PKS Zamość

Przedsiębiorstwa przewozowe w komunikacji międzymiastowej

Moderatorzy: Leszek Matula, TFZ

krisz13
 
Posty: 113
Dołączył: czwartek, 27 sierpnia 2009, 16:59

Re: PKS Zamość

Postprzez krisz13 » wtorek, 16 sierpnia 2011, 18:53

A któż to jest ten Andrzej Sokół.? Faceta nie znam. Może ktoś coś wie?.
Łukaszzmc
 
Posty: 132
Dołączył: wtorek, 7 czerwca 2011, 15:20
Lokalizacja: Zamość

Re: PKS Zamość

Postprzez Łukaszzmc » poniedziałek, 12 września 2011, 15:25

Pan Sokół jest oczywiście powiązany z PO, ponieważ jego żona działa gdzieś w lubelskich strukturach tejże partii. Kiedyś pracował w Służbie Więziennej, jak również był przewodniczącym rady nadzorczej zamojskiego PKS-u.
Konradix
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 676
Dołączył: piątek, 4 czerwca 2010, 09:17
Lokalizacja: ok Zamościa
Avatar użytkownika

Re: PKS Zamość

Postprzez Konradix » poniedziałek, 12 września 2011, 20:07

Wszedzie tylko układy i układy a wszystko sie sypie
"Śilnik, skrzynia, mostu wycie... Autobusy ponad Życie" (PKS Krasnystaw [*] , PKS Tomaszów Lub. [*] , PKS Hrubieszów [*], PKS Biała Podlaska [*], PKS Puławy [*])
Łukaszzmc
 
Posty: 132
Dołączył: wtorek, 7 czerwca 2011, 15:20
Lokalizacja: Zamość

Re: PKS Zamość

Postprzez Łukaszzmc » poniedziałek, 19 września 2011, 15:44

19.09.2011

OGŁOSZENIE
Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Zamościu Sp. z o. o. zatrudni kierowcę autobusu.
Wymagania:
ukończone 21 lat,
roczny staż pracy na stanowisku kierowcy autobusu,
Posiadanie odpowiednich uprawnień do kierowania pojazdem samochodowym, określonych w ustawie z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym,
brak przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowcy,
brak przeciwwskazań psychologicznych do wykonywania pracy na stanowisku kierowcy,
ukończone szkolenie okresowe / ukończona kwalifikacja wstępna,
niekaralność w zakresie: bezpieczeństwa w ruchu lądowym, mienia, dokumentów, ochrony środowiska,
odpowiedzialność, sumienność,

List motywacyjny, CV wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnianie w/w wymagań należy składać Przedsiębiorstwie Komunikacji Samochodowej w Zamościu Sp. z o.o. ul. Sadowa 6 do działu kadr i płac do godziny 15:00.
Więcej informacji pod nr telefonu 84 638 37 74, osoba odpowiedzialna Specjalistka ds kadr
Inga Łęc.

No tak pierwsze zwalniali, teraz zatrudniają.
zp
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1459
Dołączył: poniedziałek, 29 października 2007, 16:57
Lokalizacja: pruszków

Re: PKS Zamość

Postprzez zp » poniedziałek, 19 września 2011, 15:56

Z kierowcami w PKS-ach słabo zarządzanych robi sie krucho słabe płace kierowcy odchodzą nowych brak. Zrobienie uprawnień to ponad 10-tys złotych a zarobki 1200-1500.
krisz13
 
