Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Dwuczłonowe ezt-y inne plany Mazowsza

inforail
16.03.2016 11:08
0 Komentarzy

Ważnym elementempolityki transportowej Samorządu Województwa Mazowieckiego oraz przewoźnikówkolejowych są inwestycje w tabor kolejowy ? powiedział Adam Struzik, marszałek województwamazowieckiego.

Z jednej strony jest to modernizacja eksploatowanego parkutaborowego i dostosowywanie do pożądanych warunków podróży, z drugiej ? zakupnowoczesnego taboru z wykorzystaniem środków unijnych, wyposażonego wnowoczesne rozwiązania mające wpływ na bezpieczeństwo (pojazdy wyposażone welementy pochłaniające zderzenia, system monitoringu), komfort i wygodępodróży. Efektem prowadzonych inwestycji jest 100 proc. wymiana parku taborowegoWKD, a w przypadku spółki Koleje Mazowieckie 33,3 proc. parku taborowego topojazdy nowe, 33,3 proc. pojazdy zmodernizowane a kolejne 33,3 proc. topojazdy, które zostaną w najbliższej perspektywie zmodernizowane bądźzastąpione pojazdami nowymi.

Na Mazowszu prowadzone są także inwestycje w infrastrukturępozwalającą na utrzymanie pojazdów w czystości (eksploatacja myjnicałopociągowej w Tłuszczu), w urządzenia umożliwiające szkolenie maszynistów(symulator jazdy pociągu EN76, w planach jest zakup kompleksowego symulatoraumożliwiającego szkolenie maszynistów na różnych typach eksploatowanego taboru)czy też zmianę napięcia (WKD), która pozwoli na zwiększenie efektywnościfunkcjonowania przewozów.

W ramach posiadanych kompetencji Urząd Marszałkowskiprzewiduje możliwość podjęcia następujących działań w zakresie rozwoju usługpublicznego transportu zbiorowego w województwie mazowieckim. To:

uruchomienie połączeń kolejowych na odcinku stacja Modlin ?Port Lotniczy Warszawa-Modlin z możliwością wydłużenia relacji do Płocka;

wznowienie przewozówpasażerskich na liniach/odcinkach linii kolejowych:

– linii kolejowej nr6 na odcinku Małkinia ? granica województwa ? Czyżew;

– linii kolejowej nr12 na odcinku Skierniewice/Mszczonów ? Góra Kalwaria/Pilawa;

– linii kolejowej nr28 Wieliszew ? Zegrze;

– linii kolejowej nr55 Siedlce ? Sokołów Podlaski;

– linii kolejowej nr34 Ostrołęka ? Małkinia;

– linii kolejowej nr35 na odcinku Ostrołęka ? Chorzele.

W planach jest także zmiana układu linii komunikacyjnych wobrębie Warszawskiego Węzła Kolejowego na:

– linii kolejowej nr20 na odcinku Warszawa Zachodnia p.8 ? Warszawa Gdańska w sytuacji możliwościbezkolizyjnego połączenia z linią nr 8 (Warszawa ? Radom);

– linii kolejowej nr509 na odcinku Warszawa Gołąbki ? Warszawa Gdańska;

– dworcu WarszawaGłówna w przypadku przywrócenia funkcji odprawy pasażerów.

Inwestycje w tabor

Samorząd planuje także kontynuowanie procesu wymiany imodernizacji pojazdów kolejowych w ramach procesów inwestycyjnych realizowanychprzez organizatora oraz operatorów. I tak ma być to zakup 10 nowych,dwuczłonowych ezt do obsługi ruchu regionalnego i aglomeracyjnego w godzinach pozaszczytowych z budową bazy utrzymaniowo ?naprawczej w Radomiu; zakup 2 sztuk jednoczłonowych spalinowych autobusówszynowych oraz dwuczłonowego spalinowego zespołu trakcyjnego, przeznaczonych doobsługi kolejowych przewozów pasażerskich w ruchu regionalnym. MarszałekStruzik zapowiedział także rozbudowę baz utrzymaniowo ? naprawczych spółki KolejeMazowieckie w Sochaczewie, Tłuszczu oraz w Warszawie ? Ochota.

Marszałek Struzik zapowiada także zakup 6 ezt do przewozówaglomeracyjnych na linii WKD oraz modernizację ezt-ów Kolei Mazowieckich.


Komentarze