Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Duży wzrost przewozów PŻM w 2019 r.

infoship
09.01.2020 14:15
0 Komentarzy

Polska Żegluga Morskazanotowała w 2019 r. bardzo dobre wyniki przewozowe – poinformowały służbyprasowe tego armatora. Jego statki przewiozły 16,8 mln ton ładunków i było to o2,2 mln ton więcej niż w 2018 r.

Wzrost o 15,5 proc. przewozów w stosunku do rokupoprzedniego PŻM osiągnęła mimo trudnego rynku, który w 2019 r. był gorszy,jeśli chodzi o stawki frachtowe od dwóch poprzednich lat – poinformował wkomunikacie rzecznik prasowy Grupy PŻM Krzysztof Gogol.

Z jego informacji wynika, że wszyscy armatorzy zmuszeni bylido ponoszenia dużych dodatkowych kosztów związanych z dostosowaniem statków donowych przepisów. Chodzi o konieczność montażu urządzeń do neutralizowaniaorganizmów morskich w wodach balastowych statków.

PŻM w 2019 r. najwięcej przewiozła zboża, to 4,1 mln ton iwzrost w stosunku do roku poprzedniego o 20,8 proc. oraz nawozów sztucznych; 1,8mln ton i wzrost o prawie 62 proc. Sporo przewieziono także wyrobów stalowych,to 576 tys. ton i wzrost o 24,7 proc.

Jeśli chodzi o pozostałe ładunki, śruty drewnianej statkiPŻM przewiozły 746 tys. ton, fosforytów 703 tys. ton, w kategorii określanej jako”inne” przewieziono 482 tys. ton ładunku, soli drogowej 316 tys. ton,rudy żelaza 95 tys. ton, siarki 55 tys. ton, węgla i koksu 45 tys. ton.

Dodatkowe 7,9 mln ton ładunków, notując siedmioprocentowywzrost statki PŻM przewiozły na rachunek czarterujących w ramach umów typutime-charter, gdzie frachty pobierane są nie za liczbę ton, ale za liczbę dniczarteru.

Według Gogola, obecnie na rynku przewozów masowych obserwujesię spadki stawek, co jest zjawiskiem bardzo negatywnym, ale powtarzającym sięw tym okresie roku.

Największym zmartwieniem dla armatorów wszystkich sektorówprzewozowych jest kilkudziesięcioprocentowa podwyżka cen paliw żeglugowych, odstycznia br., w związku z wejściem w życie nowych przepisów, nakładających nawszystkie statki obowiązek używania paliw niskosiarkowych w miejsce tzw. paliwciężkich – poinformował Gogol.

Polska Żegluga Morska to największy polski armator i jeden zwiększych w Europie. Podstawową działalnością przedsiębiorstwa jest przewózładunków masowych.


Komentarze