Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

II etap przetargu na budowę dodatkowych przystanków PKM

inforail
29.06.2016 12:05
0 Komentarzy

Pomorska Kolej Metropolitalna SA wysłała dzisiaj (29.06.2016r.) zaproszenia do składania ofert na budowę przystanków PKM Gdynia Karwiny iPKM Gdynia Stadion do ośmiu firm, które wcześniej przeszły pozytywnieweryfikację w I etapie przetargu na budowę dwóch dodatkowych przystankówPomorskiej Kolei Metropolitalnej zlokalizowanych przy linii kolejowej 201Gdynia ? Kościerzyna. Podpisanie umowy z wykonawcą oraz rozpoczęcie budowyplanowane jest jesienią br., a zakończenie inwestycji i oddanie obu przystankówdo użytku w II połowie 2017 r.

Realizowany w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura iŚrodowisko projekt Pomorskiej Kolei Metropolitalnej pierwotnie obejmował budowędo końca 2015 r. wyłącznie 18-kilometrowej linii kolejowej pomiędzyGdańskiem-Wrzeszczem i Rębiechowem wraz z 8 nowymi przystankami. Budowadodatkowych przystanków na istniejącej już linii kolejowej 201 Gdynia ?Kościerzyna planowana była dopiero w kolejnym etapie PKM, w ramach nowychśrodków unijnych dostępnych do 2020 roku. Kiedy jednak udało się uzyskaćzwiększenie unijnego dofinansowania projektu PKM z 70 do 85 procent, władzewojewództwa oraz PKM SA wystąpiły do Komisji Europejskiej z wnioskiem o zgodęna realizację trzech dodatkowych przystanków PKM planowanych na linii 201 ?Gdańsk Osowa, Gdynia Karwiny i Gdynia Stadion ? już obecnie, w ramachrozszerzenia I etapu projektu PKM. Komisja Europejska zgodziła się na to wlutym 2015 r., dzięki czemu przystanek Gdańsk Osowa udało się wybudować już wgrudniu 2015 r. Dwa przystanki PKM na terenie Gdyni, ze względu na trudniejsząlokalizację, wymagającą bardziej szczegółowych i czasochłonnych uzgodnieńtechnicznych z PKP PLK (jako zarządcą linii 201), powstaną natomiast w IIpołowie 2017 r. ? czyli trzy lata wcześniej niż pierwotnie planowano.

Pierwszy etap przetargu na budowę dwóch dodatkowychprzystanków PKM na terenie Gdyni ogłoszony został w grudniu 2015 r. Wzięło wnim udział 9 firm i konsorcjów, które w marcu 2016 r. złożyły w PKM SA wnioskio dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Po drobiazgowej ocenie otrzymanychdokumentów, PKM SA do II etapu przetargu dopuściła 8 potencjalnych wykonawców:

1. Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR Sp. z o. o.,Zawiercie;

2. Trakcja PRKiL S. A., Warszawa;

3. Konsorcjum: Poltores Sp. z o. o., Warszawa;Construcciones Rubau S.A., Hiszpania; Rover Alcisa S. A., Hiszpania;

4. Konsorcjum: Aldesa Construcciones Polska Sp. z o. o.,Warszawa; Aldesa Construcciones S. A., Hiszpania;

5. Konsorcjum: BETONOX Construction Sopot S.A. Sp. k.;Zakład Automatyki i Telekomunikacji Sp. z o. o., Gdynia;

6. Konsorcjum: Budimex S. A., Warszawa, Ferrovial Agroman S.A., Hiszpania

7. Konsorcjum: Firma Budowlano ? Drogowa MTM S. A., Gdynia,Przedsiębiorstwo Usługowo ? Handlowe RAJBUD Sp. z o. o., Szymbark;

8. Konsorcjum: NDI S. A., Sopot, NDI Sp. z o. o., Sopot

Firmy te mają obecnie czas do 9 sierpnia 2016 r. na złożenieswoich ofert w II etapie przetargu, którego pełna nazwa brzmi: ?Zaprojektowaniei budowa trzech przystanków Pomorskiej Kolei Metropolitalnej przy liniikolejowej nr 201: Gdańsk Osowa, Gdynia Karwiny i Gdynia Stadion ? w zakresieprzystanków Gdynia Karwiny i Gdynia Stadion oraz przebudowa układu torowegolinii kolejowej nr 201 na wysokości nowoprojektowanych przystanków GdyniaKarwiny i Gdynia Stadion wraz z budową urządzeń zapewniających bezpiecznąobsługę podróżnych, w tym w tym osób niepełnosprawnych, przy jednoczesnymumożliwieniu przewozu ładunków ponadgabarytowych?.

Inwestor (PKM SA) przewidział dwa kryteria oceny otrzymanychofert ? cena (90 procent) i skrócenie terminu wykonania zamówienia (10 proc.).Podany w SIWZ (Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia) graniczny terminrealizacji inwestycji to 30.10.2017 r., przy czym potencjalni wykonawcy zaskrócenie terminu podstawowego o 2 miesiące mogą otrzymać 5 pkt. w ocenieswoich ofert, a za skrócenie terminu o 3 miesiące i więcej ?10 pkt.

Przewidywany termin rozstrzygnięcia II etapu przetargu ipodpisania umowy z wybranym wykonawcą to jesień 2016 r. Wtedy też rozpoczniesię budowa dwóch dodatkowych przystanków PKM na linii 201. Zakończenie budowy ioddanie do użytku przystanków Gdynia Karwiny i Gdynia Stadion planowane jest wII połowie 2017 r. (dokładny termin poznamy po otwarciu ofert, bo jest onjednym z kryteriów ich oceny).


Komentarze