Posty: 113
Dołączył: czwartek, 27 sierpnia 2009, 16:59

Re: PKS Zamość

Postprzez krisz13 » poniedziałek, 19 września 2011, 20:02

Chłopaki dajcie spokój z tym zatrudnianiem kierowców to stary PR-owski wybieg żeby na stronie ładniej wyglądało i dyrekcja się lepiej czuła.
Zawsze to lepiej jak się ludzi zatrudnia niż "Wszedzie tylko układy i układy a wszystko się sypie".
Z tego co mi wiadomo PKS Zamość to taki trup w szafie. Czeka ich taki sam koniec jak Białą Podlaskę tylko po najbliższych wyborach.
Chociaż osobiście życzę Wam jak najlepiej.
Pozdrawiam
Konradix
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 676
Dołączył: piątek, 4 czerwca 2010, 09:17
Lokalizacja: ok Zamościa
Avatar użytkownika

Re: PKS Zamość

Postprzez Konradix » wtorek, 20 września 2011, 18:37

Jechałem dzis h10 z Pks Zamosc i sie zawiodłem była to wersja kombi mimo iz standardy w niej były jak w H9 nawet 3 h10 z krasnego sa w lepszym stanie co do 1 niewiem jak dlugo ale jeszcze jest to smutne jak taki autobus tak wyglonda pomijajac fakt ze kierowca prowadził ja jak h9 to jezeli wszystkie autobusy sa w takim stanie to niestety moze byc tak jak stwierdził mój przedmówca...
"Śilnik, skrzynia, mostu wycie... Autobusy ponad Życie" (PKS Krasnystaw [*] , PKS Tomaszów Lub. [*] , PKS Hrubieszów [*], PKS Biała Podlaska [*], PKS Puławy [*])
Łukaszzmc
 
Posty: 132
Dołączył: wtorek, 7 czerwca 2011, 15:20
Lokalizacja: Zamość

Re: PKS Zamość

Postprzez Łukaszzmc » wtorek, 20 września 2011, 20:35

Konradix
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 676
Dołączył: piątek, 4 czerwca 2010, 09:17
Lokalizacja: ok Zamościa
Avatar użytkownika

Re: PKS Zamość

Postprzez Konradix » środa, 21 września 2011, 18:57

Jak bys zemna nia jechał :wink:
"Śilnik, skrzynia, mostu wycie... Autobusy ponad Życie" (PKS Krasnystaw [*] , PKS Tomaszów Lub. [*] , PKS Hrubieszów [*], PKS Biała Podlaska [*], PKS Puławy [*])
Łukaszzmc
 
Posty: 132
Dołączył: wtorek, 7 czerwca 2011, 15:20
Lokalizacja: Zamość

Re: PKS Zamość

Postprzez Łukaszzmc » środa, 21 września 2011, 20:07

Ta dziesiątka nie była jeszcze taka zła. Przed wakacjami jeszcze była zadbana, założone firanki, pokrowce na zagłówkach. A teraz totalny rozpierdziel, nie wiem jak tam z czystością. Nistety jakiś nowy kierowca ją dostał i wygląda jak wygląda. A i coś w niej strasznie huczy, przynajminej tydzień temu słyszałem ten dziwny dżwięk, tak jakby miała dziurawy wydech. Częsty gość na Rzeszowie, np. dzisiaj.
Konradix
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 676
Dołączył: piątek, 4 czerwca 2010, 09:17
Lokalizacja: ok Zamościa
Avatar użytkownika

Re: PKS Zamość

Postprzez Konradix » środa, 21 września 2011, 20:36

Ten kierowca o ile to ten sam co wczoraj to wczesniej na h9 jezdził?? Wczoraj robił kurs Zamosc - Tarnogóra po 18
"Śilnik, skrzynia, mostu wycie... Autobusy ponad Życie" (PKS Krasnystaw [*] , PKS Tomaszów Lub. [*] , PKS Hrubieszów [*], PKS Biała Podlaska [*], PKS Puławy [*])
FLOREK
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 628
Dołączył: wtorek, 12 stycznia 2010, 14:03
Lokalizacja: Siedlce

