Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Boeing: świat potrzebuje 31 tys. nowych pilotów liniowych rocznie

infoair
26.07.2016 13:29
0 Komentarzy

Świat potrzebuje 31tys. nowych pilotów liniowych rocznie, aby sprostać zwiększaniu się flotypowietrznej, której silny wzrost następuje głównie w regionie Azji i Pacyfiku -poinformował producent samolotów Boeing.

W sumie trzeba będzie zwerbować do 2035 roku 617 tys. nowychpilotów liniowych, w tym 248 tys. w regionie Azji i Pacyfiku. W tym samymczasie Europa będzie potrzebować 104 tys. nowych pilotów, 112 tys. AmerykaPółnocna, 51 tys. Ameryka Łacińska, 58 tys. Bliski Wschód, a po 22 tys. Afrykai Rosja z krajami Wspólnoty Niepodległych Państw.

„W regionie Azji i Pacyfiku skupia się 40 proc.światowych potrzeb dzięki rozwojowi rynku samolotów wąskokadłubowych, na któryzapotrzebowanie generują tanie linie lotnicze” – wyjaśnił Boeing.

„W Ameryce Północnej wzrost rynku jest związany zotwarciem nowych kierunków podróży – na Kubie i w Meksyku, podczas gdy wEuropie wzrost wynika z siły rynku w ramach Unii Europejskiej” – podkreślaamerykański producent samolotów. Boeing szacuje, że w ciągu najbliższych 20 latprzewoźnicy lotniczy będą potrzebowali 39 600 nowych samolotów cywilnych.

Europejski rywal Boeinga, Airbus, liczy, że będzie to ponad9,5 tys. dużych samolotów i ponad 23,5 tys. maszyn średniego zasięgu.

W obliczu takiego rozrostu światowej floty powietrznejryzyko niedoboru personelu pokładowego – stewardes i stewardów – jest bardzowysokie, ponieważ w ciągu 20 lat będzie ich trzeba 814 tys., czyli 40 tys.rocznie.

Potrzeby są największe w regionie Azji i Pacyfiku (268tys.), w Ameryce Północnej (127 tys.) i Europie (118 tys.).

Przewoźnicy lotniczy będą też musieli do 2035 roku zatrudnićco roku 35 tys. techników, czyli w sumie 679 tys.

Dane te są przeznaczone według Boeinga dla linii lotniczychjako pomoc w planowaniu i pochodzą z siódmej edycji zestawiania opracowanegoprzez koncern.


Komentarze