Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Trwają prace przy budowie trasy na Piecki-Migowo

infotram
11.03.2020 14:45
0 Komentarzy

13 stycznia br.oficjalnie otwarto jezdnię w al. Pawła Adamowicza i jednocześnie nadano jejpatrona. Mimo iż z nowej drogi od blisko dwóch miesięcy korzystają kierowcy,prace na terenie inwestycji nie ustają.

Większość z nich koncentruje się aktualnie przy powstającejpętli tramwajowej przy ul. Warszawskiej, a także przy skrzyżowaniu z ul.Kartuską.

Pod koniec lutego zamknięto dla ruchu około 250-metrowyodcinek ul. Kartuskiej, od wysokości skrzyżowania z Al. Pawła Adamowicza dowysokości ul. Limbowej. Dojazd do dzielnicy Jasień od strony centrum jestmożliwy ulicami Jabłoniową i Leszczynową, a od strony al. Pawła Adamowicza -ul. Stolema. Taka organizacja ruchu obowiązywać będzie co najmniej 13 tygodni.Jakie prace prowadzone są na tym zamkniętym odcinku drogi?

Prace na ul.Kartuskiej związane są z przebudową skrzyżowania. W pierwszym etapieprzebudowy, z uwagi na występujący w tym obszarze problem ze stabilnościągruntów, wykonane zostanie wzmocnienie terenu poprzez palowanie. Wzmocnieniepodłoża nawierzchni zostanie wykonane w technologii tzw. paliprzemieszczeniowych – informuje Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji RozbudowyMiasta Gdańska, która nadzoruje tę inwestycję.

Prace prowadzone są na ul. Kartuskiej na odcinku o długości120 metrów oraz na ul. Limbowej na odcinku o długości 27 metrów. Do wzmocnieniagruntu wykorzystane zostaną 462 pale o łącznej długości 2731 metrów, w tym: 93pale o długości 5 m, 317 pali o długości 6 m i 52 pale o długości 7metrów.  Po zakończeniu tych pracwykonany zostanie nasyp drogowy, na którym powstanie droga wraz z chodnikami.

Zakończenie inwestycji planowane jest na koniec maja br. ido tego czasu, jak podkreśla Agnieszka Zakrzacka, prace prowadzone będą naposzczególnych odcinkach al. Pawła Adamowicza. Na odcinku od ul. Myśliwskiej doul. Kartuskiej, oddanym do ruchu kołowego, trwają prace wykończeniowe.Montowane są tu ekrany akustyczne oraz mała architektura.

Poszczególne odcinkial. Pawła Adamowicza wymagają jeszcze ułożenia ostatniej warstwy nawierzchnijezdni – zaznacza Agnieszka Zakrzacka. Pracewykończeniowe prowadzone są również na tzw. estakadzie weneckiej, na którejwykonawca robót montuje obecnie barierki zabezpieczające. Cały odcinek al.Pawła Adamowicza wymaga również montażu sieci trakcyjnej – dodaje.

Intensywne roboty prowadzone są także przy budowie pętlitramwajowej przy skrzyżowaniu z ul. Warszawską. Są to głównie prace drogowezwiązane m.in. z wykonaniem nawierzchni jezdni, chodników oraz budowie siecitrakcyjnej. Trwa też budowa budynku socjalnego dla pracowników ZTM.

Termin zakończenia robót, zgodnie z umową, planowany jest nakoniec maja br. Po tym terminie rozpoczną się procedury odbiorowe, które mogąpotrwać co najmniej do końca czerwca br.

Budowa al. Pawła Adamowicza (nazywana roboczo Nową BulońskąPółnocną) miała zakończyć się pierwotnie już 2019 roku. Władze Gdańskazdecydowały jednak w międzyczasie o rozszerzeniu zakresu zaplanowanych prac -przy funkcjonującym już Centrum Edukacyjnym Jabłoniowa początkowo planowanobudowę jedynie układu drogowego, a linia tramwajowa miała kończyć się w pobliżuskrzyżowania ul. Jabłoniowej i Warszawskiej. Po analizach możliwościfinansowych Miasto zdecydowało, by przedłużyć powstającą linię tramwajową oodcinek około 320 metrów, tak aby umożliwić dojazd tramwajem niemalże podbudynek szkoły i przedszkola. Ta decyzja zapadła ponad rok po tym, jakrozpoczęto realizację inwestycji.

Nowy układ drogowy od skrzyżowania ul. Jabłoniowej zWarszawską w kierunku Centrum Edukacyjnego oddano do użytku w sierpniu 2019roku.

W ramach inwestycji – budowy al. Pawła Adamowicza – powstaładwukierunkowa jezdnia z jednostronnym chodnikiem oraz drogą rowerową na całejjej długości. W ramach zadania przebudowywano, bądź wkrótce zostanąprzebudowane, skrzyżowania ulic powiązanych z al. P. Adamowicza, w tym z ul.Kartuską, Limbową oraz Stolema. Powstały także drogi dojazdowe takie jak NowaWołkowyska, Myśliwska Południowa, przebudowano łącznice węzła z ul. ArmiiKrajowej, z tzw. Nową Warszawską i Nową Jabłoniową. Właśnie powstaje węzeł integracyjnytramwajowo-autobusowy „Ujeścisko” wraz z parkingiem dla samochodówosobowych i rowerów oraz węzeł przesiadkowy tramwajowo-autobusowy”Zabornia”.

Powstaje także dwutorowa linia tramwajowa o długości 2,7 km,która będzie przedłużeniem istniejącej linii tramwajowej od skrzyżowania ul.Bulońskiej i Myśliwskiej w kierunku ul. Jabłoniowej. Na trasie przecinać będziem.in. ulice Stolema i Kartuską, a kończyć się będzie na wysokości skrzyżowaniaz ul. Warszawską i Jabłoniową. Wzdłuż nowej trasy zaplanowano cztery przystankikomunikacji miejskiej: „Nowa Politechniczna”, „Łabędzia”,”Stolema”, „Zabornia”.

Inwestycja pod nazwą Nowa Bulońska Północna jest częściąopracowanego przez Miasto Strategicznego Programu Rozwojowego dzielnicyPołudnie na lata 2014-2020.

Komentarze