Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Paliwo z Lotosu zasili promy Polferries

infoship
14.12.2020 12:53
0 Komentarzy

Spółka LOTOS Asfalt zawarła pod koniec listopada br. kolejny roczny kontrakt z Polską Żeglugą Bałtycką. Porozumienie dotyczy dostaw niskosiarkowego, morskiego paliwa żeglugowego – RMD80, które będzie napędzać wszystkie promy armatora.

Wartość umowy to około 66 mln złotych.

Dla pięciu promów

-„Kontynuując współpracę z Polską Żeglugą Bałtycką pokazujemy jak ważne jest dla nas budowanie trwałych relacji z naszymi partnerami biznesowymi. Podejmując współpracę z tej rangi firmą gwarantujemy dostępność paliwa i usługę bunkrowania każdego dnia. Równolegle prowadzimy rozmowy z nowymi klientami oraz na bieżąco dostosowujemy naszą ofertę do ich potrzeb. Wszystko to, aby konsekwentnie rozszerzać naszą obecność na rynku morskich paliw żeglugowych – mówi Cezary Godziuk, prezes Zarządu spółki LOTOS Asfalt.

Paliwo dostarczane przez gdańską spółkę będzie zasilać pięć promów pływających pod logo Polferries. Oferowany przez LOTOS Asfalt produkt to wysokiej jakości paliwo z grupy ULSFO (Ultra Low Sulfur Fuel Oil), które nazywane jest również paliwem alternatywnym lub hybrydowym. Co istotne, zawartość siarki w produkcie nie przekracza 0,1%, a paliwo RMD80 spełnia wymagania Konwencji MARPOL ograniczającej emisję tlenków siarki do atmosfery.

Z zyskiem

Pomimo spadku zainteresowania ruchem pasażerskim, Polska Żegluga Bałtycka zapewnia, że rynek cargo nadal przynosi zyski.

-„Nasze promy są na tyle wydajne, że rynek cargo jest na takim samym poziomie, jak w ubiegłym roku, a przewozy we wrześniu na linii ze Świnoujścia wzrosły nawet o 6%, co potwierdza dalszy rozwój żeglugi. Dlatego też podjęliśmy po raz kolejny współpracę ze spółką LOTOS Asfalt, która oferuje wysokiej klasy paliwo – mówi Piotr Redmerski, prezes Polskiej Żeglugi Bałtyckiej.

LOTOS Asfalt jest obecnie jedynym polskim producentem i dostawcą paliwa RMD80, które jest alternatywnym paliwem wobec morskiego oleju napędowego MGO. RMD80 to produkt przeznaczony dla statków morskich wyposażonych w system grzania paliwa.

Wszystkie pięć promów Polferries pływających na paliwie wyprodukowanym przez gdańską rafinerię, realizuje regularne połączenia między Polską a Szwecją oraz Danią. Promy Nova Star i Wawel operują na linii Gdańsk – Nynäshamn (Szwecja), Mazovia, Baltivia i Cracovia płyną ze Świnoujścia do Ystad (Szwecja), a poprzez przeprawę przez most Oresund – łączą Świnoujście z Kopenhagą.


Komentarze