Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Gróbarczyk o budowie polskiego promu: Mamy opóźnienia

infoship
09.10.2019 14:30
0 Komentarzy

Szef resortu gospodarki morskiej pytany był o słowapolityków Koalicji Obywatelskiej, którzy w poniedziałek przed bramą StoczniSzczecińskiej wskazywali, że przedsiębiorcy z branży stoczniowej mówią, iż”za dużo jest politycznego zamówienia, politycznych akcentów, politycznejochrony dla tych, którzy w nieudolny sposób zawłaszczają przestrzeń”.

Krytykowali też opóźnienia w inwestycjach, m.in. w budowie promu.

„Wydaje się, że zebrali się +chłopcy z ferajny+ iukładają sobie przyszłość przemysłu stoczniowego” – ocenił minister gospodarkimorskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk..”Mają jakichś swoich prezesów i mówią, że ci prezesi się z kimś tam niemogą dogadać. Ja wiem, że mieli swoich prezesów, oczywiście teczkowych, irobili +geszefty+ na stoczni, to im się faktycznie urwało” – powiedziałminister.

Jak wskazał, „stocznia wychodzi dziś na prostą”,ma dodatnie wyniki i „odbudowuje swój potencjał”. Zapytany o budowępromu dla PŻM wskazał, że „deklaracja jest jednoznaczna”. „W tymroku rozpoczynamy budowę tego promu” – oświadczył.

„Oczywiście, nie ma co ukrywać, mamy opóźnienia,również z tego tytułu, że mieliśmy opóźnienia z projektem. Dzisiaj ten projektpo prostu jest, niestety to nie jest polska myśl techniczna, ale w związku ztym, że i w Ystad ten prom musi zostać przystosowany pod nowe nabrzeża, taksamo w ramach przebudowy terminalu promowego w Świnoujściu te promy muszą siępojawić. Po prostu nie ma wyjścia, ta realizacja będzie trwała” –zaznaczył Gróbarczyk.

Dla Pomorza Zachodniego

Ukończenie pogłębiania toru wodnego, budowa terminalukontenerowego w Świnoujściu, użeglowienie Odry, to najważniejsze inwestycje zbranży morskiej dla Pomorza Zachodniego – ocenił we wtorek Marek Gróbarczyk.

Jesteśmy „w połowie bardzo dużych inwestycji”związanych m.in. z użeglowieniem rzek, odbudową przemysłu stoczniowego czyrozbudową portów – zaznaczył minister. Przypomniał też o pracach nadinwestycjami drogowymi, związanymi z dostępem do portów. „Nasz plan jestwyznaczony cztery lata temu i ten plan będziemy chcieli realizować” – zapowiedziałGróbarczyk.

Jako najważniejsze inwestycje z branży morskiej dla PomorzaZachodniego wymienił dokończenie pogłębienia toru wodnego Szczecin-Świnoujściedo 12,5 m, budowę terminalu kontenerowego w Świnoujściu i „uruchomienieOdry w zakresie połączenia na stały ruch wodny, czyli 280 dni wroku”.(PAP)

Komentarze