Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kraków planuje kolejny odcinek linii tramwajowej

infotram
29.06.2015 09:44
0 Komentarzy

Urząd Miasta Krakowa Wstępne ogłosił przetarg na wykonaniestudium wykonalności dla połączenia tramwajowego od skrzyżowania ul. Lipska/Saskado Ronda Dywizjonu 308. Powinno ono zostać wykonane do 16 listopada 2015 roku.Oferty można składać do 4 sierpnia 2015 roku, wybrana zostanie ta najkorzystniejszaekonomicznie, z uwzględnieniem kryteriów:

1. Cena ? 80%,

2. Okres gwarancji ? 20%.

Opracowaniema stanowić merytoryczną podstawę do weryfikacji ustaleń dotyczących zasadnościrealizacji, funkcji oraz przebiegu planowanej linii tramwajowej na odcinku odskrzyżowania ulic Kuklińskiego / Lipska / Saska do Ronda Dywizjonu 308.Projektowana linia tramwajowa stanowić będzie kontynuację budowanej obecnielinii tramwajowej Lipska ? Wielicka. Opracowanie będzie podstawą dla GminyMiejskiej Kraków do podjęcia ewentualnych dalszych działań w celu wybudowaniaprzedmiotowej linii tramwajowej, tym samym przyczynienia się do zwiększeniadostępu do tramwajowej komunikacji zbiorowej oraz poprawy jakości usług w tymzakresie.

W ramachzamówienia przeanalizowane mają zostać warianty sytuacyjno ? wysokościoweprzebiegu ww. linii tramwajowej, uwzględniając istniejące i planowane elementyukładu drogowego i określi wynikające z tych rozwiązań linie zajętości terenu.W szczególności uwzględnione powinny zostać:

– jakorozwiązanie podstawowe ? przebieg linii wzdłuż ulic Saskiej, Nowohuckiej,

– przebieglinii od pętli Mały Płaszów, wzdłuż projektowanej Trasy Ciepłowniczej

– wariantautorski.

Rozwiązaniapowinny uwzględniać:

1. Prognozyruchu i analizy ruchowe

2. Uwarunkowaniageologiczne i hydrologiczne

3. Oddziaływanieproponowanych rozwiązań na środowisko

4. Rozwiązaniekolizji z istniejącą infrastrukturą techniczną.

Dodatkowo opracowanie ma uwzględniać analizę kosztów:

– budowy torowisk i sieci trakcyjnej,

– peronów przystankowych,

– systemów informacji pasażerskiej,

– robót nawierzchniowych – drogowych,

– sygnalizacji świetlnej,

– robót ziemnych,

– obiektów inżynierskich,

– urządzeń ochrony środowiska, w tym w szczególności ekranówakustycznych,

– wykupu gruntów i rozbiórek obiektów budowlanych,

– niezbędnej przebudowy sieci infrastruktury technicznej.

Powyższe daje nam także obraz prac, jakie ewentualnie trzebabędzie wykonać przy budowie przedmiotowego odcinka linii tramwajowej.

Komentarze