Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Tłumy na konsultacjach w sprawie węzła Grunwaldzka

infotrans
08.09.2017 10:52
0 Komentarzy

Dziesiątkimieszkańców Poznania i gminy Komorniki wzięły udział w konsultacjachdotyczących węzła przesiadkowego na ul. Grunwaldzkiej. Na ich pytaniaodpowiadali miejscy urzędnicy i eksperci.

Spotkanie konsultacyjne w Zespole Szkół z OddziałamiIntegracyjnymi nr 2 przy ul. Żonkilowej rozpoczęło się od krótkiegoprzypomnienia najważniejszych założeń inwestycji. Koncepcja przewiduje, że podtorami przecinającymi ul. Grunwaldzką powstanie bezkolizyjny tunel dlasamochodów z chodnikami i ścieżkami rowerowymi, centrum przesiadkowe dlapasażerów autobusów i pociągów, jak również parkingi typu „park &ride” oraz „bike&ride”. Projekt uwzględnia też budowęwiaduktu kolejowego i kładki dla pieszych. Koszt przebudowy to ok. 80 mln zł,wyłożą je samorządy: Poznania, powiatu poznańskiego i gminy Komorniki.Urzędnicy liczą też na dofinansowanie z UE.

– Dzięki tej inwestycji znikną korki powodowane przezsamochody, które stoją przed przejazdem kolejowym – mówił Maciej Wudarski,zastępca Prezydenta Miasta Poznania. – Z nowego rozwiązania skorzystają nietylko kierowcy, ale również rowerzyści i piesi.

Dokumentacja powinna być przygotowana do 2019 roku. Samabudowa ma trwać ok. 2 lat. To oznacza, że prawdopodobnie już w 2022 mieszkańcyPlewisk przestaną stać w korkach.

– Od lat mówiło się, że zmiany w tym miejscu są potrzebne,ale nic się nie działo – przyznał na spotkaniu Tomasz Stelmaszyk, zastępcawójta gminy Komorniki. – Dziś po raz pierwszy jesteśmy naprawdę bliskorozwiązania problemu i za to chciałbym podziękować prezydentowi Poznania.

Mieszkańcy, którzy przyszli na konsultacje, pytali m.in. oprzyszłe trasy autobusów, o możliwość zamontowania ekranów dźwiękochłonnych,poszerzenie planowanego tunelu. Duże zainteresowanie wzbudziła planowanazastępcza organizacja ruchu na czas remontu – eksperci wyjaśnili, że podczasbudowy tunelu ulica Grunwaldzka nie zostanie zamknięta. Jest to możliwe dziękitemu, że tunel zaprojektowano nie w ciągu ulicy, ale równolegle do niej.

Padło też pytanie o przedłużenie linii tramwajowej przyokazji remontu. – Na tym etapie jest to niemożliwe z kilku powodów – wyjaśniałMaciej Wudarski. – Po pierwsze, znacząco zwiększałoby to koszty: o ok. 20-40mln zł. Po drugie, znacznie wydłużyłoby to również czas trwania inwestycji, ato oznacza, że nie zdążylibyśmy zrealizować jej w ramach najbliższego projektuunijnego. Zgadzam się, że przedłużenie linii tramwajowej jest potrzebne.Dlatego podczas projektowania zaplanujemy miejsce na ułożenie nowych szyn, bymóc starać się o wsparcie podczas kolejnego rozdania środków unijnych.

Odpowiedzi na wszystkie pytania, jakie padły podczaskonsultacji, zostaną udzielone na piśmie. Do 15 września 2017 r. wszyscyzainteresowani mogą przesyłać swoje uwagi lub wnioski drogą elektroniczną naadres: [email protected].


Komentarze