Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Ruszają prace na ul. Wyszyńskiego w Szczecinie

infotram
22.05.2020 12:45
0 Komentarzy

W Szczecinie rusza kolejnyetap torowej rewolucji. Przebudowa infrastruktury torowej, drogowej, pieszej,oświetlenia, nowa relacja skrętna dla tramwajów – to tylko część zmian, którewprowadzone zostaną na ulicy Wyszyńskiego.

W najbliższą sobotę startują prace na ważnym węźlekomunikacyjnym w naszym mieście. Ich zakończenie planowane jest na jesień tegoroku. W pierwszym etapie prac zaplanowane zostało zdjęcie sieci trakcyjnejwzdłuż Nabrzeża Wieleckiego i na łuku w ul. Kardynała Wyszyńskiego, demontażsłupów trakcyjnych oraz wiercenie i wykonanie nowych fundamentów słupów. Dziękizawieszeniu linii 6 możliwa będzie także rozbiórka torowiska Nabrzeże Wieleckieod strony dworca, następnie od Jana z Kolna bez rozbiórki przejazdu na MałejOdrzańskiej. W ramach pierwszych robót zaplanowana została budowa kanalizacjideszczowej od strony dworca następnie od Jana z Kolna, prace ziemne – wykonaniekoryta torowiska od strony dworca, wykonanie drenażu i rozpoczęcie podbudówtorowiska.

Linia nr 6 objazdem

W związku z tym do odwołania linia 6 będzie kursowała nazmienionej trasie, w zamian pojawi się linia autobusowa 806.

23.05.2020 do odwołania wstrzymany zostanie ruch tramwajowyw ciągu ul. Nabrzeże Wieleckie. Wprowadzone zostają następujące zmiany w funkcjonowaniukomunikacji miejskiej:

Linia 6 kursować będzie na trasie objazdowej: od ul. Kolumbaprzez ul. Nową – Bramę Portową – pl. Hołdu Pruskiego – ul. Matejki do ul.Firlika i dalej do Gocławia, wg specjalnego rozkładu jazdy bez zmianczęstotliwości.

Kursy wyjazdowe i zjazdowe przez ul. Dworcową z/do zajezdniPogodno i Golęcin na liniach: 3 i 12 (z zajezdni Golęcin do Lasu Arkońskiego iDworca Niebuszewo) – będą realizowane częściowo zmienioną trasą, od ul. Firlikaprzez ul. Matejki – pl. Hołdu Pruskiego – Bramę Portową – Potulicką, 3 i 12 (zLasu Arkońskiego i Dworca Niebuszewo do zajezdni Golęcin) oraz 8 (do/z Gumieniec)– będą realizowane przez pętlę Potulicka.

Odwołane zostają skomunikowania: linii 5 i 11 z linią 6 zGocławia, linii 58 i 102 z linią 6 na pętli Gocław (skomunikowania międzyliniami 6 i 102 przywrócone zostaną z dniem 1.06.2020).

Uruchomiona zostanie autobusowa komunikacja zastępcza –linia 806 na trasie: Dworzec Główny – Stocznia Szczecińska. Linia kursowaćbędzie ulicami: Kolumba, Nabrzeże Wieleckie, Jana z Kolna, Łady, Firlika,Antosiewicza, Nocznickiego.

Linia będzie kursować w dni powszednie w godz. 5–6 co 15minut, w godz. 6–20 co 12 minut, w godz. 20–23 co 20 minut, w soboty w godz.5–9 oraz 18–23 co 20 minut, w godz. 9–18 co 12 minut, w dni świąteczne(tymczasowo obowiązuje rozkład na Nowy Rok, Wielkanoc, Boże Narodzenie) w godz.5–11 oraz 18–23 co 24 minuty, w godz. 11–18 co 20 minut,

Na trasie uruchomione zostaną przystanki: Dworzec Główny (nr22511) – przystanek początkowy/ przystanek końcowy, Dworcowa nż (nr 22721),Dworcowa (nr 22723), Wyszyńskiego (nr 10922, 10931), Bulwar Piastowski nż (nr17411, 17414), Wały Chrobrego (nr 13514, 13511), Dworzec Morski (nr 13414,13411), Dubois (nr 13312, 13322), Antosiewicza (nr 16511), Stocznia Szczecińska(nr 16421) – przystanek końcowy/ przystanek początkowy.

