Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kraków ma nowy P+R. W Bieżanowie [FILM]

infotrans
16.01.2018 10:54
0 Komentarzy

Od poniedziałku, 15stycznia, na mapie krakowskich parkingów Park and Ride pojawił się nowy obiekt- przy pętli w Nowym Bieżanowie.

To modelowe rozwiązanie – kierowcy, którzy zdecydują siępozostawić tam samochód będą przesiadali się do tramwajów nieomal „drzwi wdrzwi”.

Parking P+R Bieżanów ulokowany został wewnątrz pętlitramwajowej. To właśnie to rozwiązanie decyduje o tym, że przesiadka w obiestrony (samochód-tramwaj-samochód) jest tak wygodna, jak tylko może być. Bliżejdrzwi tramwajowych zaparkować samochodu się już nie da. Żadne inne rozwiązanie,nawet tak przemyślane jak budowa parkingu pod pętlą, jak w Kurdwanowie, czyobok niej jak przy Czerwonych Makach – nie są tak komfortowe. Podobne rozwiązanieplanowane jest obecnie tylko w Bronowicach, gdzie z poziomu płyty parkingowejkierowcy będą przechodzić na wiadukt do przystanków tramwajowych na nimzlokalizowanych.

Obiekt w Bieżanowie pomieści 110 samochodów. Standardowoumieszczono też przy parkingu zadaszone wiaty rowerowe, gdzie można pozostawićswoje dwa kółka i przypiąć je do stojaka za pomocą urządzenia współpracującegonp. z biletem okresowym komunikacji miejskiej. Przewidziano również punktyładowania samochodów elektrycznych. Zasady korzystania z parkingu są takiesame, jak na innych obiektach w Krakowie. Kierowcy z biletem okresowym nakrakowską komunikację miejską mogą się zatrzymać bez opłat. Osoby bez biletu zapostój zapłacą 10 zł, ale dzięki temu przez cały dzień mogą poruszać się poKrakowie bez wykupywania dodatkowego biletu. Wjazd na parking możliwy jest odul. Barbary.

Z pętli odjeżdżają tramwaje linii 3, 9 i 13, które mają nawyświetlaczach nową nazwę przystanku końcowego „Nowy Bieżanów P+R”. Realizacjaparkingu nie była łatwa, wymagała bowiem przebudowy instalacji zasilających wprąd tramwaje. Koszty inwestycji wyniosły 4,2 mln zł, z czego większośćstanowiła dotacja unijna. Po oddaniu kierowcom parkingu w Nowym Bieżanowienastąpi przerwa i minie kilka miesięcy nim uruchomiony zostanie następnyparking, tym razem w Małym Płaszowie.

{https://www.youtube.com/watch?v=W-SYzReK62o}

Komentarze