Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Budowa tramwaju na Piecki Migowo na finiszu

infotram
28.04.2015 07:38
0 Komentarzy

Już tylko 5 miesięcypozostało do końca budowy nowej linii tramwajowej w gdańskiej dzielnicy PieckiMigowo oraz dojazdów i węzłów przy PKM. Wszystkie trzy inwestycje – budowalinii podzielona została na 2 zadania – toczą się zgodnie z harmonogramem i ichzaawansowanie potwierdza, że zakończą się w terminie to jest do 30 wrześniatego roku.

Większość prac szczególnie przy drogach dojazdowych do koleimetropolitalnej, na węzłach przesiadkowych, parkingach będzie gotowa tak bymieszkańcy Gdańska swobodnie mogli dojechać środkami komunikacji miejskiej,rowerami, własnymi samochodami i dojść piechotą do PKM. W lipcu wyjaśni się,czy możliwe będzie nieco szybsze niż do 30 września uruchomienie liniitramwajowej. Aktualnie przy budowie tej inwestycji zaawansowanie prac wynosiponad 70%. 65 % to zaawansowanie odnogi linii tramwajowej w ulicy Bulońskiej.Ponad 60% to stan zaawansowania na dojazdach i węzłach w Brętowie, Jasieniu iKiełpinku.

– Miasto Gdańsk aktywnie i konsekwentnie od samego początkuwłączyło się w realizację projektu PKM. Nowoczesny model transportu zbiorowegozakłada przesiadanie się z aut do środków komunikacji miejskiej, dlatego takważne jest stworzenie nowoczesnych dostępnych i przyjaznych mieszkańcom węzłówprzesiadkowych ? mówi zastępca prezydenta Gdańska Piotr Grzelak. – Węzłyintegracyjne pełnić będą szeroką funkcję integracji – poza infrastrukturąautobusową powstają tu parkingi ?park&ride, parkingi dla rowerów,ścieżki rowerowe ? to pozwoli nam na zwiększenie dostępności komunikacyjnejmiasta, a pasażerowie uzyskają do wyboru dodatkowy środek transportu.Rowerzysta będzie mógł zostawić rower na dostępnych parkingach i kontynuowaćpodróż komunikacją miejską, czy koleją metropolitalną. Pasażerowie komunikacjimiejskiej, a także kolei metropolitalnej uzyskają dogodne punkty przesiadkowe.Wszystko to po to, by jeszcze więcej mieszkańców przesiadło się z własnych autdo komunikacji miejskiej ? podkreśla Grzelak.

27 kwietnia dziennikarze i fotoreporterzy mieli okazjeodwiedzić budowy i na własne oczy przekonać się o stanie ich zaawansowania.Przedstawicieli mediów oprowadzali przedstawiciele inwestora zastępczego GIKoraz wykonawców Firma MTM Gdynia, SKANSKA SA, WPRD GRAVEL.

Postępy prac przy budowie Gdańskiego Projektu KomunikacjiMiejskiej etap III B:

Zadanie 1.1. Odciek od pętli Siedlce do przystanku PKMBretowo

Stan zaawansowania prac ponad 70%

Branża drogowa – warstwy podbudowy i bitumiczne (bez warstwyścieralnej

nawierzchniowej) , wykonano na odcinkach :

-odcinek ul. Struga przy pętli tramwajowej Siedlce

-odcinek ul. Rakoczego od ul. Belgradzkiej do ul. Kolumba ,wraz ze skrzyżowaniami z ulicami:

Jaśkowa Dolina, Bulońska

– odcinek ul. Rakoczego przy przystanku PKM Brętowo

pozostaje do wykonania warstwa nawierzchniowa ścieralna SMA4cm

Branża torowa :

Wykonano odwodnienie i warstwy konstrukcyjne torów wraz zułożeniem podkładów i szyn , na odcinkach :

-Pętla Siedlce, wzdłuż ul Struga -zaawansowanie ok. 30%

-ul. Nowolipie od ul. Kartuskiej do ul. Piekarniczej -zaawansowanie – 80%

-ul. Rakoczego od ul. Piekarniczej do Kolumba -zaawansowanie 80%

-na estakadzie tramwajowej od ul. Kolumba do PKM -zaawansowanie 20%

-Budowa peronów przystankowych – zaawansowanie ok. 20%

-Przejazdy gumowe drogowo-torowe – zaawansowanie ok. 50%

Trakcja ułożona jest już częściowo na wszystkich odcinkach itrwa jej układanie.

