Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Krakowski Lajkonik z zasilaniem bateryjnym od Medcom

infotram
04.02.2020 14:15
0 Komentarzy

W styczniu br. odbyłysię jazdy testowe najnowszego tramwaju produkcji Stadler dla Krakowa. Topierwszy z pięćdziesięciu nowoczesnych pojazdów, które dzięki zasilaniubateryjnemu od Medcom, będą mogły poruszać się bez korzystania z siecitrakcyjnej.

Dostawy tramwajów mają zakończyć się w 2020 roku. Nowy składLajkonik będzie liczył 33,4 m długości i 2,4 m szerokości. Każdy z tramwajówzmieści 227 podróżnych, w tym 80 na miejscach siedzących. W pojazdachzastosowane zostaną skrętne wózki, które wpłyną na niższe zużycie kół itorowiska oraz zdecydowanie zmniejszą drgania, występujące podczas jazdy.

Tramwaje przyjaznedla środowiska

Jedną z innowacji opracowanych przez Medcom dla tego pojazdujest wysoce wydajny układ pracy z baterii, dzięki któremu tramwaje będą mogłyprzejechać nawet 3 km bez zasilania z trakcji. Na początek baterie zostanązamontowane na dwóch pojazdach, ale pozostałe będą przystosowane do doposażeniaich w przyszłości. Dzięki jeździe z baterii, możliwe będzie użytkowanie częścikrakowskich tras bez konieczności rozciągania sieci trakcyjnej, która tym samymnie naruszy krajobrazu Starego Miasta.

Pierwsze pokładowezasobniki energii opracowaliśmy w 2014 roku dla Siemensa, który dzięki temurozwiązaniu przejechał aż 24 km bez zasilania z trakcji i tym samym pobiłrekord Guinnessa dla najdłuższego przejazdu tramwaju zasilanego wyłącznie zbaterii. To, co kiedyś było dla nas sporym wyzwaniem i ważnym eksperymentem,dzisiaj wprowadzamy do seryjnej produkcji w polskich tramwajach – mówiPaweł Choduń z firmy Medcom.

Każdy z tramwajów wyposażony zostanie również w systemrekuperacji energii E-recycler produkcji Medcom, który pozwoli na ponownewykorzystanie energii wytworzonej podczas hamowania pojazdu. W Polsce wE-recycler wyposażone są m.in. trolejbusy w Gdyni oraz tramwaje w Gdańsku.


Komentarze