Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nowoczesne urządzenia prześwietlą koła pociągów

inforail
11.09.2015 13:02
0 Komentarzy

PKP Polskie Linie Kolejowe za 18 mln zł montują na torachczujniki, sprawdzające stan wagonów i lokomotyw podczas jazdy. Ograniczają oneopóźnienia i gwarantują wyższy poziom bezpieczeństwa na liniach kolejowych. PLKpodpisały umowę na zabudowę i wymianę 15 urządzeń. Na głównych trasach działaich blisko 200, wszystkie są podłączone do centralnego systemu i zdalnieprzekazują dane.

Urządzenia detekcji stanów awaryjnych taboru tzw. dSAT sąumieszczone na torach i wykrywają uszkodzenia kół wagonów i lokomotyw. Niewymagają zatrzymywania pociągów i w związku z tym nie powodują opóźnień.Pracują bezkontaktowo przy pełnej prędkości pociągu. Zastosowano w nichspecjalne czujniki podczerwieni oraz czujniki światłowodowe, które zdalniebadają stopień przegrzania łożysk i hamulców wagonów.

System bada temperaturę kół i siłę, z jaką oddziałują one naszyny. Zadaniem urządzeń jest wykrycie wszelkich nieprawidłowości, takich jakprzegrzane łożyska, zakleszczone hamulce lub nadmierny ciężar pociągu.Informacje o usterkach są automatycznie przekazywane do dyżurnych ruchu. Dziękitemu skład z uszkodzonym wagonem jest szybko lokalizowany i zatrzymany.Ogranicza to powstawanie opóźnień i zagrożeń z powodu niesprawnego taboru,niszczenie szyn i zmniejsza zagrożenia wykolejeń.

Wielu przewoźników korzystających z infrastruktury PLK niedysponuje nowoczesnymi urządzeniami pokładowymi, które ostrzegają maszynistów oawarii w pociągu. Dlatego, aby zapewnić bezpieczeństwo przewozu pasażerów oraztowarów zarządca infrastruktury śledzi zmiany w taborze, a w sytuacjachkrytycznych wyłącza tabor z trasy.

Polskie Linie Kolejowe w sierpniu podpisały umowę na montaż4 i wymianę 11 wyeksploatowanych urządzeń. Zostaną zamontowane m.in. na linii202 na trasie Runowo Pomorskie ? Świdwin, na linii Poznań ? Kluczbork, naNadodrzance.

Urządzenia dSAT są zamontowane na głównych trasach, m.in.na:E 65 Gdynia – Warszawa ? Kraków/Katowice, E-20 Kunowice ? Warszawa ? Terespol,E-30 Węgliniec ? Wrocław ? Kraków ? Medyka.

PLK planuje kolejne zakupy urządzeń dSAT oraz rozbudowęsystemu w ramach projektu modernizacji linii kolejowych.


Komentarze