Tramwaje Śląskie: Nie jest łatwo motorniczym
Kontynuujemyprezentowanie stanowisk poszczególnych operatorów tramwajowych, dotyczących kontroliliczby pasażerów. To przekazane nam przez Tramwaje Śląskie pokazuje jak trudnajest obecnie praca motorniczych. Tym bardziej warto ją doceniać, stosować siędo zaleceń i wykonywać polecenia!
Przypomnijmy, że zgodnie z wytycznymi w autobusie, tramwajulub metrze tylko połowa miejsc siedzących może być zajęta. Najlepiej – żeby codrugie miejsce siedzące pozostało puste. Jeśli miejsc siedzących w pojeździejest 70, to na jego pokładzie może znajdować się maksymalnie 35 osób. Takieobostrzenia obowiązują co najmniej do 11 kwietnia 2020 roku.
Generalnie nie jestłatwo motorniczym – poza realizacją podstawowych zadań – pilnować liczbypasażerów podróżujących tramwajami. Dlatego też apelujemy do pasażerów obezwzględną samodyscyplinę i nie wsiadanie do tramwajów, jeśli wszystkiedostępne miejsca siedzące są zajęte. Oczywiście w przypadku składówdwuwagonowych sytuacja jest jeszcze trudniejsza, gdyż ewentualna interwencjamotorniczego wiązałaby się z koniecznością opuszczenia przez niego swojejstrefy i w ogóle wagonu, by przejść do drugiego wagonu i tam dopilnować, byczęść pasażerów ponad normę opuściła pojazd. Co do zasady nie wymagamy odmotorniczych skrupulatnego liczenia pasażerów, jednak ich szacowania. Sprawęułatwia nieco oznakowanie miejsc siedzących wyłączonych z użytku(1) i monitoringwizyjny w wagonach. Dzięki podglądowi z kamer motorniczy może dostrzec np. żezajęte są miejsca oznaczone jako te, które mają pozostać wolne, lub żepasażerowie stoją, co może wynikać z faktu, że wszystkie dostępne miejscasiedzące są zajęte – poinformował nas Andrzej Zowada, rzecznik prasowyTramwajów Śląskich.
Tym bardziej warto ponowić apel o stosowanie się do zaleceń.A jak wynika z informacji Tramwajów Śląskich incydenty zdarzają się!
Od momentu wprowadzeniaograniczeń do wczoraj odnotowaliśmy ok. 30 incydentów z nadmierną liczbąpasażerów – chodzi o przypadki zgłoszone przez motorniczych do dyspozytora iwiążące się z krótszym lub dłuższym zatrzymaniem ruchu. W 2 przypadkachinterweniowali funkcjonariusze policji. W pozostałych przypadkach pointerwencji motorniczych część pasażerów opuszczała pojazdy. Oczywiście totylko przypadki zgłoszone – ile razy motorniczowie musieli interweniować, a niezgłaszali tego, gdyż nie powodowało to zakłócenia ruchu, trudno powiedzieć.Wiemy na pewno, że problem dotyczy w największym stopniu porannego szczytukomunikacyjnego, gdzie trudno jest pasażerom zrezygnować z kursu spiesząc siędo pracy. Właśnie rano najwięcej było dotąd zgłoszeń – dodał przedstawicielTramwajów Śląskich.
(1) Zarząd Transportu Metropolitalnego przekazałprzewoźnikom plakaty, które zostały zamontowane we wszystkich wagonach na co drugimmiejscu. Znajdziecie go na grafice.
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze