Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Fantazyjne Flirty z Siedlec dla NSR gotowe [zdjęcia]

inforail
19.03.2016 07:51
0 Komentarzy

Jakie są Flirty3 dla holenderskichkolei Nederlandse Spoorwegen? Niewątpliwie inne niż te, znane z polskichszlaków kolejowych. Finezyjne? Może fantazyjne? Na pewno zamawiający miałpomysł na swoje pociągi. Trochę szkoda, że nasi przewoźnicy nawet nie podejmująprób takiego zaaranżowania wnętrz w swoich jednostkach. Tym bardziej, żeciekawe pociągi mogą zostać zbudowane w Polsce.

Ale do rzeczy. Jak już informowaliśmy na łamach InfoRail siedleckafabryka Stadlera realizuje rekordowe zamówienie eksportowe, opiewającego nakwotę ponad miliard złotych. Pierwsze trzy pojazdy dla holenderskich koleiNederlandse Spoorwegen są już gotowe.

Jak poinformował nas producent dwie czteroczłonowe i jednatrójczłonowa jednostka FLIRT3 wyjadą z siedleckiego zakładu do Holandii wprzyszłym tygodniu. Proces ich uruchomienia statycznego został przeprowadzony wSiedlcach. Po dostarczeniu pojazdów do klienta rozpocznie się procesuruchomienia dynamicznego oraz jazdy testowe po holenderskich torach.

Kolejnym etapem będzie przeprowadzenie testów typu, którepotrwają do końca lipca. Przekazanie pojazdów klientowi jest zaplanowane nakoniec października.

Zadowolony klient

W bieżącym tygodniu przedstawiciele kolei holenderskichodwiedzili zakład Stadler Polska w Siedlcach, aby na miejscu zapoznać się zestatusem realizacji zamówienia. Klient jest zadowolony ze zgodnego zharmonogramem postępu prac, a także z jakości budowanych pojazdów. Na co dzieńna miejscu rezydują komisarze klienta, którzy są obecni przy montażu pojazdów, a także mają wgląd wprocesy jakościowe firmy.

Flirty wygodne iwyciszone

Pojazdy dla Nederlandse Spoorwegen, podobnie jak pozostałepociągi FLIRT, charakteryzują się przyjaznymi, bardzo dobrze wyciszonymi i wygodnymi dla pasażerów wnętrzami.Przestronne przedziały wielofunkcyjne przystosowane są do przewożenia rowerów iwózków, klimatyzacja, nowoczesny system informacji pasażerskiej, monitoringwideo, gniazdka elektryczne przy każdym siedzeniu oraz dostęp do WiFi zapewniąwysoki komfort podróży. Dzięki lekkiej, aluminiowej konstrukcji pojazdy sąlżejsze, co przekłada się na niższe koszty eksploatacji, energii i utrzymaniatechnicznego. Są także dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwościporuszania się, odpowiadają najwyższym standardom bezpieczeństwa, a wprzyszłości będzie można wyposażyć je w system ETCS.

Czteroczłonowe pojazdy będą miały 32 siedzenia w pierwszejklasie, 170 w drugiej i 12 siedzeń składanych. W pociągach trójczłonowychpasażerowie będą mieli do dyspozycji po 32 siedzenia w pierwszej klasie, 114 wdrugiej oraz 12 siedzeń rozkładanych. Pociągi będą poruszały się z prędkościąmaksymalną 160 km/h.

Toalety z inspiracją

Na szczególną uwagę zasługuje design toalet, którychmalowanie jest inspirowane sztuką holenderskiego malarza Piet Mondrian.Wyglądają one bardzo oryginalnie i przyjaźnie dla pasażerów, a kolorowe, bogatezdobienia zniechęcają „artystów graficiarzy” do dekorowania wnętrztoalet własnymi dziełami.

Kontrakt na dostawę Flirtów 3 dla holenderskiego przewoźnikazostał podpisany w kwietniu ubiegłego roku w Warszawie.


Komentarze