Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Wody Polskie zapowiadają reaktywację szlaku Batorego

infoship
31.10.2018 09:00
0 Komentarzy

Reaktywację szlaku wodnego im. Króla Stefana Batorego zapowiedziałw poniedziałek – 29 października – w Ostrołęce prezes spółki Wody Polskie Przemysław Daca.Poinformował, że przywrócenie tam żeglowności ma być jednym z priorytetowychzadań spółki.

Przemysław Daca przyznał podczas konferencji prasowej, że”skupienie się nad szlakiem Stefana Batorego” było jednym z pierwszych zadańpowierzonych Państwowemu Gospodarstwu Wodnemu Wody Polskie przez ministragospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marka Gróbarczyka. Zaznaczył, żespółka przeszła już do działań nad przywróceniem żeglowności szlaku.

Wody Polskie rozpoczęły prace od rewitalizacji KanałuŻerańskiego w Warszawie.

-„Przeprowadziliśmy tam niezbędne prace, aby móc jaknajszybciej udrożnić pierwszy odcinek szlaku i zapewnić w miarę komfortowążeglugę do zalewu. Teraz musimy się skupić na dalszych rzekach, w tymszczególnie na Narwi” – powiedział Daca.

Prezes Wód Polskich zaznaczył, że jednym z przystanków naszlaku ma być port w Ostrołęce, który w ostatnich miesiącach zostałodremontowany, a prace nad jego dalszą rozbudową mają rozpocząć się w przyszłymroku.

Daca zaznaczył, że reaktywacja szlaku wymaga dobrejwspółpracy Wód Polskich z samorządami. „To jest zadanie wspólne. My niebudujemy infrastruktury turystycznej, ale ważną infrastrukturę śródlądowychdróg wodnych. To musi być działanie skorelowane” – powiedział i podał jakoprzykład dobrej współpracy – zaangażowanie samorządu Ostrołęki.

Szlak Batorego ma być szlakiem typowo turystycznym – „jeżelichodzi o śródlądowe drogi wodne służące do transportu mamy inne szlaki wPolsce” – powiedział Daca.

Przyznał też, że przed spółką „jeszcze dużo do wykonania.”Jako przykład podał Warszawę -„Warszawa jest bardzo trudna do pływania, tammożna pływać tylko przy średnim lub wysokim poziomie wody. W przyszłym rokuplanujemy odbudowę zniszczonych ostróg, tak aby wpiąć nurt w środek rzeki ipoprawić warunki nawigacyjne. Aby móc tam pływać większymi statkamipasażerskimi lub przez więcej dni w roku, trzeba dokonać spiętrzenia wody. Czassię realnie nad tym zastanowić” – powiedział Daca.

Inne odcinki szlaku także wymagają wielu prac – „chodzim.in. o umocnienie linii brzegowej i budowę podpiętrzeń” – przyznał prezes WódPolskich i dodał, że reaktywacja szlaku to „inwestycja długoletnia.

„Szlak im. Króla Stefana Batorego jest najdłuższym wodnymszlakiem turystyczno-rekreacyjnym w Polsce, liczy ok. 1 tys. km długości.Rozpoczyna się na Wiśle w Warszawie i prowadzi przez Zalew Zegrzyński, Narew,Biebrzę i Kanał Augustowski do rzeki Niemen oraz od Wisły do Zatoki Puckiej.(PAP)

Komentarze