Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

`Piątka w przebraniu` czyli 29. Wraca do centrum Zabrza

infotram
15.05.2020 09:15
0 Komentarzy

Coraz bliżej dozakończenia modernizacji torowisk tramwajowych w centrum Zabrza. W najbliższyweekend (16-17 maja 2020 r.) likwidowany będzie rozjazd technologiczny i odponiedziałku tramwaje będą kursować między Zaborzem a Biskupicami po nowymtorowisku.

Tymczasowo jednak będzie to linia nr 29, a nie nr 5.Rozpoczynające się prace w Biskupicach, spowodują bowiem, że „piątka” odBytomia dojedzie tylko do pętli Biskupice. W połowie marca przywrócony zostałruch tramwajów linii nr 3 do Mikulczyc, ale na trasie linii nr 5 wciąż byłaprzeszkoda, uniemożliwiająca wznowienie ruchu „piątki”.

Problemem była studniateletechniczna pod jednym z torów w rejonie skrzyżowania ul. Bytomskiej iStalmacha, i znajdująca się w niej infrastruktura. Po długich miesiącachuzgodnień, ustaleń, prac projektowych i przełączeniowych ostatecznie studniazostała zamknięta, i wykonawca ułożył brakujący do wznowienia ruchu fragmenttoru – informuje Andrzej Zowada, rzecznik spółki Tramwaje Śląskie S.A.

Bardzo podobny problem wstrzymał prace przy budowie nowegołuku torowego łączącego torowisko w ul. Powstańców Śląskich i ul. Wolności. Tuprace wciąż się toczą, choć też dobiegają końca.

Choć do zakończenia wszystkich robót jeszcze nieco brakuje,to układ torowy niezbędny do ruchu linii nr 5 jest gotowy do eksploatacji. Abytak się stało konieczne jest rozebranie rozjazdu technologicznego przedskrzyżowaniem ul. Bytomskiej z ul. Stalmacha, a do tego niezbędne jest czasowewstrzymanie ruchu.

Ze względu na to, iżniebawem ruszą prace modernizacyjne na kolejnym fragmencie linii nr 5, tymrazem w dzielnicy Biskupice, zdecydowaliśmy, że przy jednym wyłączeniu ruchunie tylko zlikwidowany zostanie niepotrzebny już rozjazd, ale zamontowanyzostanie rozjazd na krańcu następnego odcinka. Chodzi o to, żeby pasażerowiejuż mogli się przyzwyczajać do nowej organizacji ruchu. W innym przypadku terazwznowilibyśmy ruch „piątki” na całej jej trasie, a za jakieś dwa tygodnie znówwprowadzali ograniczenia, co powodowałoby dodatkowy chaos – wyjaśniaAndrzej Zowada.

W związku z tym od godz. 4:00 w sobotę 16 maja 2020 r. dogodz. 3:00 w poniedziałek 18 maja 2020 r.:

• tramwaje linii nr 5 będą kursować wg specjalnych rozkładówjazdy na skróconej trasie: Bytom pl. Sikorskiego – Zabrze Biskupice pętla;

• uruchomiona zostanie autobusowa komunikacja zastępczaoznaczona jako T-5, kursująca na odcinku: Zabrze Stalmacha – Zabrze Biskupicepętla, zgodnie z tramwajowymi rozkładami jazdy.

Od pierwszych kursów w poniedziałek 18 maja 2020 r. doodwołania po zabrzańskiej stronie linię nr 5 zastąpi linia nr 29. Organizacjaruchu tramwajowego na połączeniu Bytomia i Zabrza będzie wyglądać w następującysposób:

• dwukierunkowe tramwaje linii nr 29 będą kursować wrelacji: Zabrze Zaborze pętla – Zabrze Biskupice Zamkowa;

• tramwaje linii nr 5 będą kursować w relacji: Bytom pl.Sikorskiego – Zabrze Biskupice pętla;

• tramwaje linii nr 30 będą kursować wg zmienionego rozkładujazdy na stałej trasie: Bytom pl. Sikorskiego – Zabrze Biskupice pętla;

• uruchomiona zostanie autobusowa komunikacja zastępczaoznaczona jako T-5, kursująca na trasie: Zabrze Biskupice pętla – ZabrzeGoethego.

Prace przy realizacji zadania pn. „Przebudowa infrastrukturytramwajowej w Zabrzu, wzdłuż ul. Powstańców Śląskich i ul. Religi od ul.Wolności do skrzyżowania z ul. Stalmacha wraz z odgałęzieniami” mają zostaćukończone najpóźniej do końca czerwca 2020 r. Roboty budowlane przy realizacjizadania pn. „Przebudowa infrastruktury tramwajowej w ciągu ul. Bytomskiej wZabrzu, od ul. Zamkowej do ul. Szyb Franciszek wraz z pętlą Biskupice oraz zrozjazdami” rozpoczną się jeszcze w maju. Oba zadania są elementami”Zintegrowanego Projektu modernizacji i rozwoju infrastruktury tramwajowej wAglomeracji Śląsko – Zagłębiowskiej wraz z zakupem taboru tramwajowego”współfinansowanego przez Unię Europejską. (TŚ)

Komentarze