O zadaniu

Całe zadanie ma na celu dostosowanie istniejącego układukomunikacyjnego do aktualnie obowiązujących standardów. Po przebudowie przejazdtramwajami przez oba węzły będzie bardziej komfortowy, przyjazny iproekologiczny, a przez to konkurencyjny do transportu indywidualnego.

Zakres przebudowy węzła „Wyszyńskiego” obejmujemiędzy innymi: przebudowę infrastruktury tramwajowej, drogowej, oświetleniaoraz częściowo uzbrojenie podziemne. Zmiany będą odczuwalne także dla pasażerówkomunikacji miejskiej dzięki nowym przystankom i przebudowie peronów. Robotyprowadzone będą również na jezdni, chodnikach i ścieżce rowerowej. Przebudowanebędą sieci podziemne, a w infrastrukturze tramwajowej pojawią się nowe elementytakie jak sterowanie i ogrzewanie zwrotnic oraz system smarownic. Wzdłuż NabrzeżaWieleckiego tory przebiegać będą po istniejącym śladzie. W ciągu ul.Wyszyńskiego zaprojektowany został dwukierunkowy pas autobusowo tramwajowy,natomiast na torowisku pojawi się dodatkowa dwukierunkowa relacja tramwajowa nakierunku Wyszyńskiego – Stocznia Szczecińska. Długość projektowanych torów toblisko 1150 metrów toru pojedynczego. Roboty powinny zakończyć się jesieniątego roku.

Zakres zmian na węźle „Szarych Szeregów” obejmujemiędzy innymi całkowitą zmianę konstrukcji torów na trójwlotowej siatcerozjazdów, zabudowę torowiska wraz z przebudową przystanków w al. MarszałkaJózefa Piłsudskiego (do jezdni placu Odrodzenia), przebudowę torowiska w al.Wojska Polskiego oraz al. Piastów z rozjazdami. W ramach prac wykonany zostanietakże remont jezdni ronda Szarych Szeregów oraz zagospodarowanie samej wyspyronda i peronów przystankowych. Prace obejmą również sieć trakcyjną, systemogrzewania i sterowania zwrotnic, smarownice oraz częściowo uzbrojenie terenu.Układ relacji torowych na węźle trójwlotowym trójkątnym na Placu SzarychSzeregów pozostanie niezmieniony. Długość przebudowywanych torów to prawie 900metrów toru pojedynczego.

Na Placu Szarych Szeregów prace postępują bardzo sprawnie.Gotowe jest torowisko w ciągu Piłsudskiego wraz z zabudową drogową. Widać jużperony, wiaty, wygrodzenia peronów i ciągów pieszych oraz przejścia dlapieszych. Trwają prace wykończeniowe do puszczenia ruchu tramwajowego nakierunku Piłsudskiego-Wojska Polskiego

Przypominamy, że roboty wykonuje firma ZUE S.A. za kwotę44.894.559,07.

Przedmiotowe zadanie realizowane jest w ramach projektu pn.:”Przebudowa torowisk tramwajowych w Szczecinie – etap II” (umowa odofinansowanie nr POIS.06.01.00-00-016/16-00) w ramach działania 6.1 Rozwójpublicznego transportu zbiorowego w miastach oś Priorytetowa VI Rozwójniskoemisyjnego transportu zbiorowego w miastach Programu OperacyjnegoInfrastruktura i Środowisko. (TS)

Komentarze