Re: PKS Zamość

Postprzez FLOREK » poniedziałek, 26 września 2011, 22:00

http://moje.radio.lublin.pl/samorzad-po ... amosc.html
Radni wojewódzcy zdecydowali o wyasygnowaniu 3 milionów złotych, aby pomóc PKS-owi Zamość. Jak mówi wicemarszałek województwa Jacek Sobczak, był to jedyny sposób, by ta firma nie upadła...
Marszałek Sobczak ma nadzieję, że po sprzedaży bazy PKS Zamość, uda się zgromadzić tyle pieniędzy, by firma mogła funkcjonować. Jego zdaniem jest to już ostatnia szansa dla przedsiębiorstwa, a jeśli jej nie wykorzysta, więcej pomocy nie będzie.
Ostatnio edytowano czwartek, 14 marca 2013, 13:56 przez FLOREK, łącznie edytowano 1 raz
Łukaszzmc
 
Posty: 132
Dołączył: wtorek, 7 czerwca 2011, 15:20
Lokalizacja: Zamość

Re: PKS Zamość

Postprzez Łukaszzmc » środa, 9 listopada 2011, 23:02

Związkowcy zamojskiego PKS protestują przeciwko poczynaniom prezesa Andrzeja Sokoła. Nie godzą się na ?obcięcie? dodatku stażowego i odebranie pracownikom innych świadczeń. ? Skończy się na upadłości firmy, bo nie będzie komu jeździć ? prorokują. Prezes woli dmuchać na zimne. Szuka nowych kierowców

Kilka tygodni temu pracownicy przedsiębiorstwa dostali wypowiedzenia zmieniające warunki pracy i płacy. Otrzymały je zarówno osoby zatrudnione w administracji, jak i kierowcy oraz mechanicy. W nowych umowach, które prezes zaproponował załodze, nie ma mowy o dodatku stażowym (za każdy przepracowany rok 1,5 proc. płacy zasadniczej), nagrodach jubileuszowych przyznawanych co 5 lat oraz 3-miesięcznych odprawach.

Nie jesteśmy buntownikami
? Jeżeli przyjmiemy te warunki, stracimy po kilkaset złotych miesięcznie. Kierowcy będą zarabiać po 1,1 ? 1,3 tys. zł. Kto za takie pieniądze przeżyje? Teraz kokosów nie mamy, trudno związać koniec z końcem, a co będzie dalej... ? denerwuje się Wiesław Skali, przewodniczący Związku Zawodowego Kierowców PKS w Zamościu.
Wiesław Skali u zamojskiego przewoźnika przepracował 38 lat. Jeździ autobusami. Kierowców z wieloletnim stażem pracy w spółce nie brakuje.
? Jesteśmy tylko ludźmi, można się z nami dogadać. Ale to, co wyprawia prezes, jest nie do przyjęcia. W ogóle z nami nie rozmawia. Najpierw pozwalniał pracowników, niektórych z dnia na dzień. Teraz straszy, że jak nie będzie komu pracować, to ogłosi upadłość firmy ? dodaje związkowiec.
Poczynaniom Andrzeja Sokoła, który zanim zasiadł w fotelu prezesa był przewodniczącym Rady Nadzorczej, sprzeciwiają się też pozostałe trzy związki działające w przedsiębiorstwie (NSZZ ?Solidarność?, NSZZ Pracowników PKS i OPZZ).
? Najgorsze jest to, że nasze protesty nie przynoszą rezultatu. My swoje, a prezes swoje. Żadnych negocjacji ? mówi Witold Hadło, szef NSZZ Pracowników PKS. ? Cięcia wynagrodzeń to jedno. Drugie to pozbawianie nas przywilejów.

Ostatnio związkowców oburzyło jeszcze jedno zarządzenie Andrzeja Sokoła. Do tej pory pracownicy zamojskiego PKS-u, członkowie ich rodzin oraz emeryci i renciści związani przed laty z firmą, mogli korzystać z tzw. biletów pracowniczych. Mieli 90-procentową ulgę na przejazdy autobusami tej firmy. Prezes zdecydował, że będzie inaczej. Ulgi zabrał tym, którzy w PKS już nie pracują, a pozostałej grupie zmniejszył do 70 procent.
? W całej Polsce pracownicy PKS-ów korzystają z tego typu świadczeń, a my je tracimy ? dorzuca Witold Hadło.

