Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Port w Gdyni a Centralny Port Komunikacyjny

infoship
07.07.2020 19:00
0 Komentarzy

Port w Gdyni i Centralny Port Komunikacyjny to przedsięwzięcia komplementarne – mówił w poniedziałek, 6 licpa,  wiceminister infrastruktury, pełnomocnik rządu ds. CPK Marcin Horała.

Zaznaczył, że program inwestycyjny CPK , to narzędzie do przyciągania miliardów dolarów do Polski.

Jak mówił Horała, dwa przedsięwzięcia: port w Gdyni i Centralny Port Komunikacyjny zawiązują partnerstwo. „Owocem tego będzie sfinansowanie Drogi Czerwonej ze środków program CPK” – tłumaczył.

„Będziemy świadkami kolejnego +złotego wieku+ w porcie w Gdyni i rozwoju CPK, a co za tym idzie rozwoju Polski” – ocenił Horała.

Wiceszef MI zaznaczył, że to są przedsięwzięcia komplementarne. Wyjaśnił, że CPK będzie oferował pełną intermodalność – przeładunki między wszystkimi środkami transportu z wyjątkiem transportu morskiego. Z kolei, Port w Gdyni również oferuje pełną intermodalność – przeładunki między wszystkimi środkami transportu z wyjątkiem transportu lotniczego.

Horała podkreślił, że ta współpraca ma też m.in. wymiar symboliczny. „Centralny Port Komunikacyjny, to (…) Gdynia XXI w. Hub, miejsce połączeń komunikacyjnych, ale też narzędzie do wykorzystania szansy, jaką jest nasze położenie” – zaznaczył. Chodzi o to – tłumaczył – byśmy z tego położenia korzystali i przyciągali do kraju „miliardy dolarów, miliardy euro, co przekłada się na to, co w kieszeni Polaków”.

Zaznaczył, że Droga Czerwona jest ważna nie tylko dla całej polskiej gospodarki, ale również dla Gdyni i jej mieszkańców. (PAP)

Komentarze