Trwają prace w Szczecinie. Szyny na ul. Szafera
Na ulicy Szaferapojawiły się już szyny – poinformowały Tramwaje Szczecińskie.
To nowy i wyjątkowy widok, a jednocześnie znak, że pracepomimo trudnej sytuacji nie zwalniają. Trwa ustawianie i spawanie szyn. Nowetorowisko połączy ważne węzły komunikacyjne i ułatwi przemieszczanie się w tymrejonie miasta.
Wykonawca prowadziroboty w kilku miejscach jednocześnie. Trwają prace zimne na terenie planowanejpętli autobusowo-tramwajowej, na odcinku Wojska Polskiego – Jarzyńskiego wykonywanejest koryto wraz z warstwami konstrukcyjnymi – informuje Hanna Pieczyńska,rzecznik prasowy spółki Tramwaje Szczecińskie.
Nie zakończyły się także roboty przy murach oporowych.
W maju planowane jest rozpoczęcie prac brukarskich,kontynuowane będą trwające już roboty ziemne oraz rozpocznie się wykonanie tychw rejonie pętla – Romera – Szeroka, na prawej nitce jezdni i torowisku.
O inwestycji
Otoczenie w tej części Szczecina zmieni się diametralnie.Powstanie nowo torowisko tramwajowe, biegnące do zupełnie nowej pętlitramwajowo-autobusowej przy hali Netto Arena, a także infrastruktura dlapieszych i rowerzystów. Dużej zmianie ulegnie także układ drogowy, a to zasprawą wybudowania aż czterech rond, parkingu park&ride, a także nowejjezdni z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach. Za prace budowlane odpowiadafirma EUROVIA POLSKA S.A. Koszt prac został wyceniony na 125 190 424,45 złbrutto. Nadzór nad realizacją inwestycji sprawuje spółka Tramwaje SzczecińskieSp. z o.o., której powierzono funkcję zastępstwa inwestorskiego oraz funkcjęinżyniera kontraktu.
Budowa ul. Szafera na odcinku ok 1,2 km o dwóch jezdniachkażda po dwa pasy ruchu.
Budowa obustronnych chodników i dróg rowerowych.
Przebudowa uzbrojenia podziemnego i oświetlenia nowegoukładu drogowego.
Przebudowa skrzyżowania z ul. Zawadzkiego na trójwlotowerondo dwupasowe o średnicy zewnętrznej 50 m.
Przebudowa skrzyżowania z ul. Jarzyńskiego na trójwlotowerondo dwupasowe o średnicy zewnętrznej 44 m.
Przebudowa skrzyżowania z ul. Romera i Modrą naczterowlotowe rondo dwupasowe o średnicy zewnętrznej 77 m.
Budowa skrzyżowania ul. Modrej i ul. Szerokiej w postacironda turbinowego o średnicy zewnętrznej 40 m.
Budowa dwukierunkowego torowiska tramwajowego w pasierozdzielającym jezdnie (torowisko umożliwiać będzie poruszanie się autobusówkomunikacji miejskiej).
Budowa pętli tramwajowo-autobusowej przy haliwidowiskowo-sportowej z czterema torami przy peronach tramwajowych i peronieautobusowo-tramwajowym oraz stanowiskami postojowymi dla autobusów.
Budowa budynku socjalnego z kasami biletowymi.
Budowa parkingu dla rowerów oraz elementów małejarchitektury i zieleni.
Budowa parkingu dla samochodów osobowych.
Inwestycja powinna być zrealizowana w terminie nie dłuższymniż 18 miesięcy od dnia zawarcia umowy.
Projekt przebudowy ul. Szafera objęty jest dofinansowaniem wramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 i działania6.1. Rozwój publicznego transportu zbiorowego w miastach. (TS)
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze