Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Smart train czyli PKP Intercity chce wykorzystywać najnowsze technologie [FI

inforail
21.01.2016 06:53
0 Komentarzy

Na wczorajszej konferencji prasowej PKP Intercity opróczpodsumowań ubiegłorocznych dokonań nie zabrakło także prezentacji planów na rokbieżący. Co ma się zmienić? Po kolei.

Tę część podsumowań zacznijmy od prezentacji początku 2016roku pod względem przewozowym. Od połowy grudnia 2015 roku do połowy stycznia2016 roku PKP Intercity przewiozły 2126700 pasażerów, co oznaczawzrost w stosunku do poprzednich lat o 35%. Wzrosły też: liczba uruchomień (o10%) oraz praca eksploatacyjna (o 25%).

To pozwala wierzyć, że w 2016 roku uda się nam przewieźć 31mln pasażerów ? mówi Jacek Leonkiewicz, Prezes PKP Intercity.

WiFi w Pendolino

Brak WiFi w Pendolino to moja największa porażka w 2015 roku? mówi Jacek Leonkiewicz. Prezes zapowiada, że w tym roku ma się to zmienić.Jesteśmy w dialogu technicznym, zgłosiło się kilkadziesiąt podmiotów, którechcą to dla nas zrobić. W okolicach lutego powinniśmy ogłosić przetarg ?informuje szef przewoźnika. I dodaje, że PKP Intercity pokazały, że mogą oferowaćtę usługę. Jest ona dostępna w składach Flirt3 i Dart i cieszy się sporymzainteresowaniem pasażerów.

Rozrywka pokładowa

Chcemy w tym roku bardzo rozwinąć WiFi szeroko rozumiane ? mówiJacek Leonkiewicz. Przewoźnik zapowiada zmiany począwszy od strony startowej.Dzięki temu będzie można dowiedzieć się czegoś więcej o pasażerach, o tym jakiesą ich wymagania, z jakich połączeń korzystają. Technologie mają też byćwykorzystywane przy utrzymywaniu składów.

Ma być również rozrywka pokładowa. Pasażerowie będą mogli m.in.śledzić obraz z kamery czołowej pociągu. Leonkiewicz zapowiada także, że dziękitechnologiom w przyszłości możliwe będzie zrezygnowanie ze sprawdzania biletów.Nie możemy sobie już pozwolić na zaniedbania ? mówi dalej Leobkiewicz. I podajeprzykład stosunkowo nowych wagonów, w których nie ma gniazd elektrycznych.Montuje się je dopiero przy wykonywaniu napraw poziomu P5. PKP Intercity idziezatem w kierunku smart train.

Plany na rok 2016

To nie jedyne plany przewoźnika na rok bieżący. Leonkiewiczzapowiada m.in. zakończenie wdrożenia nowych pociągów, uruchomienie kolejnychzmodernizowanych jednostek, obsługa Światowych Dni Młodzieży, programlojalnościowy czy rozwój kanałów sprzedaży biletów. Przewoźnik planuje takżeuruchomienie nowej strony internetowej, na której ma znaleźć się znacznie więcejinformacji o połączeniach i taborze obsługującym daną relację.

Więcej informacji na temat planów PKP Intecity na rokbieżący znajdziecie na poniższym filmie. To fragment wczorajszej konferencjiprasowej przewoźnika, dotyczący właśnie tych zagadnień.

Komentarze