w południowo-zachodniej części miasta. Przebudowany układ komunikacyjny w obrębie ul. Czechosłowackiej otwarto w piątek dla ruchu.

Przebudowa układu komunikacyjnego przy ul. Czechosłowackiej obejmowała odcinek ponad 1,1 km, łącznie z tunelem pod linią kolejową Poznań-Wrocław oraz pracami przy skrzyżowaniach z ul. Świerkową, Modrzewiową i Łozową. Jak podkreśliło biuro prasowe Urzędu Miasta Poznania, najważniejszym elementem inwestycji była prowadzona wspólnie – przez Miasto i PKP PLK – budowa tunelu dla samochodów, rowerzystów i pieszych pod linią kolejową E59 z Poznania do Wrocławia. Wymagane pozwolenia na użytkowanie tunelu otrzymano pod koniec grudnia.

„Mieszkańcy mówią, że czekali na ten tunel 40 lat. Samochody często stały tutaj w korku i ta uciążliwość powodowała paraliż w zasadzie w całej dzielnicy. (?) Zakończyliśmy inwestycję potrzebną zarówno dla kierowców, transportu publicznego, pieszych i rowerzystów” ? zaznaczył zastępca prezydenta Poznania Maciej Wudarski.

Na prace w związku z realizacją inwestycji Miasto wydało ok. 78 mln zł. Za realizację odpowiadały Poznańskie Inwestycje Miejskie. W trakcie prac została zmieniona m.in. konstrukcja jezdni, powstały również nowe chodniki, ścieżki rowerowe i zatoki autobusowe. Stworzono ponadto miejsca postojowe i sygnalizację świetlną.

Za przebudowę odcinka tunelu, leżącego m.in. bezpośrednio pod torami oraz za jego oświetlenie, odwodnienie, budowę zadaszonych wyjść na perony, odpowiadała spółka PKP PLK, która przeznaczyła na ten cel ok. 20 mln zł.

Jak podkreślono w komunikacie prasowym, obecnie prowadzone przez PKP PLK prace na 32-kilometrowym odcinku linii kolejowej E59 między Poznaniem a Czempiniem są zaawansowane w ponad 80%, a ich koszt wynosi ok. 360 mln zł. Dotychczas zrealizowano m.in. prace torowe i sieciowe między Poznaniem a Luboniem oraz między Mosiną a Czempiniem. Zmodernizowano też perony na stacjach m.in. Poznań Dębiec i Luboń. Nadal trwa natomiast budowa wiaduktu drogowego w Łęczycy oraz wiaduktu kolejowego w Mosinie.

Członek zarządu PKP PLK Arnold Bresch podkreślił, że cały projekt ma się zakończyć w połowie przyszłego roku. „Jego efektem będzie krótsza i bezpieczniejsza podróż, a także coraz lepsza obsługa pasażerów. Pociągi pojadą wówczas z prędkością do 160 km/h. Dzięki temu podróż z Poznania do Wrocławia skróci się o około 30 minut” ? wskazał. (PAP)

ajw/ drag/

Komentarze