Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Ruszył próbny rejs z Kędzierzyna-Koźla do Polic

infoship
03.11.2017 07:58
0 Komentarzy

27 października 2017 r., z Zakładów Azotowych Kędzierzyn S.A. ruszyłpierwszy próbny transport barkowy nawozów. Barka przewożąca 250 ton nawozuazotowego Salmag pokona trasę 670 km. Przystankiem końcowym są polickie zakładyGrupy Azoty, z których produkt będzie dystrybuowany do odbiorców z regionuzachodniopomorskiego.

Decyzja o powrocie do transportu wodnego wpisuje się wrządową politykę wspierającą użeglownienie Odry. Działania Grupy Azoty, w składktórej wchodzą dwa zakłady produkcyjne z dostępem do portu, mogą w znacznymstopniu przyczynić się do ożywienia gospodarczego w zakresie transportuśródlądowego.

– Przez ostatnie lata rola żeglugi śródlądowej w polskimtransporcie była niesłusznie marginalizowana. Widzimy w tym zakresie olbrzymiepole do rozwoju. Inicjatywa podjęta przez Grupę Azoty to jedno z pierwszychrealnych działań, dzięki którym wspólnie przywrócimy barki na szlaki wodne –mówi Grzegorz Witkowski, podsekretarz stanu w Ministerstwie Gospodarki Morskieji Żeglugi Śródlądowej.

Powrót do transportu wodnego, którego przewagą jest:opłacalność, bezpieczeństwo i wpływ na środowisko, byłby efektywny ekonomiczniedla Grupy Azoty, która obecnie jest posiadaczem ponad 60% polskiego rynkunawozów. Jako lider branży, firma nieustannie rozwija procesy logistyczne,które pozwalają na pozyskiwanie kolejnych grup odbiorców.

– Jesteśmy otwarci na wszelkie projekty oparte na synergii wGrupie Azoty. Transport z zakładów w Kędzierzynie-Koźlu do zakładów w Policachto modelowy przykład współpracy, z której moglibyśmy czerpać obopólne korzyści.Rejs, którego się podjęliśmy, ma charakter pilotażowy i pozwoli ocenićmożliwości wykorzystania transportu rzecznego w naszej działalności – komentujePaweł Mortas, Prezes Zarządu Grupy Azoty ZAK S.A.

Argumentem przeważającym za tą formą dystrybucji produktówjest wymierny efekt proekologiczny.

250 ton nawozów, załadowanych na jedną barkę, torównowartość dziesięciu samochodów ciężarowych. Decydując się na drogę wodną,zmniejszamy ruch na drogach, ograniczamy emisję spalin i mamy gwarancjęwyższego stopnia bezpieczeństwa transportu. – dodaje prezes Paweł Mortas.

Dalsze plany Grupy Azoty w zakresie transportu wodnegozostaną sprecyzowane po zakończeniu próbnego rejsu. W przypadku jegopozytywnego przebiegu, naturalna przewaga biznesowa, jaką stanowi dostęp doinfrastruktury wodnej, w przyszłości może zaowocować znaczącymi oszczędnościamidla spółek.

Na zdjęciu Grzegorz Witkowski (od lewej), przedstawicielGrupy Azoty ZAK (po środku), wojewoda opolski Adrian Czubak (po lewej); fot.Opolski Urząd Wojewódzki

Komentarze