Zdaniem Marka Walewandra, szefa zakładowej ?Solidarności?, jeśli tak dalej będzie, zamojski przewoźnik daleko nie zajedzie.
? Nie jesteśmy buntownikami. Widzimy potrzebę zmian w przedsiębiorstwie. Zdajemy sobie sprawę, że sytuacja ekonomiczna spółki nie jest najlepsza. Złe jest to, że prezes ignoruje załogę ? podkreśla Walewander.

Grunt to motywacja
Ostatnie spotkanie związkowców z szefem przedsiębiorstwa odbyło się w czwartek (3 listopada).
? Fiaskiem się skończyło ? kwituje Wiesław Skali.
Do 15 listopada (wtorek) załoga PKS-u musi zdecydować, czy przyjmie nowe warunki zatrudnienia. Ci, którzy ich nie zaakceptują (co jest równoznaczne z rezygnacją z pracy) muszą to zrobić na piśmie.
? Pracownicy nie spieszą się z decyzją. Wszystko rozegra się 13-14 listopada. Równie dobrze może się okazać, że połowa załogi podziękuje za pracę ? zaznacza Marek Walewander.

Prezes Andrzej Sokół zapytany o to, czy nie boi się odejścia kierowców, odpowiada: ? To ja stracę zatrudnienie, czy oni?
Jego zdaniem nowy regulamin wynagradzania został tak skonstruowany, aby motywować ludzi do pracy.
? Kierowcy, oprócz płacy zasadniczej, będą dostawać prowizje od sprzedanych biletów, premie uznaniowe i oczywiście świadczenia wynikające z Kodeksu Pracy. Skończy się problem z kradzieżą paliwa, sprzedażą biletów ?na lewo?. Kierowcy zaczną być uprzejmi dla pasażerów. Każdego dnia otrzymuję przynajmniej dwie skargi od niezadowolonych podróżnych ? przekonuje prezes.

I dodaje, że firma, aby wyjść na prostą, musi przejść gruntowną restrukturyzację, także w sferze zatrudnienia.
? Zmiany są nieuniknione. Sporo udało się już zrobić. Dzięki 3 mln zł, którymi wsparł nas samorząd województwa lubelskiego, spłaciliśmy większość wierzycieli. Niektóre zobowiązania zostały odroczone, inne rozłożone na raty. Pracownicy narzekają, że nie mają gratisowych przejazdów. Na tego typu ulgi zwyczajnie nas nie stać ? kończy prezes.

Ostatnio na tablicy ogłoszeń, na dworcu PKS przy ul. Hrubieszowskiej pojawiła się informacja, że przedsiębiorstwo zatrudni kierowców.
maciek_hr
 
