Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Problem z pakistańskim pilotami. Brak skupienia i fałszywe licencje

infoair
25.06.2020 11:30
0 Komentarzy

Błąd pilotów oraz ich rozkojarzenie były przyczynąkatastrofy lotniczej w Karaczi 22 maja, w której zginęło 98 osób – wynika zprzedstawionego w tym tygodniu wstępnego raportu pakistańskiej komisji.

Piloci mieli ignorować ostrzeżenia i być rozproszenidyskusjami o koronawirusie. Wyniki dochodzenia przedstawił w parlamencieminister lotnictwa Ghulam Sarwar Khan.

Co się stało?

Do katastrofy doszło w wigilię kończącego ramadan święta Eidal-Fitr, kiedy Airbus A320 pakistańskich linii Pakistan International Airlines(PIA) rozbił się na kilometr przed płytą lotniska. W katastrofie zginęło 97pasażerów oraz przebywająca na miejscu katastrofy dziewczynka.

Jak stwierdził w parlamencie Khan, samolot był w 100procentach sprawny i przygotowany do lotów, a całą winę ponoszą piloci, którychpewne zachowania były „niezrozumiałe”. Chodzi np. o wysunięcie, apóźniej ponowne schowanie podwozia samolotu w odległości 5 mil morskich odlądowania. Zdaniem Khana powodem błędów mogło być ich skupienie na rozmowie opandemii koronawirusa, która dotknęła ich rodziny.

Jak zauważa agencja Reuters, tekst raportu nie wspomina orozmowach pilotów, ale mówi o tym, że nie działali zgodnie z protokołem,zignorowali kilka ostrzeżeń kontrolerów dotyczących m.in. zbyt dużej prędkościi lądowali ze schowanym podwoziem, wobec czego silniki samolotu zetknęły się zpłytą lotniska podczas pierwszej próby lądowania, co spowodowało ich zapłon.

Jest reakcja

Pakistańskie linie lotnicze PIA uziemią blisko 150 spośródswych 426 pilotów w ramach śledztwa w sprawie ich licencji, które mogą byćfałszywe.

Na problem ten zwrócił uwagę raport dotyczący katastrofy lotniczejz 22 maja.

Wszczęta w ubiegłym roku kontrola w pakistańskich liniach lotniczych ujawniła, że prawie 40 proc. pilotów w Pakistanie posiada fałszywe licencje, uzyskaneza pomocą oszustw na egzaminach, fałszerstw lub załatwiania pracy po znajomości.(PAP)

Komentarze