Nowoczesne urządzenia prześwietlą koła pociągów
PKP Polskie Linie Kolejowe za 18 mln zł montują na torachczujniki, sprawdzające stan wagonów i lokomotyw podczas jazdy. Ograniczają oneopóźnienia i gwarantują wyższy poziom bezpieczeństwa na liniach kolejowych. PLKpodpisały umowę na zabudowę i wymianę 15 urządzeń. Na głównych trasach działaich blisko 200, wszystkie są podłączone do centralnego systemu i zdalnieprzekazują dane.
Urządzenia detekcji stanów awaryjnych taboru tzw. dSAT sąumieszczone na torach i wykrywają uszkodzenia kół wagonów i lokomotyw. Niewymagają zatrzymywania pociągów i w związku z tym nie powodują opóźnień.Pracują bezkontaktowo przy pełnej prędkości pociągu. Zastosowano w nichspecjalne czujniki podczerwieni oraz czujniki światłowodowe, które zdalniebadają stopień przegrzania łożysk i hamulców wagonów.
System bada temperaturę kół i siłę, z jaką oddziałują one naszyny. Zadaniem urządzeń jest wykrycie wszelkich nieprawidłowości, takich jakprzegrzane łożyska, zakleszczone hamulce lub nadmierny ciężar pociągu.Informacje o usterkach są automatycznie przekazywane do dyżurnych ruchu. Dziękitemu skład z uszkodzonym wagonem jest szybko lokalizowany i zatrzymany.Ogranicza to powstawanie opóźnień i zagrożeń z powodu niesprawnego taboru,niszczenie szyn i zmniejsza zagrożenia wykolejeń.
Wielu przewoźników korzystających z infrastruktury PLK niedysponuje nowoczesnymi urządzeniami pokładowymi, które ostrzegają maszynistów oawarii w pociągu. Dlatego, aby zapewnić bezpieczeństwo przewozu pasażerów oraztowarów zarządca infrastruktury śledzi zmiany w taborze, a w sytuacjachkrytycznych wyłącza tabor z trasy.
Polskie Linie Kolejowe w sierpniu podpisały umowę na montaż4 i wymianę 11 wyeksploatowanych urządzeń. Zostaną zamontowane m.in. na linii202 na trasie Runowo Pomorskie ? Świdwin, na linii Poznań ? Kluczbork, naNadodrzance.
Urządzenia dSAT są zamontowane na głównych trasach, m.in.na:E 65 Gdynia – Warszawa ? Kraków/Katowice, E-20 Kunowice ? Warszawa ? Terespol,E-30 Węgliniec ? Wrocław ? Kraków ? Medyka.
PLK planuje kolejne zakupy urządzeń dSAT oraz rozbudowęsystemu w ramach projektu modernizacji linii kolejowych.
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze