Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Jak metro pojedzie na Pragę-Południe?

infotram
20.11.2019 11:15
0 Komentarzy

We wtorek, 19listopada, Komisja Przetargowa Metra Warszawskiego dokonała wyborunajkorzystniejszej oferty w postępowaniu na opracowanie studium technicznegodla III linii metra na Pragę-Południe. Pierwsze efekty prac inżynierów poznamypo trzech miesiącach, od podpisania umowy.

Spośród pięciu ofert, które wpłynęły w postępowaniu, zanajkorzystniejszą uznana została oferta Konsorcjum: Egis Poland Sp. z o.o. –Lider, „Transeko” Brzeziński, Dybicz, Szagala Sp.j., Egis Rail S.A. Projektantwycenił swoją pracę na kwotę 1 906 500,00zł zł brutto.

O wyborze zwycięzcy w 58% zdecydowała cena,  a także: doświadczenie koordynatora (18%),doświadczenie analityka ruchu (12%), doświadczenie planisty/urbanisty (6%) idoświadczenie projektanta w branży konstrukcyjno-budowlanej (6%).

Zgodnie z Prawem Zamówień Publicznych pozostali oferencimają teraz 10 dni na odwołanie się od decyzji o wyborze najkorzystniejszejoferty.

Etap I – Praga

Zadaniem zwycięzcy postępowania będzie opracowaniedokumentacji, która odpowie na najważniejsze pytania dotyczące przebiegu ilokalizacji stacji III linii metra na odcinku od stacji C14 „Stadion Narodowy”do projektowanej stacji E6 „Gocław”, wraz ze Stacją Techniczno-Postojową KoziaGórka. Dodatkowo studium udzieli również informacji o założeniachlokalizacyjnych, technicznych, własnościowych i szacunkowych kosztachinwestycji.

Wyłoniony zwycięzca tego postępowania będzie musiał poddaćszczegółowej analizie trzy warianty przebiegu I etapu budowy linii M3 naPradze-Południe:

Wariant I – przebieg na odcinku: stacja C14 „StadionNarodowy” – stacja E6 „Gocław”, wraz ze Stacją Techniczno-Postojową Kozia Górka– zgodnie z wytycznymi zawartymi w Studium uwarunkowań i kierunków     zagospodarowania przestrzennego m.st.Warszawy (SUiKZP);

Wariant II – przebieg na odcinku: stacja C14 „StadionNarodowy” – stacja E5 „Gocław”, wraz ze Stacją Techniczno-Postojową Kozia Górka– zgodnie z koncepcją prezentowaną przez prezydenta Rafała Trzaskowskiego;

Wariant III – przebieg na odcinku: stacja C14 „StadionNarodowy” – stacja Gocław, wraz ze Stacją Techniczno-Postojową Kozia Górka –zgodnie z koncepcją zaproponowaną przez autorów opracowania.

Analiza porównawcza wariantów przebiegu III linii metra musizostać wykonana z uwzględnieniem: kryteriów funkcjonalno-przewozowych w tymwielkości przewozów, integracji różnych podsystemów transportowych),przestrzennych (kolizje z zagospodarowaniem), środowiskowych (oddziaływanie naśrodowisko i warunki zamieszkania), a także ekonomicznych. Dzięki temu możliwebędzie podjęcie kolejnych prac przygotowawczych tj. wykonanie badańgeologicznych, opracowanie studium wykonalności, wykonanie projektówkoncepcyjnych oraz projektów budowlanych.


Komentarze