Posty: 155
Dołączył: sobota, 13 listopada 2010, 14:07
Avatar użytkownika

Re: PKS Zamość

Postprzez maciek_hr » czwartek, 22 grudnia 2011, 20:19

[quote]To już pewne: prezes PKS Zamość lada dzień złoży w sądzie wniosek o upadłość likwidacyjną spółki. Pracę może stracić 95 osób. Dlaczego firma, która zaczęła powoli wychodzić na prostą, pójdzie na dno?
? Ja tylko spełniam wolę pracowników ? mówi sarkastycznie Andrzej Sokół, prezes PKS Zamość. ? To oni zadecydowali, ze ta firma upadnie.
O sytuacji w PKS Zamość pisaliśmy wielokrotnie. Przypomnijmy. Od kilku lat firma generowała straty. Kilka miesięcy temu miała otrzymać wsparcie w wysokości 2,5 mln zł. Obiecane pieniądze trafiły wówczas na konta PKS Wschód, ponieważ firma miała zostać skonsolidowana z PKS Zamość.
Ostatecznie do połączenia nie doszło, więc pieniądze nie mogły trafić do zamojskiego przewoźnika. Ale na początku września PKS Zamość znowu wrócił pod skrzydła samorządu województwa lubelskiego i radni podjęli uchwałę o jego ratowaniu, przekazując 3 mln zł.
? Widać światełko w tunelu: konta są wreszcie odblokowane, dzięki środkom otrzymanym z Urzędu Marszałkowskiego zaspokojone zostały roszczenia pracowników, spłaciliśmy większość wierzycieli, z pozostałymi trwają rozmowy, żeby część płatności rozłożyć w czasie ? mówił na początku października prezes Sokół.
W ramach działań restrukturyzacyjnych części pracowników spółka wypowiedziała umowy o pracę. Na koniec czerwca w firmie zatrudnionych było 126 osób, obecnie jest 95. Prezes przymierzał się do sprzedania majątku, czyli części bazy przy ul. Sadowej, szukał inwestora, który na terenie dworca autobusowego wybuduje pasaż handlowy.
W ub. miesiącu pracownicy przedsiębiorstwa dostali wypowiedzenia zmieniające warunki pracy i płacy. Nie było w nich mowy o dodatku stażowym, nagrodach jubileuszowych oraz trzymiesięcznych odprawach. Załoga musiała zdecydować, czy je przyjmie.
Ci, którzy ich nie zaakceptowali, musieli do połowy listopada złożyć pisemne oświadczenia, które są równoznaczne z rezygnacją z pracy. Złożyło je 46 osób, w tym 42 kierowców.
? Nowe warunki zatrudniania są nie do przyjęcia, bo uderzą po naszych kieszeniach ? uważa Wiesław Skali, przewodniczący Związku Zawodowego Kierowców.
Według prezesa, kierowcy otrzymali lepsze warunki zatrudnienia. Jego zdaniem nowy regulamin wynagradzania został tak skonstruowany, aby motywować ludzi do pracy. Sokół wskazywał, że spółka w końcu przestała generować straty i zaczęła się bilansować.
? Ale nie stać nas na nagrody, trzeba było zrezygnować również z innych przywilejów ? mówi prezes.
To nie przekonało kierowców. ? PKS to firma transportowa, jeżeli zostanie mi 14 kierowców, nie będzie można wywiązywać się z umów ? mówi prezes. ? Do 10 grudnia pracownicy mieli czas, aby się zdecydować czy chcą tu dalej pracować, czy rozłożyć firmę na łopatki.
Wniosek o upadłość likwidacyjną PKS Zamość nie musi oznaczać wejścia na teren firmy syndyka. To sąd rozstrzygnie, czy zachodzą przesłanki do przeprowadzenia upadłości, czy nie.

[url]http://www.mmzamosc.pl/artykul/pks-na-ostrym-zakrecie-bedzie-wniosek-o-upadlosc[/url]
SETRA - TO JEST TO [url]http://www.youtube.com/watch?v=9u_KRUzyEdY[/url]
bartek_cz-wa
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 512
Dołączył: czwartek, 7 stycznia 2010, 01:05
Lokalizacja: Łódź
Avatar użytkownika

Re: PKS Zamość

Postprzez bartek_cz-wa » czwartek, 22 grudnia 2011, 22:08

Nasuwa mi się taka refleksja. związków nie obchodzi sytuacja firmy i np to że teraz muszą zrezygnować z przywilejów żeby firma przetrwała a potem jak wyjdzie na prostą walczyć o te przywileje ponownie. oni wolą do końca walczyć o przywileje i rozłożyć firmę na łopatki. dziwna logika lepiej stracić prace niż pracować na nowych zasadach.
Poprzednia stronaNastępna strona