Branża elektryczna:

-Przebudowa oświetlenia ulicznego na całej dług. liniitramwajowej – zaawansowanie ok. 80%

-Budowa i przebudowa sygnalizacji : świetlnej , Tristar orazSIP – zaawansowanie ok. 70%

-Budowa i przebudowa monitoringu wizyjnego – zaawansowanie5%

-Budowa przewodowej transmisji danych dot. infrastr.tramwajowej – zaawansowanie 0%

Branża sanitarna, zaawansowanie :

-Przebudowa sieci wodociągowej – zaawansowanie ok. 95%

-Przebudowa sieci kanalizacji sanitarnej ? zaawansowanie ok.90%

-Przebudowa kanalizacji deszczowej ? zaawansowanie ok. 90%

-Przebudowa sieci cieplnych C.O. ? zaawansowanie 90%

-Przebudowa sieci gazowej ? zaawansowanie 90%

Branża mostowa:

Estakada Brętowo , odcinek od ul. Kolumba do PKM ?zaawansowanie ok. 80%.

Budowa murów oporowych:

-przy węźle integrac. Siedlce – zaawansowanie 90%

-przy ul. Nowolipie – zaawansowanie 80%

-przy przyst. Piekarnicza – zaawansowanie 80%

-przy ul. Belgradzkiej – zaawansowanie 90%

-przy przystanku Brętowo – zaawansowanie 95%

Branża budowlana – obiekty kubaturowe:

-Budowa stacji prostownikowej ( pod istn. estakadąk.Carrefour ) zaawansowanie – 80%

-Budowa budynku socjalnego na Pętli Siedlce zaawansowanie -ok. 75 %

Branża tzw. Małej architektury

-Roboty rozbiórkowe ? wykonanie 100%

-Budowa wygrodzeń ? zaawansowanie ok. 30%

-Montaż wiat przystankowych ? zaawansowanie ok. 10%

-Zieleń ? zaawansowanie ok. 50%

B ? Budowa ścieżki rowerowej

zaawansowanie 90%

C ? Przebudowa uzbrojenia sieci wod- kan

Zaawansowanie 90%

Gdański Projekt Komunikacji Miejskiej etap IIIC zadanie 1

Aktualne zaawansowanie prac to ponad 60% Co już zostałowykonane?

1. Jasień

a) Wiadukt drogowy nad dojazdem do rodzinnych ogródkówdziałkowych

b) Mur oporowy w ciągu ulicy Myśliwskiej i Gronostajowej

c) Przepust skrzynkowy dla małych zwierząt na odcinku A-B

d) Przepust z blachy falistej będący jednoczenie przepustemdla płazów jak i przepustem dla cieku wodnego

e) Wykonanie w 80% infrastruktury podziemnej tj. budowakanalizacji deszczowej, sanitarnej, wodociągowej, teletechnicznej, oświetleniai usunięcia kolizji energetycznej średniego napięcia

f) Nawierzchnia bitumiczna bez warstwy ścieralnej wykonana w40%.

g) Chodniki i zjazdy ? wykonane w 80%

2. Kiełpinek

a) Wykonanie w 90% infrastruktury podziemnej tj. budowakanalizacji deszczowej, sanitarnej, wodociągowej, teletechnicznej, oświetlenia,gazociągu i usunięcia kolizji energetycznej niskiego napięcia (zaróa.no dojazdjak i węzeł)

b) Nawierzchnia bitumiczna bez warstwy ścieralnej wykonanana jednej połowie jezdni na całym odcinku dojazdu do PKM Kiełpinek

c) Chodniki i zjazdy wykonane na jednej połowie jezdni nacałym odcinku dojazdu do PKM Kiełpinek

d) Roboty ziemne na węźle Kiełpinek ? 70%

Do wykonania

1. Jasień i Kiełpinek

a) Roboty nawierzchniowe na pozostałych odcinkach niewymienionych wyżej

b) Wykonanie urządzeń bezpieczeństwa ruchu tj. bariery,balustrady

c) Ustawienie infrastruktury małej architektury tj. wiatyprzystankowe, wiaty rowerowe

d) Wykonanie oznakowania pionowego i poziomego

e) Wykonanie zieleni- humusowanie z obsianiem mieszanką traworaz nasadzenia drzew i krzewów

Do wykonania po 1 września

a) Prace związane z zielenią ? kończenie humusowania inasadzania

b) Prace porządkowe

c) Ewentualnie oznakowanie pionowe i poziome

d) Ewentualnie kończenie ustawianie wiat przystankowych irowerowych

Zakres prac całej inwestycji:

Dojazd do przystanku PKM Jasień oraz Budowa węzłaintegracyjnego PKM ?Jasień? wraz z budową budynku socjalnego, toalety publiczneji wiaty przystankowej.

