Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Poznań z nowymi wiatami. Szyte na miarę

infotrans
23.11.2017 14:08
0 Komentarzy

Po remoncie torowiskatramwajowego na ul. Królowej Jadwigi powstały nowoczesne, rozświetlająceprzestrzeń wiaty. Dla pasażerów czekanie na tramwaj w takim miejscu jestbardziej komfortowe, a przede wszystkim bezpieczne.

– Zmiany w tym miejscu, czyli wyremontowaną trasę tramwajowąwzdłuż ul. Królowej Jadwigi, widać już od prawie trzech miesięcy. Szczególniewidoczne są nowe wiaty przystankowe, które pojawiły się w trakcie tejrealizacji – mówi Maciej Wudarski, zastępca prezydenta Miasta Poznania. – Jestto partnerstwo pomiędzy Miastem a firmą AMS, które postawiła je za około 200tys. zł. Te pieniądze Miasto zaoszczędziło. Podobne projekty będą kontynuowaneprzy kolejnych tego typu inwestycjach.

Po remoncie torowiska w ciągu Królowej Jadwigi ulicawypiękniała i rozświetliła się dzięki pięciu wiatom przystankowym postawionymprzez AMS. Są to prototypowe wiaty premium o nazwie Warta, których ostateczny projektstworzony został na podstawie wytycznych opracowanych przez Urząd Miasta.

– Przygotowaliśmy ją według jasnych wytyczeń i pokonsultacjach z plastykiem miejskim. Chodziło o to, żeby Poznań miał swojącharakterystyczną wiatę, na którą będzie można z przyjemnością patrzeć -informuje Marek Kuzaka, prezes AMS. – Są one bardzo dobrze podświetlone. Ma tooczywiście znaczenie reklamowe, ale również estetyczne i podnosi bezpieczeństwow jej okolicy. Spędzanie czasu na przystankach, które są dobrze oświetlone iutrzymane podnosi komfort wszystkich mieszkańców.

Opracowane zostały dwa rozwiązania. Jedno z nich typupremium, to droższa wersja rozświetlająca miasto. Drugi wariant, typu WartaSlim, ma podobne założenia estetyczne, ale jest tańszy, bardziej uniwersalny iprzeznaczony do centrów dzielnic oraz ciągów poza śródmieściem. Taka wiatazostała ostatnio ustawiona na przystanku IPN przy ul. Rolnej.

– Przystanek na wysokości ul. Półwiejskiej będzie standardemi wzorcem w przypadku kolejnych, nowych i modernizowanych, przystanków wPoznaniu – stwierdza Wojciech Tulibacki, prezes poznańskiego MPK. – Wnajbliższym czasie pojawią się one tam, gdzie Miasto Poznań będzie realizowałoinwestycje, czyli ul. Wierzbięcice, tzw. Górny Taras Rataj, ul. Kórnicka, atakże, w przyszłym roku, na ul. Hetmańskiej.

Wiaty mają konstrukcję segmentową opartą na systemowychprofilach aluminiowych, co umożliwia przygotowanie wiat dostosowanych dokształtu i wielkości przystanku.

– Kolejne stawiane wiaty niekoniecznie będą identyczne jakte przy ul. Królowej Jadwigi. Będą one „szyte” na miarę idostosowywane do wielkości i szerokości przystanków – dodaje prezes MPK.


Komentarze