Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

20 lat SAS w Poznaniu

infoair
23.10.2015 09:59
0 Komentarzy

W październiku tego roku Skandynawskie Linie Lotnicze SASobchodzą dwudziestą rocznicę swojej obecności w Porcie Lotniczym Poznań-Ławica.Biuro SAS w stolicy Wielkopolski zostało otwarte w dniu pierwszego rejsuprzewoźnika w Poznaniu – 30 października 1995 roku i od tego czasu służypasażerom korzystającym z połączeń SAS przez Kopenhagę do Skandynawii, innychmiast Europy, Azji i USA.

SAS specjalizuje się w obsłudze ruchu służbowego, codoskonale odpowiadało potrzebom pasażerów już w latach 90, kiedy to SAS byłpierwszym zagranicznym przewoźnikiem obsługującym połączenie z Poznania. Do tejpory lotniskowe biuro SAS pozostaje jednym z nielicznych otwartych przez linieoperujące do tego miasta, którego działanie jest doceniane przez pasażerów.

?Decyzja o wejściu na rynek poznański była pionierska,podobnie jak i wiele wcześniejszych działań. Jednakże przekonał nas potencjałbiznesowy Poznania. Z naszego połączenia bardzo chętnie korzystająSkandynawowie, ale cieszy nas fakt, iż równie chętnie latają z namiWielkopolanie, doceniając standard obsługi SAS oraz oferowane możliwościprzesiadkowe przede wszystkim do krajów skandynawskich, ale również do innychmiast europejskich oraz wybranych w USA i Azji.? mówi Beata Ryglewicz, kierownikbiura SAS w Poznaniu.

Początkowo połączenie SAS w Poznaniu obsługiwały niewielkie,46-miejscowe maszyny Fokker-50. Przez pierwsze 12 miesięcy SAS oferował 3 rejsytygodniowo. Od początku trasa cieszyła się dużą popularnością i dlatego wkrótceilość połączeń wzrosła do 7 tygodniowo a następnie SAS realizował ich już 14 wciągu tygodnia. W roku 2000 przewoźnik wprowadził na swojej trasie z Poznanianowe, 72-miejscowe samoloty typu Dash Q-400.

W ciągu ostatnich 20 lat SAS okresowo często wprowadzałzamiennie większe samoloty typu MD-80, Airbus 320 lub Boeing 737 ? głównie wodpowiedzi na zwiększone zapotrzebowanie w czasie trwania imprez targowych lubznaczących wydarzeń w życiu Poznania ? np. podczas konferencji klimatycznej ONZw 2008 roku, czy mistrzostw EURO 2012.

Od 2008 roku trasę obsługiwały samoloty CRJ 200, a od wiosny2015 ? CRJ 900 oraz ATR 72, przy czym przez ostatnie kilka lat SAS oferował 2-3połączenia dziennie do Kopenhagi.

Aktualnie pasażerowie podróżujący liniami SAS z Poznaniamają do dyspozycji 12 bezpośrednich połączeń tygodniowo do Kopenhagi: dwadziennie od poniedziałku do piątku oraz po jednym w sobotę i niedzielę. Dziękiporannym wczesnym wylotom oraz późnym powrotom pasażerowie mają możliwośćpodróży do i z miast w Skandynawii (np. Sztokholmu, Oslo, Helsinek, Bergen czyStavanger) i Europie (np. Brukseli, Zurychu, Genewy, Paryża, Dusseldorfu,Hamburga, Amsterdamu, Birmingham, Manchesteru czy Aberdeen) nawet w ciągujednego dnia. Rejsy obsługiwane są obecnie przez samoloty ATR 72 zabierające napokład 70 osób.

Jak komentuje Wanda Brociek, Dyrektor SAS na Polskę: ?Bardzocieszymy się z naszej już 20?letniej obecności w Poznaniu i ogromnie dziękujemyza zaufanie jakim od lat obdarzają nas pasażerowie korzystający z połączenia doKopenhagi. Jednocześnie niezwykle ważna jest dla nas dobra długoletniawspółpraca z poznańskim portem lotniczym. SAS nieustannie pracuje nad ofertą iserwisem, aby jeszcze lepiej służyć pasażerom korzystającym z usług SAS wPoznaniu. Dbamy, by nasi pasażerowie dolecieli na czas ? jesteśmy drugąnajbardziej punktualną dużą linią lotniczą na świecie (wg. serwisu Flightstats.com, który monitoruje rynek przewozówlotniczych na świecie)?.

Samoloty startujące z Poznania lądują na kopenhaskimlotnisku Kastrup – największym hub-ie linii SAS, skąd pasażerowie zyskują wieledogodnych połączeń nie tylko do Skandynawii, ale również do wielu miast wEuropie, Azji i w Stanach Zjednoczonych, takich jak: Pekin, Szanghaj, Tokio,Chicago, Nowy Jork, San Francisco i Waszyngton. Dzięki współpracy z partneramiz lotniczego sojuszu Star Alliance, pasażerowie SAS mogą kontynuować dalsząpodróż do odległych zakątków Stanów Zjednoczonych, Azji a nawet do Australii.

Kastrup to jedno z najbardziej przyjaznych lotnisk: komfortowei wygodne przy przesiadkach. Jest równocześnie kameralne, dobrze oznakowane,sprawnie połączone z centrum Kopenhagi i (przez most Oresund) ze Szwecją. Podokreśleniem ?przyjazne? kryją się ? brak hałasu, ciągłych ogłoszeń, wielemiejsc siedzących, bogata oferta kulinarna i handlowa. Główny ?hub? SAS-u jestnajwiększym portem lotniczym Skandynawii i jednocześnie jednym z największychlotnisk przesiadkowych w Europie Północnej, z 25.6 milionami pasażerówobsłużonych w 2014 roku. To również najpunktualniejszy port tego regionu.

Oprócz połączeń na trasie Poznań ? Kopenhaga, SAS realizujew Polsce bezpośrednie rejsy do Kopenhagi z Gdańska, Warszawy, Wrocławia, (a odmarca 2016 roku także z Krakowa) oraz z Gdańska do Oslo (lotnisko Gardermoen) iSztokholmu Arlanda (to ostatnie połączenie zostanie uruchomione w marcu 2016r.). Łącznie SAS oferuje połączenia do ponad 60 skandynawskich miast.


Komentarze