Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Olsztyn z ofertami na rozbudowę sieci tramwajowej

infotram
17.07.2020 11:45
0 Komentarzy

Pięć polskich firm,jedno konsorcjum tureckie i jedno hiszpańskie chciały zrealizować rozbudowęsieci tramwajowej w Olsztynie. Trwa sprawdzanie złożonych dokumentów.

Spośród siedmiu oferentów, najkorzystniejszą złożyła spółkaZUE SA – nieco ponad 382,2 mln złotych. Najdroższe były zagraniczne oferty -tureckiego konsorcjum, którego liderem był Gülermak oraz hiszpańskiegoRoverpolu, które nieznacznie przekraczały 467 mln złotych.

Na realizację zadania Urząd Miasta planował przeznaczyć479,7 mln złotych (z czego 355 mln to dofinansowanie unijne). Żadna zezłożonych ofert nie przekroczyła zakładanej kwoty.

Każda z firm zadeklarowała 24-miesięczną rękojmię. Poza tymwszystkie zobowiązały się do utrzymania kursowania tramwajów jeżdżących po jużistniejącym torowisku podczas prowadzonych prac oraz dochowania terminu zakończeniabudowy w razie wystąpienia niespodziewanych kolizji sieci. Co ważne – każdy zoferentów zadeklarował też sprawdzenie jakości 50 proc. spawów szyn.

Teraz komisja przetargowa sprawdzi złożona dokumentację ijeśli nie będzie żadnych uchybień, będzie można podpisać umowę i zacząć prace.Nowe torowisko ma być gotowe w 2023 roku.

Trasa zacznie się w pobliżu obecnej pętli autobusowej na os.Pieczewo, będzie wieść wzdłuż ul. Wilczyńskiego, Krasickiego, Synów Pułku,Wyszyńskiego i al. Piłsudskiego. Zostanie połączona z istniejącą infrastrukturąna skrzyżowaniu al. Piłsudskiego z ul. Kościuszki. Nad skrzyżowaniemKrasickiego z Synów Pułku powstanie estakada o długości ok. 270 m. Poza tymprzy Wysokiej Bramie zostanie wybudowany węzeł przesiadkowy.

Komentarze