Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Co w Planie Junckera? Nowy tabor, FPS z push&pull-em

inforail
15.07.2016 10:01
0 Komentarzy

Ministerstwo Rozwojuopublikowało zaktualizowaną listę projektów rządowych do wsparcia w ramachEuropejskiego Funduszu na rzecz Inwestycji Strategicznych. Wśród dwóchprojektów złożonych już do oceny znalazł się jeden nas intersujący. W planachsą kolejne.

Przewozy Regionalne

Ten pierwszy, już złożony, to projekt Przewozów Regionalnych,który obejmuje przeprowadzenie pełnejmodernizacji i zakupu 55 sztuk taboru kolejowego. Prace obejmująkompleksową naprawę mającą na celu całkowite odnowienie pojazdu. Całkowitekoszty inwestycyjne to 458 mln zł.

H.Cegielski – FabrykaPojazdów Szynowych

Na III kwartał 2016 roku planowane jest złożenie do ocenyEBI kolejnego projektu. Tym razem przez H.Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych.Będzie on obejmował:

1) Projekt i wykonanie (z uwzględnieniem przepisów TSI)elektrycznego zespołu trakcyjnego (EZT) do ruchu aglomeracyjnego;

2) Projekt i wykonanie (z uwzględnieniem przepisów TSI)wagonów: środkowego i sterowniczego do pasażerskiego ruchu dalekobieżnego dla pociągówPUSH-PULL;

3) Projekt i wykonanie (z uwzględnieniem przepisów TSI)platformy spalinowo – elektrycznych zespołów trakcyjnych do ruchu regionalnego;

4) Projekt i wykonanie tramwaju niskopodłogowego orozwiązaniach uwzgledniających infrastrukturę miast w Polsce;

5) Projekt i wykonanie (z uwzględnieniem przepisów TSI)wagonu piętrowego do ruchu regionalnego.

Gdyby zadania te udało się zrealizować mielibyśmy kolejnegona rynku potentata taborowego. Czy tak się stanie?

Na realizację tych zadań Ministerstwo Skarbu Państwa, którenadzoruje projekt, chciałoby pozyskać 143 mln zł.

PKP SKM w Trójmieście

Kolejny projekt to budowa zintegrowanego systemumonitorowania bezpieczeństwa oraz zarządzania informacją na linii kolejowej nr250 wraz z modernizacją budynku Dworca Podmiejskiego w Gdyni Głównej orazperonów na linii kolejowej nr 250. Ma być realizowany przez PKP SKM zTrójmiasta. Przewidywany termin złożenia dokumentów to IV kwartał 2016 roku.

Celem projektu jest modernizacja peronu SKM Gdynia Głównawraz z modernizacją przejścia podziemnego i układu torowego oraz modernizacjąbudynku Dworca Podmiejskiego Gdynia Główna wraz z jego bezpośrednim otoczeniem.Dodatkowo zakłada się utworzenie zintegrowanego systemu monitorowaniabezpieczeństwa oraz zarządzania informacją pasażerską na linii nr 250 wraz zutworzeniem Centrum Monitoringu w budynku Dworca Podmiejskiego w Gdyni Głównej,a także modernizację infrastruktury przystankowej (peronów) zlokalizowanej nalinii kolejowej nr 250: Gdańsk Stocznia, Gdynia Orłowo, Gdynia Redłowo, GdyniaStocznia, Gdynia Grabówek, Gdynia Leszczynki, Gdynia Chylonia, Rumia Janowo. Wartośćto 139,75 mln zł.

Kolejny projekt PKP SKM to zakup 10 nowych elektrycznychzespołów trakcyjnych do obsługi przewozów aglomeracyjnych oraz unowocześnieniezaplecza utrzymania tabor. Planowany termin złożenia dokumentów to II kwartał2017 roku. Wartość to 394 mln zł. Celem bezpośrednim projektu jest pogłębienieintegracji oraz poprawa sprawności i eko – efektywności systemu transportu zbiorowegow miastach i obszarach miejskich. Projekt zakłada unowocześnienie zaplecza utrzymaniataboru, w tym m.in.: modernizację stanowiska tokarni podtorowej oraz stanowiskoodfekalniania.

PKP LHS

W zestawieniu uwzględniono także dwa projekty PKP LHS.Interesują nas one z oczywistych względów nieco mniej, ale warto zauważyć, żezakładają m.in. możliwość zakupu przez przewoźnika nowych lokomotyw. Dziś PKPLHS opublikowała natomiast zapytanie o możliwość budowy i dostarczenia trzechciężkich lokomotyw. W ramach projektu przewidziano także modernizację obecnieeksploatowanych maszyn.


Komentarze