Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

TLK z Zagłębia Dąbrowskiego na Wybrzeże linią nr 62?

inforail
12.02.2016 07:39
0 Komentarzy

Poseł Jacek Osuch postuluje uruchomienie wakacyjnegopołączenia kolejowego, przez spółkę PKP Intercity, w standardzie pociągu TLK/ICrelacji Gliwice/Bielsko-Biała/Racibórz – Katowice – Olkusz – Kozłów -Włoszczowa Północ – Opoczno – Warszawa – Tczew – Gdańsk ? Kołobrzeg.

Jak twierdzi od kilku lat mieszkańcy województw śląskiego imałopolskiego zwracają uwagę na brak w rozkładzie jazdy pociągu, któryumożliwiałby połączenie Zagłębia Dąbrowskiego i Małopolski Zachodniej zcentralną Polską i Wybrzeżem. W ostatnich miesiącach spółka PrzewozyRegionalne, pomimo przeprowadzenia prac remontowych na linii nr 62, zdecydowałasię na znaczne ograniczenie oferty przewozowej. Takie działanie, zdaniem posłaJacka Osucha, pokazuje marginalizację tej części regionu zarówno przez spółkęPKP Intercity jak i Przewozy Regionalne.

Tymczasem, pisze dalej poseł Osuch, jeszcze kilka lat temuPKP Intercity uruchomiała połączenie TLK relacji Gliwice – Katowice – Olkusz -Włoszczowa – Warszawa/Białystok. Pociąg TLK Augustyn Kordecki umożliwiał dojazddo stolicy w godzinach przedpołudniowych. Kurs powrotny z Warszawy przewidzianybył na godziny popołudniowe (ok. godz. 18). Połączenie było alternatywą dladrogich ekspresów kursujących po CMK i jednocześnie zapewniało dojazd doWarszawy w konkurencyjnym czasie przejazdu wobec innych form transportupublicznego

Program Prawa i Sprawiedliwości zawsze wskazywał na potrzebęożywienia mniejszych ośrodków, w tym na zapewnieniem miastom powiatowym – takimjak Olkusz – odpowiednich możliwości komunikacyjnych. Dlatego też apeluję opodjęcie działań zmierzających do uruchomienia w okresie wakacyjnym (tj. odczerwca do września) nowego połączenia w standardzie pociągu TLK/IC z wagonamido siedzenia klasy 1 i 2 oraz z wagonami typu kuszetka i wagon sypialny ? piszeJacek Osuch.

I dodaje, że w chwili obecnej większość pociągów ze Śląska wkierunku Gdańska kierowana jest magistralą przez Częstochowę i Łódź lub też CMKi Warszawę. Wobec faktu, iż taka trasa nie wykorzystuje potencjału miast imiejscowości tj. Sławków, Bukowno, Olkusz, Wolbrom, Charsznica poseł Osuch proponuje,aby już w tegorocznym wakacyjnym rozkładzie PKP Intercity ująć nowe pilotażowepołączenie nocne, które umożliwiałoby skomunikowanie wskazanych miejscowości zwybrzeżem. Skierowanie pociągów na linię kolejową nr 62 spowoduje, że około 200tys. mieszkańców będzie miało dostęp do nowego połączenia kolejowego. Jednocześniestacje początkowe dla ww. pociągu tj. Gliwice/Bielsko-Biała/Racibórz i Katowicezapewniłyby, zdaniem posła, odpowiednie zapełnienie pociągów już na stacjachpoczątkowych. Aby zapewnić odpowiednie napełnienie pociągu, skład powinienprzyjeżdżać do Gdańska około godz. 8 rano.

W sytuacji ograniczonych możliwości finansowych spółki PKPIntercity proponuję, aby skład był łączony w jeden pociąg (np. z TLK MARSKraków – Kołobrzeg) w Warszawie. Taka sytuacja pozwoliłaby ograniczyć kosztym.in. eksploatacyjne oraz dostępu do infrastruktury.

Wobec faktu, iż na odcinku linii kolejowej nr 62 pomiędzySosnowcem ? a Tunelem nie ma czynnych kas kolejowych, zakup biletów odbywałbysię za pomocą aplikacji dostępnych w Internecie lub u kierownika pociągu.

Poseł Jacek Osuch skierował w powyższej sprawie interpelacjędo Ministra infrastruktury i budownictwa. Zadaje w niej następujące pytania:

1. Czy Pan Minister podczas analizy rozkładu jazdy spółkiPKP Intercity zaproponuje utworzenie nowego wakacyjnego połączenia kategoriiTLK/IC łączącego Śląsk i Małopolskę Zachodnią z Warszawą i wybrzeżem przezOlkusz?

2. Czy PKP Intercity wykonywała w ostatnim czasie analizęrynkową dotyczącą uruchomienia połączenia w standardzie IC/TLK rejonu Olkusza iWolbromia?

3. Czy spółka PKP Intercity zamierza zwiększyć liczbępociągów i wykorzystać w ten sposób potencjał takich miast jak Sławków,Bukowno, Olkusz, Wolbrom?

4. Czy spółka PKP Intercity rozważy uruchomienie innegopołączenia przebiegającego przez Olkusz obsługiwanego przez pociągi kategoriiIC/TLK przez cały rok?

Czekamy na stanowisko resortu w tej sprawie. Do tematubędziemy wracać.

A co Wy sądzicie na temat propozycji uruchomienia połączenia wrelacji zaproponowanej przez posła Jacka Osucha?


Komentarze