Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Dym na nowej stacji metra

infotram
20.03.2019 10:27
0 Komentarzy

Pociąg na nowymodcinku metra już jeździ – wprawdzie nie zabiera pasażerów, ale zbiera cennedane. Ale to nie jedyne testy, jakieprzed uruchomieniem nowych stacji metra odbywają się na wschodnim odcinku.

Zakończenie budowy zbliża się wielkimi krokami. Przed odebraniemnowego odcinka metra trzeba się upewnić, że wszystko działa jak należy. Obecniewykonawca testuje dwa kluczowe systemy – sterowanie ruchem i pożarowy.

Transfer danych

Na rozbudowywanych odcinkach II linii metra będzie działaćsystem sterowania ruchem SOP3w – dokładnie taki, jak na odcinku centralnym.Aktualnie sprawdzany jest transfer danych – to czy urządzenia rozmieszczone wtunelu prawidłowo komunikują się z pociągiem i odwrotnie. Brak opóźnień wdwustronnym przepływie informacji jest kluczowy do bezpiecznego zarządzaniaruchem pociągów, dlatego procedura testowa musi być przeprowadzona bardzodrobiazgowo i potrwa aż do zakończenia budowy. Pociąg testowy porusza siępowoli, często zatrzymując się co kilkadziesiąt metrów. Pod koniec testów transferdanych badany będzie już przy pełnej prędkości.

Dym na stacji

Ale sterowanie ruchem to nie wszystko. Innym, niezwykleważnym systemem, który należy dokładnie przetestować przed oddaniem inwestycji,jest system przeciwpożarowy. Rozpoczęły się właśnie testy urządzeń służących dooddymiania na stacji Targówek Mieszkaniowy. Badano różne scenariusze pożarowe iwydajność potężnych wentylatorów, które mają za zadanie jak najszybciej usunąćdym z podziemnej infrastruktury.

Koniec budowy w maju

Budowa wschodniego odcinka II linii metra rozpoczęła się wmarcu 2016 roku. Długość realizowanego w ramach tego etapu wynosi ok. 3,2 km iskłada się z trzech stacji: Szwedzka, Targówek Mieszkaniowy i Trocka, za którąwybudowana została komora torów odstawczych. Zgodnie z kontraktem prace powinnyzakończyć się w maju br. Po ich zakończeniu rozpoczną się odbiory końcowe iprocedury związane z oddaniem odcinka do użytkowania.


Komentarze