Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Ponad 527 mln zł na rozbudowę linii tramwajowej w Olsztynie

infotram
26.03.2020 13:45
0 Komentarzy

Ponad 527 mln złbędzie kosztować rozbudowa linii tramwajowej w Olsztynie, łączącej południoweosiedle ze śródmieściem i dworcem kolejowym. Obecnie zwiększono dofinansowanieinwestycji o ponad 188 mln zł – podała Polska Agencja RozwojuPrzedsiębiorczości.

Jak wyjaśniła w komunikacie PARP, Komisja Europejska wydaładecyzję zatwierdzającą wkład finansowy na rzecz dużego projektu dotyczącegorozbudowy linii tramwajowej w Olsztynie.

Podpisany aneks do umowy pomiędzy Polską Agencją RozwojuPrzedsiębiorczości a miastem Olsztyn zwiększa dofinansowanie o ponad 188 mlnzł. Łącznie budżet projektu wynosi ponad 527 mln zł i jest dofinansowany wprawie 85 proc. To największy projekt realizowany w ramach ProgramuOperacyjnego Polska Wschodnia 2014-2020. PARP wskazał, że mimo trwającejpandemii koronawirusa i wielu ograniczeń z nią związanych zadania Agencji sąrealizowane zdalnie, bez zakłóceń.

Dodatkowe fundusze umożliwią budowę ponad 12-kilometrowej liniitramwajowej, która połączy osiedle Pieczewo ze Śródmieściem oraz dworcemkolejowym Olsztyn Główny. Zostanie też zakupionych 6 tramwajów oraz powstanieniemal 10 km ścieżek rowerowych. Zgodnie z podpisanym aneksem budżet projektuwynosi ponad 527 mln zł, z czego ponad 429 mln zł zostało przeznaczone nawydatki kwalifikowalne. Wartość dofinansowania ze środków Program OperacyjnyPolska Wschodnia wyniesie ponad 365 mln zł. Zakończenie realizacji projektupowinno nastąpić do 31 marca 2023 r.

„Decyzja Komisji Europejskiej oznacza, że do Olsztynatrafi aż o 188 mln zł więcej niż pierwotnie zakładano. Inwestycja poprawitransport publiczny w mieście. Dzięki temu więcej osób będzie mogło z niegokorzystać, co też pozytywnie wpłynie na środowisko. Niezmiennie cieszymy sięrównież, że z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia finansowane są inwestycje,na które – gdyby nie środki unijne – czekalibyśmy długimi latami”-powiedział Dyrektor Departamentu Projektów Infrastrukturalnych, PARP MaciejBerliński.

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości podpisała umowę odofinansowanie projektu „Rozwój transportu zbiorowego w Olsztynie –trakcja szynowa” już w 2017 roku, jednak ceny ofert złożonych w przetarguznacząco przekraczały kwotę, jaką zamawiający mógł przeznaczyć na realizacjęprojektu. Postępowanie przetargowe zostało unieważnione w lipcu 2018 roku.


Komentarze