1) budowę drogi dojazdowej do przystanku PKM Jasień naodcinku od ul. Kartuskiej wzdłuż planowanej ul. Gronostajowej i ul. NowejMyśliwskiej do granicy opracowania infrastruktury towarzyszącej przystanku PKMJasień,

2) budowę drogi dojazdowej do zbiornika retencyjnego Jasień,

3) podłączenie ul. Myśliwskiej oraz ul. Jasieńskiej doprojektowanej drogi dojazdowej do PKM,

4) budowę dojazdu do ogródków działkowych,

5) budowę zatok autobusowych,

6) budowę chodników,

7) budowę ścieżki rowerowej,

8) budowę miejsc postojowych,

9) budowę wiaduktu drogowego w ciągu ul. Gronostajowej,

10) budowę muru oporowego przy ul. Gronostajowej i przyStawie Wróbla,

11) budowę przepustów drogowych,

12) nasadzenia drzew, krzewów i traw ozdobnych,

13) montaż wiat przystankowych,

14) budowę kanalizacji deszczowej,

15) budowę kanalizacji sanitarnej,

16) budowę i przebudowę sieci wodociągowej,

17) budowę i przebudowę sieci kablowej oświetleniowej,

18) budowę i przebudowę urządzeń elektroenergetycznych,

19) budowę kanalizacji teletechnicznej,

Zakres zamówienia Budowa węzła integracyjnego PKM Jasieńobejmuje:

1) budowę dróg wewnętrznych na węźle,

2) budowę pętli autobusowej,

3) budowę chodników i ścieżek rowerowych,

4) budowę schodów terenowych,

5) budowę parkingu na 82 miejsc postojowych,

6) budowę zadaszonego parkingu dla rowerów na 32 miejsca,

7) budowę sieci kanalizacji deszczowej,

8) budowę sieci wodociągowej,

9) budowę kanalizacji sanitarnej,

10) budowę oświetlenia,

11) nasadzenia zieleni,

12) budowę kanalizacji teletechnicznej,

13) pozostałe roboty ujęte w dokumentacji projektowej orazSIWZ, zapewniające kompleksowe wykonanie niniejszego zamówienia.

Zakres zamówienia Budowa budynku socjalnego, toaletypublicznej i wiaty przystankowej obejmuje:

1) budowę budynku socjalnego o pow. zabudowy ? 48,2 m2,

2) budowę toalety publicznej o pow. Zabudowy ? 13,9 m2,

3) budowę wiaty przystankowej szer. 2,50m i dł. 5,62m,

4) budowę chodnika,

5) nasadzenia zieleni.

Zadanie 1.2 – Dojazd do przystanku PKM Kiełpinek oraz Budowawęzła integracyjnego PKM ?Kiełpinek?

1) przebudowę istniejącej ul. Szczęśliwej na odcinkuskrzyżowania z ul. Kartuską do granicy opracowania infrastruktury towarzyszącejprzystanku PKM Kiełpinek,

2) budowę chodników,

3) nasadzenia drzew, krzewów i traw ozdobnych,

4) budowę kanalizacji deszczowej,

5) budowę i przebudowa kanalizacji sanitarnej,

6) budowę i przebudowa sieci wodociągowej,

7) budowę i przebudowa sieci kablowej oświetleniowej,

8) budowę i przebudowa urządzeń elektroenergetycznych,

9) budowę i przebudowa sieci gazowej,

10) budowę i przebudowa sieci kanalizacji teletechnicznej,

11) pozostałe roboty ujęte w dokumentacji projektowej orazSIWZ, zapewniające kompleksowe wykonanie niniejszego zamówienia.

Zakres zamówienia Budowa węzła integracyjnego PKM Kiełpinekobejmuje:

1) budowę dróg wewnętrznych na węźle,

2) budowę pętli autobusowej,

3) budowę chodników i ścieżek rowerowych,

4) budowę schodów terenowych,

5) budowę parkingu na 82 miejsc postojowych,

6) budowę zadaszonego parkingu dla rowerów na 32 miejsca,

7) budowę sieci kanalizacji deszczowej,

8) budowę sieci wodociągowej,

9) budowę kanalizacji sanitarnej,

10) budowę oświetlenia,

11) nasadzenia zieleni,

12) budowę kanalizacji teletechnicznej,

13) pozostałe roboty ujęte w dokumentacji projektowej orazSIWZ, zapewniające kompleksowe wykonanie niniejszego zamówienia.

Zadanie 1.3 – Budowa węzła integracyjnego przystanku PKM?Brętowo?.

Zakres zamówienia obejmuje:

1) budowę drogi manewrowej,

2) budowę parkingu na 19 miejsc,

3) budowę zadaszonego parkingu dla rowerów na 32 miejsca,

4) budowę kanalizacji deszczowej,

5) budowę oświetlenia,

6) nasadzenia zieleni,

7) pozostałe roboty ujęte w dokumentacji projektowej orazSIWZ, zapewniające kompleksowe wykonanie niniejszego zamówienia.

Planowany termin zakończenia prac to 30 września 2015 roku.

Komentarze